• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

En enkel korthållare enligt tidigare guide i den här tråden, som nu fått ett par års patina. Ofärgat vegetabiliskt garvat tärnsjöläder och lintråd är oslagbart, blir bara snyggare med tiden.
Korthållare.jpeg

Vilket fantastiskt forum detta är. Jag har tidigare mest gjort grova läderarbeten med tjockt läder och grov lintråd. Typ eggskydd till yxor, knivslidor, bälten etc. Jag har varit sugen på men inte vågat ge mig på finare småsaker av typen plånböcker, korthållare osv. Men för något år sedan hittade jag den här tråden och blev inspirerad. Jag höll länge kvar lintråd för det är på ”riktigt” tills jag tog steget till polyester, tack @Ragnr för tipset om Xian tråd. Jag är en fegis och vågar inte visa mina alster än. Men jag har en verktygsfråga. Är det någon här som har testat manuell skärflingsmaskin? Typ som den bifogade bilden? Mest för att tunna ut änden på bälten, kanter på plånböcker osv. Fungerar typ dessa? Eller skall man fortsätta öva med kniv.

Bilagor

• IMG_1760.jpeg
    IMG_1760.jpeg
    89.2 KB · Visningar: 1
Är det någon här som har testat manuell skärflingsmaskin? Typ som den bifogade bilden? Mest för att tunna ut änden på bälten, kanter på plånböcker osv. Fungerar typ dessa? Eller skall man fortsätta öva med kniv.
Jag har ingen erfarenhet av en manuell splitting-maskin. Den skärflar inte kanter, men jag har sett den användas för bälten eller för att tunna ut mindre partier. Tror inte att det kan ersätta skärflingskniven!

Drucker Tools har varit aggressiva i sin marknadsföring, men jag har varken hört ris eller ros om deras modell eller liknande alternativ.

Tillbaka
Topp