• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

xmb216bc

Panerai
Varje dag, ibland lite mer
33D0D381-201A-4D25-BE1B-EF942962DC6C.jpeg
 

Punkt

Omega
Ingen EDC, utan snarare en PC, prepping carry :cool:
20190504_134342.jpg

Letar dock en mellanstor fällkniv alternativ en fastbladare. Velar lite för mkt så avvaktar med det köpet.

PS. Har även en Maxpedition på jobbet med noga utvalda redskap. Kan visa den senare om någon är intresserad vad som finns däri.
 
Senast ändrad:

xmb216bc

Panerai
Ingen EDC, utan snarare en PC, prepping carry :cool:
20190504_134342.jpg

Letar dock en mellanstor fällkniv alternativ en fastbladare. Velar lite för mkt så avvaktar med det köpet.

PS. Har även en Maxpedition på jobbet med noga utvalda redskap. Kan visa den senare om någon är intresserad vad som finns däri.
Är det maxpedition båda som är på bilden, isåfall vilka. Du får gärna visa din på jobbet maxpedition
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ingen EDC, utan snarare en PC, prepping carry :cool:
20190504_134342.jpg

Letar dock en mellanstor fällkniv alternativ en fastbladare. Velar lite för mkt så avvaktar med det köpet.

PS. Har även en Maxpedition på jobbet med noga utvalda redskap. Kan visa den senare om någon är intresserad vad som finns däri.
Vad är ”prepping carry”?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Nåt jag bara hittade på nu, hehe. Grejerna ligger hemma tills dom behövs. Inget jag har på mig varje dag. Kanske finns nåt riktigt ord för det.
Smart :) Gör nästan samma sak, har en liten natgeo ryggsäck färdigpackad i garderoben med kläder, laddare, hygienartiklar och lite annat så jag bara behöver trycka ner laptopen och passet ifall jag skulle få för mig att resa lite på kort varsel :)
 

Punkt

Omega
Smart :) Gör nästan samma sak, har en liten natgeo ryggsäck färdigpackad i garderoben med kläder, laddare, hygienartiklar och lite annat så jag bara behöver trycka ner laptopen och passet ifall jag skulle få för mig att resa lite på kort varsel :)

Liknande här fast har inga kläder packade. En powerbank kom jag att tänka på nu. Det kanske skulle va vettigt.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
IMG_7633.JPG
EDC:n när jag kör skrivbords-rodel kan vi visa upp senare.
Detta är EDC på riktigt.
Min uppsättning under ett år i stökiga Kashmir.
- Hard case för glasögon (Hazard4)
- Ballistiska solglasögon (SwissEye)
- Bluetooth-högtalare (Philips BT6000)
- Termosmugg (Primus)
- Skrivblock med penna (Rite-in-the-rain + Fisher Space Pen)
- Klocka med Nato-GPS (Suunto Traverse Alpha)
- Beater-klocka (Nite Hawk T100)
- Powerbank 15000mAh
- Pannlampa med rött ljus (Black Diamond)
- MultiTool (Leatherman med cap crimper)
- Taktisk BackUp-kniv med halskedja (Smith & Wesson HRT)
- Bälteskniv (Ka-Bar LAW Enforcer)
- FM blodgruppsbricka + Blodgrupp för kängor
- USB-uttag för 12v
- Skittelefon för Pakistanskt abonnemang
- Tactical Defense Pen (Smith & Wesson)

Exempelvy från foten av Himalaya. 3000möh. Indus river.
IMG_4242.JPG
Riktigt fet och genomtänkt packning. Kashmir verkar apläckert. Men vad är ballistiska solglasögon? Är dem skottsäkra? :D
 

xmb216bc

Panerai
Tror det är denna jag har. Finns lite olika storlekar.
https://www.equipt.se/sv/artiklar/maxpedition-edc-pocket-organizer.html

Perfekt för byxfickan på jobbet. Men annars lär dom funka i vanliga cargobyxor också. Och så klart i en väska eller jackan. Gillar att ha saker i ordning så det bara kan plockas med snabbt.
Det är den jag kollat på, gissar att den är lite stor att stoppa i fickan, men med ett par cargobrallor så kan det ju funka. Hade hopppats att du hade erfarenhet av edc varianten från maxpedition. Är lite torsk på dem.

Edit. Har själv några maxpedition, är så jäkla nöjd med dem.
 

Punkt

Omega
Det är den jag kollat på, gissar att den är lite stor att stoppa i fickan, men med ett par cargobrallor så kan det ju funka. Hade hopppats att du hade erfarenhet av edc varianten från maxpedition. Är lite torsk på dem.

Edit. Har själv några maxpedition, är så jäkla nöjd med dem.

Måste vara den jag har. Slipper ha grejer hullerombuller utan har allt förutom ficklampan i min Maxpedition. Tar bild på måndag.
 

Camo00

Patek
Ingen EDC, utan snarare en PC, prepping carry :cool:
20190504_134342.jpg

Letar dock en mellanstor fällkniv alternativ en fastbladare. Velar lite för mkt så avvaktar med det köpet.

PS. Har även en Maxpedition på jobbet med noga utvalda redskap. Kan visa den senare om någon är intresserad vad som finns däri.
Visa varenda pryl!!
 

MAz_666

Rolex
Riktigt fet och genomtänkt packning. Kashmir verkar apläckert. Men vad är ballistiska solglasögon? Är dem skottsäkra? :D
Ja och nej. Det finns olika "graderingar" för (skydds)glasögon. Tror sättet kallas ANSI, men även Nato har i sina standarder (STANAGs) styrt upp vad glasögonen skall tåla. Mina är graderade ANSI Z87.1+ vilket innebär som dom skriver "eyewear meets the high-velocity impact requirement" och "These standards help ensure personal eye and face protection devices provide the necessary protection from impact, non-ionizing radiation, and liquid splash exposures.".
Så garanterat "splittersäkra" och på lite håll klarar dom 22 long och liknande ammunition.
OUMBÄRLIGT!!! :D:D:D
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ja och nej. Det finns olika "graderingar" för (skydds)glasögon. Tror sättet kallas ANSI, men även Nato har i sina standarder (STANAGs) styrt upp vad glasögonen skall tåla. Mina är graderade ANSI Z87.1+ vilket innebär som dom skriver "eyewear meets the high-velocity impact requirement" och "These standards help ensure personal eye and face protection devices provide the necessary protection from impact, non-ionizing radiation, and liquid splash exposures.".
Så garanterat "splittersäkra" och på lite håll klarar dom 22 long och liknande ammunition.
OUMBÄRLIGT!!! :D:D:D
Låter fruktansvärt onödigt och som en säljgimmick men ändå på något sätt oumbärligt och tufft :D
 

Punkt

Omega
Jobbet
20190506_065615.jpg

Pennorna byts ut o lånas ut o går sönder o hit o dit. Så just nu är det dom två. Lite lättare medicin för Stockholmssjukan finns också. Och en hundring ska man alltid ha med sig.
 

Punkt

Omega
Ska testa den här som varje dag-väska. Har i mellanåt mkt prylar att bära runt på. Ska även på en liten hike i sommar så försöker hitta en alltiallo väska.
69056758_max.jpg
 
Topp