• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

EDC-dumpen

är ju totalt irrelevant om du har en kniv i fickan om du är godhjärtad eller inte, du bär kniv.. knivlagen är fortfarande där, inte så att du får dispans på den bara för att du gillar att fippla när du behöver, oavsett om du heter Åke eller Abdi..
vi ska inte lägga mer vikt på det, tyckte bara det var obehagligt många som faktiskt går runt med kniv.
Precis som @spammerstakeahike skriver ovan så är små fickknivar/pennknivar och multiverktyg undantagna i lagen då dessa i abolut flesta fall endast används på ett fullt laglit sätt som att t.ex. skala en frukt eller pilla sig under naglarna! :D

jag skiter i vad det står i lagen, ni behöver inte försvara er.. jag tycker fortfarande att det är jävligt många som bär på kniv.. läs vad jag skriver.

jag skiter i vad det står i lagen, ni behöver inte försvara er.. jag tycker fortfarande att det är jävligt många som bär på kniv.. läs vad jag skriver.
Söte jesus förlåt mig för att jag nappar på denna dumma kommentar! Du börjar ju mer och mer låta som en trollfabrik från Ukraina. Referera inte till knivlagen på ett svenssonuppläxande vis i ett inlägg för att i nästa inlägg när folk bemöter dig med fakta sedan säga att du skiter i knivlagen. Visst kan det vara obehagligt att många går med kniv men det är t ex desto mer obehagligare att det nästan har utvecklat sig till ett nytt krig i mellanöstern under tiden som vi har haft denna löjliga ordväxling.

jag älskar hur folk gaddar ihop sig mot någon som tycker det är fel att bära knic oavsett om man tror man sig är uppfinnarjocke eller en liten huligan, jag antar att ni dumma jävlar inte ser meningen med något, och du som refererar till ett mellanösternkrig.. hur är det ens relevant.. börja inte med några puttinuttigfasoner mot mig som något nedvärderande fason, usch.

jag älskar hur folk gaddar ihop sig mot någon som tycker det är fel att bära knic oavsett om man tror man sig är uppfinnarjocke eller en liten huligan, jag antar att ni dumma jävlar inte ser meningen med något, och du som refererar till ett mellanösternkrig.. hur är det ens relevant.. börja inte med några puttinuttigfasoner mot mig som något nedvärderande fason, usch.
Äh, vi tycker alla olika och jag håller med dig, men d*mm* j*vl*r är nog ganska dumt att skriva, det gör nog situationen bara värre.

har man en nedvärderande ton mot någon som har en annan åsikt så förstår jag varför sverige är där det är idag och ja, jag är svensk.
jag skrev väldigt tidigt att inte lägga stor vikt på min åsikt mer än att jag tycker det är obehagligt att veta att det finns så många som bär kniv i detta "lilla" forum, betyder att skalan är mycket högre utanför forumet. det ända jag ville få fram, vet inte om jag var otydlig och då ber jag om ursäkt.

har man en nedvärderande ton mot någon som har en annan åsikt så förstår jag varför sverige är där det är idag och ja, jag är svensk.
jag skrev väldigt tidigt att inte lägga stor vikt på min åsikt mer än att jag tycker det är obehagligt att veta att det finns så många som bär kniv i detta "lilla" forum, betyder att skalan är mycket högre utanför forumet. det ända jag ville få fram, vet inte om jag var otydlig och då ber jag om ursäkt.
... jag är halvfinne halvdansk, född i Göteborg, bor i Skåne. Vad har det med saken att göra?

.

Att ha annorlunda åsikter än dig betyder inte att vi gaddar ihop oss. Detta är en EDC tråd där knivar är mkt vanligt förekommande och då får du väl räkna med att en del bär fickknivar till vardags. Gillar du inte tråden är det ju bara att läsa andra roligare trådar om hundar och katter.

BF40906F-C684-4376-BEC3-AA1387ABAAA0.jpeg
Tror ändå att man måste skilja på kniv och kniv(/multiverktyg) och även på person och person, alldeles oavsett lagar och regler. Kanske naivt och blåögt men finns en hel del annat att oroa sig mer över.
Tycker mig se en ökad utbredning och användning av digitala klockor tex. Skrämmande att så många går runt med en utlösarmekanism till en bomb i vardagen...;)

Det är inte skitsamma. Det är ganska allvarligt och jag vill gärna anmäla det. Du skall inte behöva acceptera racistiska påhopp.
hah nej min vän, du missförstod, jag skrev så för att förhindra rasistiska påhopp <3
nu släpper vi allt, alles gött! jag lämnar denna tråden nu, var bara nyfiken vad den handlade om egentligen :)
peace, love and understanding

Jag tycker det är bra att du är orolig över den ökande mängden vapen i samhället och att du uttrycker detta även om jag hade svårt att förstå din argumentation! Det är också intressant att studera hur en skitsak kan ta spinn, noll rasism är också mycket bra! Inte för att jag någonsin har varit en stor debattör men jag försöker personligen att detta nya årtionde skilja på att få rätt och att faktiskt ha rätt. Om jag alltid ska få rätt så innebär det att jag därmed aldrig kan få fel men om jag istället försöker ha rätt så kan det lika ofta betyda att jag faktiskt kan ha fel, vilket är berikande. Jag ber om ursäkt för att jag argumenterade på ett nedlåtande vis!

Den "klassiska" SMP 300 med mesh var ju helt fantastiskt snyggt! Eftersom nya bond-referensen stack iväg rätt rejält i pris så framstår detta som en potentiell "fattigmanslösning"!:)
Hahah, tack! Ja, jag hade funderingar på detta innan nya bondklockan kom men när jag såg den så var jag ju bara tvungen att testa! Riktigt nöjd och roligt med lite ombyte!

Tillbaka
Topp