Gjorde en snabb lite ficktömning och detta var vad som var på mig!
Liten men bulkig lampa. Är det bra klös i den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gjorde en snabb lite ficktömning och detta var vad som var på mig!
Hahah, ja den är lite tjock men finns bra tryck i den. Letar dock efter nåt mindre!Liten men bulkig lampa. Är det bra klös i den?
För parad, absolut. För strid, nä.
Haha, hade gärna haft en roligare kniv. Många kollegor rockar olika modeller av från Fällkniven osv. Men som du säger funkar den till det mesta, så jag prioriterar inte att köpa egen när Firman tillhandahåller en som funkar helt okej.
Kommenterar inte det här
Har tyvärr ingen input men tänkte fråga om du är nöjd med din Olight i3E? Är sugen på att köpa en självFinns det några ficklampsproffs här? Har nyligen införskaffat en Olight i3E som jag rockar på nyckelknippan. Sugen på att införskaffa ett komplement från Olight med lite mer kräm i. Kikat på S1R-II, S2R-II samt M2R. Någon som har input? Gillar att M2R har dubbla brytare och smidigheten hos S1R-II.
Har tyvärr ingen input men tänkte fråga om du är nöjd med din Olight i3E? Är sugen på att köpa en själv
Finns det några ficklampsproffs här? Har nyligen införskaffat en Olight i3E som jag rockar på nyckelknippan. Sugen på att införskaffa ett komplement från Olight med lite mer kräm i. Kikat på S1R-II, S2R-II samt M2R. Någon som har input? Gillar att M2R har dubbla brytare och smidigheten hos S1R-II.
Okej, tack, då får jag nog åka och köpa en sådan. Har saknat en stark ficklampa som alltid finns med mig.Har en och den är onekligen smidig. Sitter på min knippa och är med överallt. Har använt den förvånansvärt mycket sen jag köpte den. Lyser riktigt bra för att vara så liten
Har en samling lampor själv och råkar ha gjort lite research inför mina köp. Traditionellt har Fenix lampor varit överlägsna storlek mot prestanda men rätt dyra och ibland dyra batterier. Utvecklingen har gått framåt så idag finns ”kloner” för billigare peng. Har en smidig från UK som har pra prestanda, tror det är Ledlenser om jag inte minns fel. Kolla på bla a UK sidan Heinie HeynesNågon som har förslag på en LITEN men STARK ficklampa att ha i fickan/nyckelknipan? Juh mindre desto bättre...gärna max 5-6cm. Köper helst från SE och inte bukten eller sådant.
Kul att nån mer är på jakt efter precis samma sak!Någon som har förslag på en LITEN men STARK ficklampa att ha i fickan/nyckelknipan? Juh mindre desto bättre...gärna max 5-6cm. Köper helst från SE och inte bukten eller sådant.
Fenix är bra, äger och har ägt massor med modeller av fenix. Läs dock mitt inlägg ovan, finns alternativ som ger mer värde för pengarna, även om Fenix anses vara en av de bästa märkena.Kul att nån mer är på jakt efter precis samma sak!
Jag har spanat på den här och funderar på att lägga en beställning. Det enda jag tycker är lite tråkigt är batteriet. Hade gärna sett att det var AA eller AAA eller något annat som är lättillgängligt.
https://www.progear.net/se/fenix-e16-edc-flashlight.html
Den ser inte dum ut alls, tack för den länken.Kul att nån mer är på jakt efter precis samma sak!
Jag har spanat på den här och funderar på att lägga en beställning. Det enda jag tycker är lite tråkigt är batteriet. Hade gärna sett att det var AA eller AAA eller något annat som är lättillgängligt.
https://www.progear.net/se/fenix-e16-edc-flashlight.html
Siktet sitter lite långt fram om man ska följa MSS riktlinjer. Sen funkar de sämre om man har mono/3x på rälsen också.
jag lämnade den gröna vht 2016, så jobbade du då har vi garanterat träffats
Har tyvärr ingen input men tänkte fråga om du är nöjd med din Olight i3E? Är sugen på att köpa en själv
Klickade hem en s1 mini från XXL. Var lite rabatt en sen natt i julas. Liten och bra men tveksamt om det är det bästa till nyckelknippan.Någon som har förslag på en LITEN men STARK ficklampa att ha i fickan/nyckelknipan? Juh mindre desto bättre...gärna max 5-6cm. Köper helst från SE och inte bukten eller sådant.
glömde även märket surefire. Kompakt och stark men ganska dyra...Någon som har förslag på en LITEN men STARK ficklampa att ha i fickan/nyckelknipan? Juh mindre desto bättre...gärna max 5-6cm. Köper helst från SE och inte bukten eller sådant.
Pluspoäng för virren.Glömde bort hemmasnickrad hobbybils-edc!
Pluspoäng för virren.
Jag köper Olight i3E i knippen och ger bort till folk runt omkring mig. Den bästa ficklampan är den man har med sig och jag tycker de är i rätt storlek, prisvärda och har bra prestanda för sin storlek och kostnad. Man ska köpa bra batterier till (Energizer Lithium) så blir man nöjd med lys-tiden.
I övrigt har jag tre edc-nivåer:
1. Kontors- och vardags-edc (Dunhill, Olight i3E, Victorinox Waiter)
2. Hemma-runthuset-edc (Fällkniven och Olight S1R Baton II laddbar)
3. Ute-skog-jakt-edc (Fällkniven, Leatherman, Trustfire A8)
Vart köper du Olight i3Eorna?Jag köper Olight i3E i knippen och ger bort till folk runt omkring mig. Den bästa ficklampan är den man har med sig och jag tycker de är i rätt storlek, prisvärda och har bra prestanda för sin storlek och kostnad. Man ska köpa bra batterier till (Energizer Lithium) så blir man nöjd med lys-tiden.
I övrigt har jag tre edc-nivåer:
1. Kontors- och vardags-edc (Dunhill, Olight i3E, Victorinox Waiter)
2. Hemma-runthuset-edc (Fällkniven och Olight S1R Baton II laddbar)
3. Ute-skog-jakt-edc (Fällkniven, Leatherman, Trustfire A8)