• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Nyckelknippa edc.
Leatherman micra, liten penna och olight. Bra klös på lampan! Drivs med aaa

IMG_20200127_162508.jpg
Får jag fråga vart du köpt lampan?
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Min civila EDC-kombo: Leatherman Squirt PS4 och Olight i3E
1A142413-D5FC-4079-A551-D8AA1C0CA079.jpeg


Smidig kombo som hänger med mig överallt sedan cirka en vecka tillbaka. Riktigt smidigt att ha i fickan när det inte riktigt passar att ta med ett större multitool. Samt grym kräm i lampan. Härnäst på listan över grejer att införskaffa är en Olight S1R-II (eller M2R) samt någon typ av pocket organizer
 

bob_sthlm

Cartier
Min civila EDC-kombo: Leatherman Squirt PS4 och Olight i3E
1A142413-D5FC-4079-A551-D8AA1C0CA079.jpeg


Smidig kombo som hänger med mig överallt sedan cirka en vecka tillbaka. Riktigt smidigt att ha i fickan när det inte riktigt passar att ta med ett större multitool. Samt grym kräm i lampan. Härnäst på listan över grejer att införskaffa är en Olight S1R-II (eller M2R) samt någon typ av pocket organizer
Tänker att det där är precis vad jag "behöver".
Då jag även e på jakt efter en bra pannlampa till cykelpendlingen och ev en uv-lampa (dvs undervatten inte ultraviolett) så kanske det är lika bra att åka förbi valostore.
 

calleb85

Omega
Jag vet att detta varit uppe tidigare men vad använder du den där metallgrejen överst på bild till. Är den nyttig att ha?
Just den där är som ett väldigt minimalistiskt multiverktyg, skruvmejsel (stjärn och vanlig), kapsylöppnare, bitsdragare och att bända med. Kan användas till mycket, och om man inte har nått annat på sig brukar man kunna lösa det mesta ändå. Typ öppna besvärliga förpackningar, skrapa skit från smågrejer, bända upp klädskåpet på jobbet när man glömt nyckeln osv.
Främst är väl för mig de lägen där man vanligtvis tog kniven för att bända eller peta.
 
Topp