Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har en tors hammare på halsband, en sån grej som man alltid ville ha som barn men aldrig hade råd med. I övre 20års åldern köpte jag 2 st och den ena har hängt runt halsen sen dess, bytt läderbandet ett par gånger bara.
Snyggt! Vettig utrustning.Är det helt olämpligt om jag presenterar min skogs EDC? Det är ju inte en everyday carry i den bemärkelsen, men det är ändå vad jag nästan alltid har med mig när jag ska laga mat utomhus.
1. Hultafors Yxa. Grym för priset.
2+3 Bahco laplander. Ersätter yxan när jag vill köra lightweight. Ibland tar jag med både yxa och såg. I bakgrunden tegera arbetshandskar.
4. Stabilotherm stolkålspanna. Lättviktigt och riktigt liten. Bär med den i hemmagjord påse.
5. Min "eldpåse". Liten påse med bomullstussar doppade i vaselin (behövs knappast nu när det är så torrt). Tändstickor, tändstål, kniv och silikonhandskar för att bära bort varma saker (typ gjutjärns häll).
Första dyrken jag sett i en edc-dump...
kan man hyra in dig om man vill tömma en lägenhet som egentligen inte tillhör en själv?
Vad vrider du med när du dyrkar?
Den måste ha hamnat där av misstag.Första dyrken jag sett i en edc-dump...
Ja, skicka pm med offertförfrågan.kan man hyra in dig om man vill tömma en lägenhet som egentligen inte tillhör en själv?
En liten L-formad grej som jag tillverkat av den ohärdade delen av ett sågblad.Vad vrider du med när du dyrkar?
Försöker fördomsprofilera. Leatherman, eltejp, plåster... Jobbar du på eller i närheten av en scen? Saknar ficklampan dock.Plockade ur min manbag för att se vad jag brukar ha med mig, var en salig blandning inser jag.
Jag som precis har funderat på att plocka fram min gamla minidisc bara för nostalgins skull och se om den fortfarande fungerar. Så då måste jag ju fråga: vad är anledningen till att du har den som EDC istället för att lyssna från mobilen (eller en mp3-spelare)?Plockade ur min manbag för att se vad jag brukar ha med mig, var en salig blandning inser jag.
Nice med minicall...Plockade ur min manbag för att se vad jag brukar ha med mig, var en salig blandning inser jag.
Försöker fördomsprofilera. Leatherman, eltejp, plåster... Jobbar du på eller i närheten av en scen? Saknar ficklampan dock.
Min gamla Sony mp3:a tog slut i tvättmaskinen, att jag använder minidiscen är av gammal vana har blivit lite av min parhäst när man är ute.Jag som precis har funderat på att plocka fram min gamla minidisc bara för nostalgins skull och se om den fortfarande fungerar. Så då måste jag ju fråga: vad är anledningen till att du har den som EDC istället för att lyssna från mobilen (eller en mp3-spelare)?
Friluftsyxa h006@Fujoor vilken hultafors är det där?
Bandverktyget brukar ligga kvar hemma och en liten Olight S1 Mini brukar hänga med dagligen
Blev inspirerad av rätt många som hade det i reddits EDC-tråd. Köpte en och det finns fan ingenting som man inte kan skruva, hålla i eller klämma åt med den. Använder till allt möjligt nästan dagligen så ett tips! Liten som tusan och väger inte ett dugg, tysk ingenjörskonst när den är som bäst. Ett av mina bättre köp.En polygrip som Edc ?