• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

zerkzez

Omega
IMG_0088.jpeg
IMG_0087.jpeg
IMG_0086.jpeg
 

bob_sthlm

Cartier
Jag har en tors hammare på halsband, en sån grej som man alltid ville ha som barn men aldrig hade råd med. I övre 20års åldern köpte jag 2 st och den ena har hängt runt halsen sen dess, bytt läderbandet ett par gånger bara.
Den andra gav jag till min bror då men även om han tycker den är snygg kan/vill/pallar han inte bära den pga av nått fjantigt symboliskt värde från hans barndom.
Tänk att sånna grejer kan hänga kvar så länge.

Grymt snyggt fodral.
 

[Bobo]

Rolex
Ficktömning 6/4-20
IMG_20200406_131325.jpg

Solglasögon - Blackflys Bomber Fly
Ficklampa - Blocklite
Kortfodral - Smartcaze (rostfritt)
Sedelklämma - Alexander Castle (925 silver)
Snusdosa - DaCapo (830 silver)
Penna - Fisher Space Bullet .375 (mässing)
Tändare - Zippo (mässing)
Helson Sharkmaster 600 på original mesh

Ibland har jag mer i fickorna, men sällan mindre. Nycklar tror jag inte på. Bor på landet...
 

Flipper2

Rolex
Bilens ”första hjälpen” uppdaterad till Get Home Bag:
Framfack: första hjälpen grejer
Vänsterfack: eltejp, silvertejp
Högerfack: paracord, tändare, monokikare, pannlampa
Huvudfack: kaloririk mat, buff, skärskyddshandskar
Alltid på mig: fickkniv med fönsterkross och bälteskärare, multitool och G-Shock :pompus:
Alltid i bilen: presenning, filt, 3 liter vatten
”Lyckan står den förberedde bi...”
A34183E9-BA7E-4E32-B9C9-9CA4BD06A4A5.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Är det helt olämpligt om jag presenterar min skogs EDC? Det är ju inte en everyday carry i den bemärkelsen, men det är ändå vad jag nästan alltid har med mig när jag ska laga mat utomhus.
1. Hultafors Yxa. Grym för priset.
2+3 Bahco laplander. Ersätter yxan när jag vill köra lightweight. Ibland tar jag med både yxa och såg. I bakgrunden tegera arbetshandskar.
4. Stabilotherm stålkolspanna. Lättviktigt och riktigt liten. Bär med den i hemmagjord påse.
5. Min "eldpåse". Liten påse med bomullstussar doppade i vaselin (behövs knappast nu när det är så torrt). Tändstickor, tändstål, kniv och silikonhandskar för att bära bort varma saker (typ gjutjärns häll).

DSC07517.jpg
DSC07506.jpg
DSC07509.jpg
DSC07522.jpg
DSC07528.jpg
 
Senast ändrad:

calleb85

Omega
Är det helt olämpligt om jag presenterar min skogs EDC? Det är ju inte en everyday carry i den bemärkelsen, men det är ändå vad jag nästan alltid har med mig när jag ska laga mat utomhus.
1. Hultafors Yxa. Grym för priset.
2+3 Bahco laplander. Ersätter yxan när jag vill köra lightweight. Ibland tar jag med både yxa och såg. I bakgrunden tegera arbetshandskar.
4. Stabilotherm stolkålspanna. Lättviktigt och riktigt liten. Bär med den i hemmagjord påse.
5. Min "eldpåse". Liten påse med bomullstussar doppade i vaselin (behövs knappast nu när det är så torrt). Tändstickor, tändstål, kniv och silikonhandskar för att bära bort varma saker (typ gjutjärns häll).

DSC07517.jpg
DSC07506.jpg
DSC07509.jpg
DSC07522.jpg
DSC07528.jpg
Snyggt! Vettig utrustning.:)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor

Kingesson

Omega
Plockade ur min manbag för att se vad jag brukar ha med mig, var en salig blandning inser jag.
15897330464475048973519496998747.jpg
Jag som precis har funderat på att plocka fram min gamla minidisc bara för nostalgins skull och se om den fortfarande fungerar. Så då måste jag ju fråga: vad är anledningen till att du har den som EDC istället för att lyssna från mobilen (eller en mp3-spelare)?
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Försöker fördomsprofilera. Leatherman, eltejp, plåster... Jobbar du på eller i närheten av en scen? Saknar ficklampan dock.

Jobbar inte på/vid scen är arbetssökande för tillfället, ficklampan är med ibland i skärpet.
Det som ligger med i väskan är sånt som jag har märkt används av egen erfarenhet.
15897427457092736787465533893353.jpg


Jag som precis har funderat på att plocka fram min gamla minidisc bara för nostalgins skull och se om den fortfarande fungerar. Så då måste jag ju fråga: vad är anledningen till att du har den som EDC istället för att lyssna från mobilen (eller en mp3-spelare)?
Min gamla Sony mp3:a tog slut i tvättmaskinen, att jag använder minidiscen är av gammal vana har blivit lite av min parhäst när man är ute.
Använder ju även telefonen när jag lyssnar på musik.
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
En stockholmare som EDC, jag säger då det. Det hade jag aldrig tänkt på själv, i alla fall inte att bära på sig hela tiden. I bilens verktygslåda däremot känns det självskrivet.
 
Topp