• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

Tobiasnilbrink

Omega
2-Faktor
Moddad SKX, Aroundsquare Titans Begleri, victorinox pioneer LTD2020. Bortse från kökskniven och lägg till Olight S1R Baton 2;)
PSX_20200922_210044.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Oavsett hur många multiverktyg jag har så är det bara denna victorinox classic som följer med. Klarar av 95% av sådant jag åtminstone behöver verktyg för. Oftast är det bara saxen som använts. Men då och då även skruvmejseln.
33565F84-DA6D-4A89-AAAE-3D1BCE73D19A.jpeg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Oavsett hur många multiverktyg jag har så är det bara denna victorinox classic som följer med. Klarar av 95% av sådant jag åtminstone behöver verktyg för. Oftast är det bara saxen som använts. Men då och då även skruvmejseln.
33565F84-DA6D-4A89-AAAE-3D1BCE73D19A.jpeg
Finns det någon multiverktygstråd på KS? :) Har letat men icke funnit:watching:
För såna är ju lite kul oxå:rolleyes:
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Nej, SAK:en är moddad av Beaver Bladeworks. Det är väl skal av titan och bladen är syrade på något vis?!
Fodralet specialbeställt utifrån det jag har i. Det kommer från Wirgoleather på Gotland.
Dom kör väl nån acid wash, som du själv sa, för att få till det sådär va? Snyggt iaf! Hade gärna haft en Spartan i väskan. Har dock inga bra fack för att hålla fast den och vill inte den ska dingla runt. En classic sd ryms ju lätt i plånboken.
 

AndreasVH

Omega
2-Faktor
Office-EDC. Någon, några, eller alla av prylarna används dagligen eftersom jag har ett praktiskt kontorsjobb.

image0.jpeg image1.jpeg

  • Välanvänd (snart 10 år) Leatherman Wave med ett urval av bits.
  • Parker Jotter med trycksatt Fisherpatron.
  • Hemmafixad skruvmejsel eftersom Waven i ärlighetens namn inte är så skön att skruva med. Gjord av bitshållare, plaströr, vulktejp och ett clip från en ficklampa. Funkar fint även med de vändbara 2D-bitsen.
  • Victorinox Compact.
  • AAA-ficklampa från Classe.
  • Dubbla Leatherman nylonhållare där allt får plats och sitter bra i bältet.

Hemma har jag en Leatherman Style PS och en Victorinox Rambler 58mm sittande i nyckelknippan. Räcker finfint.
 
Senast ändrad:

repertoire

Cartier
2-Faktor
Är det någon här i tråden som har tips på en schysst pocket organizer?
Är ute efter någon typ som på bilden:
1606757231579.png


(Bild från: https://www.instagram.com/PatinaEDC/)
Är det någon här i tråden som har tips på en schysst pocket organizer?
Är ute efter någon typ som på bilden:

Finns många på Etsy.com. Har själv tänk beställa en från någon av dessa:
https://www.etsy.com/se-en/shop/Fitleather?ref=simple-shop-header-name&listing_id=684090160
https://www.etsy.com/se-en/shop/SHULGAstudio?ref=simple-shop-header-name&listing_id=875794569
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Senast ändrad:

henno3

Omega
går det fortfarande att komma över de där Beaver Bladeworks
jag har för mig att jag sökte efter en sådan för kanske två år sedan, men det var helt omöjligt att hitta.
Han finns på Instagram och kör småsläpp samt någon utlottning då och då. Japp, denna är riktigt trevlig, liten och smidig att ha med sig!
 
Topp