• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

EDC-dumpen

En penna med "yonsson" på vore något.
Det är som en gammal sub, kommer bara öka i pris ;)
Hehe, ytterst tveksamt. En borttappad penna på jobbet som det står yonsson på skulle dessutom aldrig återges till mig så jag beställde med mitt riktiga namn på. :)

alpha-ma1-pencil-pocket-green_1.jpg

Jag får väl sätta dem i ärmen på Brattejackan i värsta fall.

Strapcode fodral för glasögon? Nice! Jag med även om jag väldigt sällan har glasögon. Gillar att grejjerna på nyckelknippan ser så välanvända ut :)

Ser att du har am laddarsladd för iphonen (iPhone SE?). Tröttnade själv på att kablarna gick sönder och letade efter alternativa tåligare sladdar. Alla var dock från usa tyvärr men tillslut lyckades jag hitta en från UK och köpte flera st (www.woodforddesign.com).
9731af987ee1368b78498720837c8c81.jpeg

Min erfarenhet av laddsladdar är att både billiga och dyrare går sönder förr eller senare, oavsett hur varsam jag varit. Problemet verkar vara skarven för sladden. Köper den billigaste classes eller kjell&co kan erbjuda och kör på så länge jag kan, orkar inte bry mig om utseendet utan tar det fulaste jag kan hitta :). Har haft en nylon och läderklädd variant av den du visade.
Känner igen problemet. Satte på fjäder från kulspetspenna. Inte snyggt men funkar.

I vissa bilder ser jag allsköns coola grejor som knivar, ficklampor och annat, men var förvarar ni allt det här när ni tar en tur på stan?
Är det alltid cargo pants eller M90 som gäller?;) För att få plats med allt det i vanliga fickor kan inte vara lätt. Skulle jag packa på mig allt det där i fickorna på byxorna eller i kavajen/jackan skulle det se fördjävligt ut, för att inte tala om att det skulle förstöra kläderna.:)
Inte så att jag kritiserar grejorna eller tankarna bakom, är bara nyfiken hur det funkar rent praktiskt för er som nu inte har verktygsbälte med myriader av fickor i jobbet.

I vissa bilder ser jag allsköns coola grejor som knivar, ficklampor och annat, men var förvarar ni allt det här när ni tar en tur på stan?
Är det alltid cargo pants eller M90 som gäller?;) För att få plats med allt det i vanliga fickor kan inte vara lätt. Skulle jag packa på mig allt det där i fickorna på byxorna eller i kavajen/jackan skulle det se fördjävligt ut, för att inte tala om att det skulle förstöra kläderna.:)
Inte så att jag kritiserar grejorna eller tankarna bakom, är bara nyfiken hur det funkar rent praktiskt för er som nu inte har verktygsbälte med myriader av fickor i jobbet.

Liten ryggsäck. Jag började bära med mig grejer när barnen var små. Vi var oftast ute och ingenting kunde lätta upp tillvaron såsom bullar och saft, för att inte tala om plåster. Ryggsäck har jag fortsatt med även nu när barnen är tonåringar, att handla är var dag bara en fråga om hur mycket mat man orkar bära, ryggsäcken underlättar en del eftersom jag inte har bil. Småpryttslarna får ju plats i ett litet ytterfack på ryggan och mitt arbete kräver dessutom att jag bär material fram och tillbaka.

Men jag fattar ju att det hela har litet av löjets skimmer över sig, mina kompisar ler åt varandra över min rygg för att jag exempelvis bär med mig första förband. För mig handlar det om riskjusterad avkastning, 20:- i insats för förbandet och utfallet blir upp till att bedöma för den jag använder förbandet på. Jag är nog en 'prepper light'.

Vänligen.

Tillbaka
Topp