• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

EDC-dumpen

Vet inte ens vad strobefunktion är.. När behöver du de extra 999 lumen?
1 lumen är rätt fjesigt. Mobilen ligger kanske på 100? 1000 lumen med strobe är för självförsvar, bländande. Bättre att ha och inte behöva än tvärt om, liksom. Sen är det kul med prylar, och det finns som sagt klocka i mobilen också. :D

Dagens....
20170901_190416.jpg

Noname fällkniv som jag moddat med läder och hål för cigarrsnoppning.
Reservoirpenna loppisfynd
iPhone fodral hemmagjort

Mja, min ficklampa har en maxeffekt på 1000 lumen och dessutom strobefunktion till detta, vilket är utmärkt i självförsvar. Inte för att jag nånsin behövt använda den så, men det är ju som sagt bättre att ha och inte behöva än att behöva och inte ha. Sen är det ju alltid kul med små teknikprylar, precis som med klockor!
Sen har ju mobilen mer praktiska användningsområden och lampan drar en del på batteriet. Då använder jag hellre en separat ficklampa, så mobilen inte laddar ur när jag behöver den.
Min ficklampa är för övrigt uppladdningsbar.

Och när någon behöver hjälp att hitta något, så lånar jag gärna ut lilla coola ficklampan som "bara" kostar ett par hundralappar - mycket hellre än min ömtåliga personliga dyra mobil...

Sen, rent teoretiskt, så innebär förstås separata ficklampan att man kan lysa och ha sig _samtidigt_ som man ringer typ ett akut samtal :p

Och när någon behöver hjälp att hitta något, så lånar jag gärna ut lilla coola ficklampan som "bara" kostar ett par hundralappar - mycket hellre än min ömtåliga personliga dyra mobil...

Sen, rent teoretiskt, så innebär förstås separata ficklampan att man kan lysa och ha sig _samtidigt_ som man ringer typ ett akut samtal :p
Men precis! Min har dessutom en magnet i änden, så jag kan lysa och använda båda händerna samtidigt om jag behöver.

Det är helt vanliga pennor eller missar jag nåt?

Snygg bild på jackan!
"Helt vanliga"? Är du galen? Rymdpennor! :D
Patronen är trycksatt så man kan skriva upp och ner på om man vill.

"Cap o matic" innebär att de ser ut som tvådelade pennor men knoppen är en del av konstruktionen. Man trycker ihop pennan för att föra fram/bort skrivdelen. Smidig modell då det innebär att man kan armera/desarmera pennan med en hand.

"Helt vanliga"? Är du galen? Rymdpennor! :D
Patronen är trycksatt så man kan skriva upp och ner på om man vill.

"Cap o matic" innebär att de ser ut som tvådelade pennor men knoppen är en del av konstruktionen. Man trycker ihop pennan för att föra fram/bort skrivdelen. Smidig modell då det innebär att man kan armera/desarmera pennan med en hand.
Haha! Sorry. Ville inte kliva på några tår här :)
Tack för förklaringen. Beställde hem två stycken på studs!

Haha! Sorry. Ville inte kliva på några tår här :)
Tack för förklaringen. Beställde hem två stycken på studs!
Kul! De är riktigt bra faktiskt. En no brainer för 39kr/st, även om just denna färg är ful. De graverade jag köpt vilka är helt i stål har jag betalat 300kr/st för.

20170907_182620.jpg
20170907_182644.jpg

Några ville veta om taggs fungerade till orbitkey. Funkar kanon. Men det beror på hålet i taggen också. Min ena tagg fungerade inte. Sen så är min ena nyckel för lång, hoppas dock orbitten töjer ut sig så då borde det funka hyfsat.

Smart grej absolut, men om ni ska köpa mät och kolla allt innan.

Senast ändrad:
Liten ryggsäck. Jag började bära med mig grejer när barnen var små. Vi var oftast ute och ingenting kunde lätta upp tillvaron såsom bullar och saft, för att inte tala om plåster. Ryggsäck har jag fortsatt med även nu när barnen är tonåringar, att handla är var dag bara en fråga om hur mycket mat man orkar bära, ryggsäcken underlättar en del eftersom jag inte har bil. Småpryttslarna får ju plats i ett litet ytterfack på ryggan och mitt arbete kräver dessutom att jag bär material fram och tillbaka.

Men jag fattar ju att det hela har litet av löjets skimmer över sig, mina kompisar ler åt varandra över min rygg för att jag exempelvis bär med mig första förband. För mig handlar det om riskjusterad avkastning, 20:- i insats för förbandet och utfallet blir upp till att bedöma för den jag använder förbandet på. Jag är nog en 'prepper light'.

Vänligen.
Vad är der för modell på första förbandet?

20170907_182620.jpg
20170907_182644.jpg

Några ville veta om taggs fungerade till orbitkey. Funkar kanon. Men det beror på hålet i taggen också. Min ena tagg fungerade inte. Sen så är min ena nyckel för lång, hoppas dock orbitten töjer ut sig så då borde det funka hyfsat.

Smart grej absolut, men om ni ska köpa mät och kolla allt innan.

Hej

Tagen kan du värma upp hålet på med en lödkolv och göra hålet lite större eller använda små filar detta avser even nycklar.
Om du vill att nycklarna ska löpa bättre så använd små tunna skims brickor eller ex aluminium från en läsk burk typ

Vad var det för mått på Hylsan på orbitkey ? (den som går igenom tags och nycklar )

//Simon

Tillbaka
Topp