Vad menas med riktig bil? Även tesla har en ratt, gas o broms. Är det massa knappar man är ute efter?Jag ska börja med att säga att jag inte ens åkt i en Tesla, så jag ska inte spekulera om komforten och prestandan.
För mig är det väl lite så att min audi känns som en ”riktig bil”, som händelsevis drivs av el.
Hade ångdrift känns mest förnuftigt just nu så hade jag haft en ång-tron.
Tesla känns som något ”nytt”, ett annat tänk angående bilar och dess funktion.
Gillar man det så ska man såklart ha en Tesla. Är man en gammal surgubbe som jag( redan vid 43) så ska man såklart inte ha en.
Easy-peasy.
Jag har dessutom fördomar mot moderna amerikanska bilar, vad gäller ”känslan av upplevd kvalitet”.
(Sedan kan man, om man vill, fundera på om Teslas insamling och försäljning av extremt omfattande och detaljerad användarinformation är något man är beredd att acceptera)
Gällande komfort så tycker jag den är riktigt bra i Teslan.
Kan dock förstå att man kan vara skeptisk, lite som att jag själv tidigare aldrig tänkt tanken att jag skulle kunna köra ngt annat än Volvo, Bmw eller Mercedes.
Edit: Men vill man köra Elbil så behöver man ju vidga sina vyer lite, då kan ju tom Kia eller Hyundai helt plötsligt vara intressant... (typ)