Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste finnas både en och två på kontoret i Göteborg som sover dåligt på nätterna med produktion enbart i US och Kina för den nya 90-serien.Finns som Single Motor, Twin Motor och Twin Motor Performance. Single motor har 92kWh batteri, de två andra har 106kWh.
Samtliga ska ladda på samma tid, det stora batteriet har 350kW peak, det lilla har förmodligen lite lägre peak. Samtliga är 800v-teknik
Kommer enbart med Ultra-paketet idag, släpper förmodligen billigare paket senare.
Säger att bilen kan beställas idag, sa inte när den börjar tillverkas eller var den tillverkas. Den bygger dock på SPA2, vilket bör innebära att den tillverkas på samma ställen som EX90, alltså i South Carolina, USA, och i en fabrik i Kina.
Vädligt lite teknisk information i deras presentation idag. Ska kolla genom deras hemsida och se om det finns något annat nytt och roligt eller om detta är allt det väsentliga.
Oavsett så verkar denna bil vara ett riktigt flaggskepp. EX90 blev lite gammal när den började levereras. ES90 tar nu tillbaka lite av det man tappade, denna verkar kunna konkurrera med de bäst laddande bilarna i Europa (Porsche, Audi), men placeras sig i ett annat segment - mer åt komforthållet än prestanda (dock 680hk i Twin Motor Performance”).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha, ja!Måste finnas både en och två på kontoret i Göteborg som sover dåligt på nätterna med produktion enbart i US och Kina för den nya 90-serien.
Ser bra ut i övrigt. Men en EV90 hade ju inte varit fel…producerad i Göteborg, med svenskproducerade battericeller. Drömma kan man ju alltid…
Hade lätt kunnat tänka mig en, men tror tyvärr den kommer vara rätt dyrFinns som Single Motor, Twin Motor och Twin Motor Performance. Single motor har 92kWh batteri, de två andra har 106kWh.
Samtliga ska ladda på samma tid, det stora batteriet har 350kW peak, det lilla har förmodligen lite lägre peak. Samtliga är 800v-teknik
Kommer enbart med Ultra-paketet idag, släpper förmodligen billigare paket senare.
Säger att bilen kan beställas idag, sa inte när den börjar tillverkas eller var den tillverkas. Den bygger dock på SPA2, vilket bör innebära att den tillverkas på samma ställen som EX90, alltså i South Carolina, USA, och i en fabrik i Kina.
Vädligt lite teknisk information i deras presentation idag. Ska kolla genom deras hemsida och se om det finns något annat nytt och roligt eller om detta är allt det väsentliga.
Oavsett så verkar denna bil vara ett riktigt flaggskepp. EX90 blev lite gammal när den började levereras. ES90 tar nu tillbaka lite av det man tappade, denna verkar kunna konkurrera med de bäst laddande bilarna i Europa (Porsche, Audi), men placeras sig i ett annat segment - mer åt komforthållet än prestanda (dock 680hk i Twin Motor Performance”).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo tyvärr blir den ju svindyr som flaggskeppsmodell.Hade lätt kunnat tänka mig en, men tror tyvärr den kommer vara rätt dyr
får be en volvoanställd att köpa utJo tyvärr blir den ju svindyr som flaggskeppsmodell.
920tkr startar den på idag, men då är det bara med Ultra-paketet där allt utom Bowers and Wilkins i princip ingår.
Kan tänka mig att den kommer starta på runt 800-850tkr utan utrustning vid ett senare skede, vilket fortfarande är väldigt mycket pengar.
Men begagnad kanske den blir intressant om några år för oss som inte kan lägga en miljon på en bil![]()
VD är ju skyldig att alltid agera på det sätt som är bäst för företaget (aktieägarna). Så hen har ju inget val annat än att bojkotta Tesla om bedömningen är att det annars riskerar skada företaget pga signalvärdet.Korrekt!
Din VD är för övrigt säkert inte ensam alls om det synsättet.
VD är ju skyldig att alltid agera på det sätt som är bäst för företaget (aktieägarna). Så hen har ju inget val annat än att bojkotta Tesla om bedömningen är att det annars riskerar skada företaget pga signalvärdet.