Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej och bilen har koll på det automatiskt ocksåDet borde ju inte vara några problem att tömma en tank var 6e månad, även om man kör typ 95% el tänker jag..
skulle väl vara ionity som tillägg till de ovanSå var laddboxen på plats. Precis laddat hem Easee-appen. Rena grekiskan.
Bara bilen som fattas nu, två veckor till leverans
Vilka fler appar behöver jag?
Eon, Clever, InCharge kan vara bra att ha och framförallt A better route planner.Så var laddboxen på plats. Precis laddat hem Easee-appen. Rena grekiskan.
Bara bilen som fattas nu, två veckor till leverans
Vilka fler appar behöver jag?
KIA EV6 verkar nice, men dyrNågon som har koll på vad man ska börja kika på och beställa om man ska byta ut ID3:an vid årsskiftet +\- 3 månader? Är nöjd både med bil och kostnad. Är lite sugen på en Q4 eller ID5:a. Men man läser ju mycket gott om andra märken också.
Någon som har koll på vad man ska börja kika på och beställa om man ska byta ut ID3:an vid årsskiftet +\- 3 månader? Är nöjd både med bil och kostnad. Är lite sugen på en Q4 eller ID5:a. Men man läser ju mycket gott om andra märken också.
KIA EV6 verkar nice, men dyr
Jag skulle tipsa om att man kan testa ARCY och Readler gratis i typ 2-4v då hinner man plöja alla biltidningar med tester. Jag tittade själv på byte under jul och fick en del bra info i alla tester. Teslaforumet är bra också, där behandlas annat än bara teslor. Finns även en norsk förening som gör tester bland annat på räckvidd i verkliga förhållanden både sommar och vintertid, rätt intressant om man tycker det är viktigt..Någon som har koll på vad man ska börja kika på och beställa om man ska byta ut ID3:an vid årsskiftet +\- 3 månader? Är nöjd både med bil och kostnad. Är lite sugen på en Q4 eller ID5:a. Men man läser ju mycket gott om andra märken också.
Vi kör Enyaq, och är än så länge väldigt nöjda. Hade en Tiguan tidigare.Kia'n verkar ju vara en bra bil men tyvärr en hel del problem med värmen när man läser runt om den.
Hyundai's systerbilen finns ju också.
Skoda Enyaq verkar ju vara en bra bil som ligger i topp i många tester.
Renault har ju elMegane pågång.
Kineserna spottar ju ur sig nya modeller/märken på löpande band, dock svårt att sia om hur kundomhändertagandet/garanti/service funkar då det verkar vara showroom och internetbeställning på många nya märken.
Många som är nöjda med Easee, även jagVilken laddare väljer man? Spelar det någon roll vilken bil/vart man bor?
Hus. Stockholm. Tesla model 3 LR -20.
Andra bra tips för en okunnig som "typ" är på väg att köpa elbil?
Jag har kört ett vanligt CEE-uttag i snart 3år. Funkar galant och är prisvärt.Vilken laddare väljer man? Spelar det någon roll vilken bil/vart man bor?
Hus. Stockholm. Tesla model 3 LR -20.
Andra bra tips för en okunnig som "typ" är på väg att köpa elbil?
Noll skillnad vill jag påstå. Välj en 11kw laddare (minst) så löser sig allt. Vilket märke det står på kåpan spelar ingen roll. Strömmen åker i samma koppartråd i alla.Vilken laddare väljer man? Spelar det någon roll vilken bil/vart man bor?
Hus. Stockholm. Tesla model 3 LR -20.
Andra bra tips för en okunnig som "typ" är på väg att köpa elbil?
Teslas egen wallcharger. Funkar bra, är prisvärd och du ställer ändå in i bilen när och hur mycket och hur snabbt du ska ladda så allt sånt jox kan man skita i att ha i laddaren. Jag har i vart fall inte saknat det hittills, kört Tesla sedan 2014. : )Vilken laddare väljer man? Spelar det någon roll vilken bil/vart man bor?
Hus. Stockholm. Tesla model 3 LR -20.
Andra bra tips för en okunnig som "typ" är på väg att köpa elbil?
Sök i tråden och du skall finna.Tänkte skaffa laddbox till tesla model X. Easee har jag kollat på. Behöver man lastbalansering?
Fruktansvärt okunnig på elbilar (och det mesta annat också fwiw)
Vad har du för huvudsäkring?Tänkte skaffa laddbox till tesla model X. Easee har jag kollat på. Behöver man lastbalansering?
Fruktansvärt okunnig på elbilar (och det mesta annat också fwiw)
20Vad har du för huvudsäkring?
Har plöjt en del men vet ej om ddt spelar någon roll vilken bil man har osv därav fråganSök i tråden och du skall finna.
Det var typ 1500 kr dyrare med lastbalansering, så varför dumsnåla tyckte frugan20
Har plöjt en del men vet ej om ddt spelar någon roll vilken bil man har osv därav frågan
Kanske värt men beror ju på när du tänker ladda (på natten kör du ju inte tvättmaskin osv utan är väl mest värmepumpen som går då)20
Har plöjt en del men vet ej om ddt spelar någon roll vilken bil man har osv därav frågan
Tittade på denna. 3000. Inte hela världen såklartDet var typ 1500 kr dyrare med lastbalansering, så varför dumsnåla tyckte frugan
Som jag skrev just ovanför din fråga, Teslas wallcharger är prisvärd och bra. Jag har inte saknat vare sig tidsstyrning, effektstyrning eller lastbalansering under de 7-8 år jag kört elbil, du ställer ändå in allt i bilen, när och hur snabbt den ska ladda osv.Tänkte skaffa laddbox till tesla model X. Easee har jag kollat på. Behöver man lastbalansering?
Fruktansvärt okunnig på elbilar (och det mesta annat också fwiw)
Känslan just nu är ungefär samma som för Agda 93 som fått sin första telefon.. En iphone utan home-knapp. Får sätta mig i bilen några timmar och klicka runtSom jag skrev just ovanför din fråga, Teslas wallcharger är prisvärd och bra. Jag har inte saknat vare sig tidsstyrning, effektstyrning eller lastbalansering under de 7-8 år jag kört elbil, du ställer ändå in allt i bilen, när och hur snabbt den ska ladda osv.
Det är busenkelt, långt mycket enklare än att sätta sig in i bakvända menysystem och hundra knappar i en fintysk.Känslan just nu är ungefär samma som för Agda 93 som fått sin första telefon.. En iphone utan home-knapp. Får sätta mig i bilen några timmar och klicka runt
Du har rätt. Men frågan är vad alla håller på att ställa in hela tiden, som det är viktigt att det blir rätt?…hundra knappar i en fintysk.
Ja nej just ingenting efter första gången egentligen. Så då är det bra att det är på en skärm som sedan kan användas till annat som en tex stor karta istället för att instrumentpanelen upptas av en massa knappar man inte heller behöver trycka på.Du har rätt. Men frågan är vad alla håller på att ställa in hela tiden, som det är viktigt att det blir rätt?
En allvarlig fråga, alltså.
Just Teslas -tydligen- enkla menyer och smidiga mjukvara framhålls ofta som superbra, vilket det säkert är. Men vad är det som ska justeras och fixas med hela tiden?
För oss som hittar till o från jobbet och andra ställen, ska vi tvingas ha en stor skärm som enbart är i vägen?Ja nej just ingenting efter första gången egentligen. Så då är det bra att det är på en skärm som sedan kan användas till annat som en tex stor karta istället för att instrumentpanelen upptas av en massa knappar man inte heller behöver trycka på.