Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför mestadels för stadskörning?Polestar 2 standard range finns för 4400 med privatleasing. Rätt bra om man bara vill ha en elbil för mestadels stadskörning
för att den inte har någon värmepump och är standard range så om man kör långa resor ofta så kanske man vill ha något annatVarför mestadels för stadskörning?
Man kommer långt med den på vintern även om den inte har värmepump, så stor skillnad gör den inte. Med det "lilla" batteriet så är WLTP ändå 54 mil vilket också är mer än väl.för att den inte har någon värmepump och är standard range så om man kör långa resor ofta så kanske man vill ha något annat
Det är basmodellen så inga paket ingår vill man ha plus och pilot så ökar det på rätt drastiskt i kostnaden
vi ska komma 600 med vår och på vintern kommer vi 30(däromkring) mil i stadskörning . De gånger vi åkt till gbg så har jag laddat 100 hemma, 80 i mantorp sen en gång till i Ulricehamn för att vara på den säkra sida.Man kommer långt med den på vintern även om den inte har värmepump, så stor skillnad gör den inte. Med det "lilla" batteriet så är WLTP ändå 54 mil vilket också är mer än väl.
Det som hade stört mig mer om man kör mycket långresor är att inte adaptiv farthållare ingår i standardversionen.
Oj, det var ju extremt kort. Min ska gå 650 och jag kommer utan problem 450 vintertid. Har du både rumpvärme och 24 grader i kupén? Hastigheten gör stor skillnad så du kan ju inte precis anklaga bilen om du frivilligt höjer din förbrukning genom att köra för fort, det problemet uppstår ju med alla bilar pga. fysik.vi ska komma 600 med vår och på vintern kommer vi 30(däromkring) mil i stadskörning . De gånger vi åkt till gbg så har jag laddat 100 hemma, 80 i mantorp sen en gång till i Ulricehamn för att vara på den säkra sida.
Men å andra sidan så ligger jag över hastighetsgränsen, så det går säkert att komma längre.
Men en SR RWD bas saknar många saker som jag inte kan vara utan. Men oavsett helt ok månadskostnad. Värmepumpen bidrar inte något alls på kortare körningar i alla fall. På längre körningar så har det större betydelse, speciellt om den är effektiv..
jag kör som jag gör med en ICE-bil och använder som om att det är en ICE, mao rattvärme och rumpvärme och 20 graderOj, det var ju extremt kort. Min ska gå 650 och jag kommer utan problem 450 vintertid. Har du både rumpvärme och 24 grader i kupén? Hastigheten gör stor skillnad så du kan ju inte precis anklaga bilen om du frivilligt höjer din förbrukning genom att köra för fort, det problemet uppstår ju med alla bilar pga. fysik.
Hastigheten då? Den är ju viktigare än allt det andrajag kör som jag gör med en ICE-bil och använder som om att det är en ICE, mao rattvärme och rumpvärme och 20 grader
som jag skrev jag kör den som en ice vilket betyder att jag inte ligger och slickar en lastbil för att får ner förbrukningenHastigheten då? Den är ju viktigare än allt det andra
...och får lägga besparingarna på el på att lacka om huven iställetsom jag skrev jag kör den som en ice vilket betyder att jag inte ligger och slickar en lastbil för att får ner förbrukningen
4400kr i månaden känns ganska billigt för en Polestar, det är nästan byd/mg priser. Men det är frågan hur de ska konkurrera med övriga i längden, de 4400kr i månaden räcker inte ens att bekosta värdeminskningen på 36 månader. En 3år gammal single motor standard range kostar betydligt mindre än 400k.gick emot mina egna principer! Men har blivit snål på senare tid.....
Men det finns tid att ångra sig på
Väntar på offert på en I4 M50 så vi får se . Hade T kört 1.99% på model 3 så hade jag troligtvis beställt en 3P med en gång
4629/månad 36mån ink 4500mil på 3 år
Imponerande helt klart. Från noll till det där på något år.Detta var något av det mest spektakulära jag sett.
Det är Xiaomis elbilsfabrik. Spottar typ ur sig en ny bil i minuten
Ja siffran är cool men de visar bara den delen av tillverkningen av en bil som faktiskt redan är i princip så pass automatiserad bland många företag. Volvo har liksom chassitillverkning och lackering på liknande sätt. Vad de inte visar i denna video är det som inte brukar vara automatiserat på samma sätt, alltså monteringen av alla komponenter. Hur monterar de interiören? Hur monterar de plastdetaljer på utsidan, lampor, hur monterar de kablage? De visar inget av detta i videon.Detta var något av det mest spektakulära jag sett.
Det är Xiaomis elbilsfabrik. Spottar typ ur sig en ny bil i minuten
Men jag undrar jag om inte en BYD är ett "bättre" alternativ sett till det man får. I alla fall när dem hade för 4k4400kr i månaden känns ganska billigt för en Polestar, det är nästan byd/mg priser. Men det är frågan hur de ska konkurrera med övriga i längden, de 4400kr i månaden räcker inte ens att bekosta värdeminskningen på 36 månader. En 3år gammal single motor standard range kostar betydligt mindre än 400k.
Polestar 2 Standard Range Single Motor 64 kWh säljes i Upplands Väsby | Blocket
359400 kr - Bilar - Upplands Väsby - Välkommen till LeasePlan! Köp din begagnade bil online eller boka ett videosamtal idag! Vi erbjuder ett stort utbud av ...www.blocket.se
Är det atto 3 du tänker på? De kostade till och med 2995kr ett tag, men dock med 1000mil/år och osäker på vilken utrustning.Men jag undrar jag om inte en BYD är ett "bättre" alternativ sett till det man får. I alla fall när dem hade för 4k
Dock som vardaglig pendlarbil om man vill ha e-bil så är P2 rätt skön bil för den summan
Yes!Är det atto 3 du tänker på? De kostade till och med 2995kr ett tag, men dock med 1000mil/år och osäker på vilken utrustning.
Atto 3 kostar typ 4495kr/mån nu och det är den inte värdYes!
Har några dagar till fundera på hur det blir framåt
Här är en liknande film från Teslas fabrik i Tyskland:Imponerande helt klart. Från noll till det där på något år.
Men inga filmer från montering av inredning, och utan liknande film från ex BMW/VW/Tesla är det svårt att veta hur imponerad man skall bli
Bara som jämförelse så spottar Volvo Torslanda ur sig en bil var tredje minut, och det är inte en speciellt stor planta.Detta var något av det mest spektakulära jag sett.
Det är Xiaomis elbilsfabrik. Spottar typ ur sig en ny bil i minuten
Lite högre takt är det allt.Bara som jämförelse så spottar Volvo Torslanda ur sig en bil var tredje minut, och det är inte en speciellt stor planta.
Jag som minns fel då. My bad!Lite högre takt är det allt.
Här kommer info från en Volvocars-sida där de säger ca 1250 bilar om dagen.
Är i samma sits, Tesla är den tekniskt överlägsna bilen men efter två Mercor (nu en E-klass, nästan fullutrustad) vlll jag ha lite lyxig känsla i detaljer, snygg design och den där finstämmigheten som bara BMW o MB har.Och om man inte vill köra Tesla?
Har du länk?Strejken hos Tesla verkar löst i den mån att IF Metall nu backar om blockaden för skadeverkstäder. Det var ju det enda som hade betydelse egentligen.
Problemet med Polestar 2 är att den är som en vägg aerodynamiskt. Så högre fart har större negativ påverkan.Oj, det var ju extremt kort. Min ska gå 650 och jag kommer utan problem 450 vintertid. Har du både rumpvärme och 24 grader i kupén? Hastigheten gör stor skillnad så du kan ju inte precis anklaga bilen om du frivilligt höjer din förbrukning genom att köra för fort, det problemet uppstår ju med alla bilar pga. fysik.