Det har väl inte varit officiell säljstart än? Allt hittills har ju bara varit reserveringar (=låtsasförsäljning)Någon här som beställt en VW ID3 och har fått någon info om leveranstid?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har väl inte varit officiell säljstart än? Allt hittills har ju bara varit reserveringar (=låtsasförsäljning)Någon här som beställt en VW ID3 och har fått någon info om leveranstid?
Hur fungerar elbil för er som är ute och reser i tjänsten, speciellt när resorna inte går att planera, och inte alltid är utmed de större vägarna? Med allt man måste få ihop tänker jag mig att "ladda bilen" är det sista man vill behöva tänka på?
Jag tänker mig att eldrift kan fungera bäst när man har två fasta resmål, jobbpendling, och vet att man kan ladda på två eller minst en av dessa ställen.
Äh, vad f-n, du menade el!? Då är du minsann i helt rätt tråd!Edit: fel
På vilket sätt är den så rolig tycker du?Förbannat rolig vinterbil!
Grym väghållning, bästa fyrhjulsdriften jag kört, går att överstyra ordentligt om man vill, alltid varm kupé, stabil på vägen osvPå vilket sätt är den så rolig tycker du?
Grym väghållning, bästa fyrhjulsdriften jag kört, går att överstyra ordentligt om man vill, alltid varm kupé, stabil på vägen osv
M3P- (stealth performance)En TM3P?
Fin bild!Grym väghållning, bästa fyrhjulsdriften jag kört, går att överstyra ordentligt om man vill, alltid varm kupé, stabil på vägen osv
Spännande, skall visas upp i Geneve om någon vecka.
BMW i4 EV Specs
The BMW i4 EV will feature:
• 530 hp from a 80-kilowatt-hour battery, producing about 390 kilowatts (approximately 530hp)
• 373 miles range (on European WLTP cycle); expect the US number to be a bit less, probably around 340-350 miles
• 0-62 in 4 seconds flat
• Electronically limited top speed of 120 mph
• 80% charge in about 35 minutes (on 150-kW DC fast charger)
• Adds 62 miles of range in about 6 minutes (compare to current i3, which takes 17 min to do the same)
• Generation 5 battery packs
• significantly smaller than the Generation 3 and 4 packs used in current BMW EVs
• easier to package in the vehicle's floor, and allows them to be more easily scaled for smaller or larger applications
• stronger, meaning they can better handle fast-charging situations
• battery module will weigh roughly 1,200 pounds, all of which will be packaged as low as possible in the vehicle's floor, directly between the front and rear axles
According to our future models info, the preliminary US lineup will be:• i4 60 sDrive
• i4 80 sDrive
• i4 80 xDrive
De kanske skall bli klara med iX3 först?
Fantastiskt väder idag också!Grym väghållning, bästa fyrhjulsdriften jag kört, går att överstyra ordentligt om man vill, alltid varm kupé, stabil på vägen osv
Var bara tvungen när det började blåsa lite!Och idag blev det vinter igen
En kille som kör bild på sig själv i sin elbil på ett klockforum måste väl annars sägas vara ett stort fan, och kanske lite biased?Aldrig varit med om
Inte rädd för att visa vem jag är... löjlig kommentar. Nu kör jag en bil från tillverkare som har eget laddnätverk som är mycket väl utbyggt... Jag är bilintresserad, och vill såklart ha den bästa bilen för mig. Har tidigare kör både V60, A5, 535XD, och senast C63S. Nuvarande bil får högst snittpoäng i mina böcker.En kille som kör bild på sig själv i sin elbil på ett klockforum måste väl annars sägas vara ett stort fan, och kanske lite biased?
Det handlar inte om att visa vem du är, det handlar om att du är ett så stort fan av elbilar, att du har en avatarbild på just dig själv och din elbil. På ett klockforum. Kul att du är nöjd med din bil!Inte rädd för att visa vem jag är... löjlig kommentar. Nu kör jag en bil från tillverkare som har eget laddnätverk som är mycket väl utbyggt... Jag är bilintresserad, och vill såklart ha den bästa bilen för mig. Har tidigare kör både V60, A5, 535XD, och senast C63S. Nuvarande bil får högst snittpoäng i mina böcker.
Ofta ser det ut såhär, jag var helt ensam...
Fel, inte elbilar. Model S, 3, X.Det handlar inte om att visa vem du är, det handlar om att du är ett så stort fan av elbilar, att du har en avatarbild på just dig själv och din elbil. På ett klockforum. Kul att du är nöjd med din bil!
Haha. Verkar vara ett problem med stirriga blickar ovanifrån i 2 liters dieslarLite kul att folk har svårt att greppa att bilintresserade kan bli riktigt jäkla imponerade av rätt elbilar, och att rätt elbil betyder en så jäkla mycket trevligare vardag än med fossilbil. Man behöver liksom inte vara vegan-fältbiolog-frigående-kravmärkt med kånkenväska för att uppskatta det. Det borde bli rätt tydligt snart
Roligaste av allt är alla jävla boomers i SUV-coupéer som verkligen försöker stirra ut en i trafiken. Jag är tydligen ett hot mot dom om jag så står still
Haha. Verkar vara ett problem med stirriga blickar ovanifrån i 2 liters dieslar
Tycker också den ser riktigt trevlig ut. Kul att det kommer hybrider nu vars syfte inte bara är att krama ur varenda kilometer räckvidd utan satsa på lite nöje också. Skoda har ju i dagarna lanserat Octavia RS som hybrid, även Superb Sportline finns som hybrid.Ganska cool Cupra Formentor, skall komma som hybrid med
Två blogginlägg jag skrivit som kan vara av intresse för er elbilsintresserade:
https://www.eways.se/en-titt-pa-framtidens-elbilar/
https://www.eways.se/20-elbilar-vi-ser-fram-emot-under-2020/