Större är bättre Ofta gubbar som ska kompensera. Gärna 5.7L Hemi V8:as osvNyfiken, hur är det status med en pickis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Större är bättre Ofta gubbar som ska kompensera. Gärna 5.7L Hemi V8:as osvNyfiken, hur är det status med en pickis?
Större är bättre Ofta gubbar som ska kompensera. Gärna 5.7L Hemi V8:as osv
Har aldrig förstått detta - skitfula, groteskt ineffektiva och allmänt tramsiga (iom att de aldrig använda enligt ursprungligt syfte).
Det är ju lite OT här, men jag har en Amarok/RAM-faktor när jag bedömer småföretag. Stämmer lustigt nog skrämmande ofta. Småföretag med Amarok eller stor amerikansk pick-up går nästan alltid sämre än jämförbara företag utan. Skillnaden är större än vad som bara kan förklaras med direkta bilkostnader.
Menar du att dom är lika omdömeslösa i sina affärer som i val av bil?
Fast Rolex gör ju exakt samma sak som alla andra, men med ett ytterst välbyggt varumärke. Typ som Audi, fast bättre. Ingen skulle ju behöva mer än Dacias modellprogram ändå jobbar dom flesta tillverkarna mot premium.
Tesla har ju byggt sitt varumärke på nya värden, det är ju därför ingen fossilbilist fattar något när dom jämför rakt av med Audi. Tesla har ett helt nytt gränssnitt, en helt ny tolkning av vad man vill ha ut av en bil, en trovärdighet miljömässigt som andra saknar och ett laddnätverk som gör all skillnad i världen för förarna. Ändå är det i det fallet bara prestigen i prislappen som gör det menar du, men inte i fallet Rolex?
Just detta: Störande högt vägljud
Det är ju en så sjukt bortsedd del av bilköpandet, det är ju speciellt i Sverige det som är mest irriterande, bullrande bilar, är dessutom hälsofarligt.
Jag har lärt mig det med åren, Mercan jag kör nu har knappt något vägljud, den är riktigt tyst, utöver en tyst bil så har den akustikkomfortpaket med laminerade rutor och mer isolering.
Lexus är ju riktigt bra på det också, många bilmärken skiter i det.
Att köpa saker för prestigens skull är väl en anledning god som vilken annan som helst? För mig väger det iaf tungt och jag skulle aldrig kunna tänka mig att köra runt i t.ex en Skoda eller liknande. Om det går bra vill jag att det ska synas, den där 67-vänster mentaliteten är bedrövlig och allmänt sossig tycker jag.
Ingen ska behöva försvara, dölja eller be om ursäkt för varför man köper en viss sak, det är inget fel med prestige (om man inte är sossig alltså)
Jag har inte en vänster mentalitet, jag köper sakerna som passar mig bäst eller som ger mig mest glädje. Men finns det något tråkigare än alla fake-människor på sociala medier som ska posera med en Rolex, och kan ingenting om klockor? Vi lever i ett samhälle där alla ska konsumera och visa vad man köper. För den människan som det faktiskt går bra för är det väl inga större problem. Men åk till orten och se på farsan/morsan som jobbar röven av sig och tar lån för att sin idiotunge ska kunna köpa sina Gucci Flip Flops eller för att de ska kunna finansiera Teslan som ungen vill köra till skolan med och komma högre upp på den sociala stegen i skolan. Jag har inga problem med er som köper Tesla efter att ha gjort ett medvetet val, tvärtom! Jag påpekar bara en aspekt av allt köpande jag upplever, speciellt bland ungdomar (jag är själv 18 så har insikt i det här). Jag är själv emot jantementaliteten, men någonstans har en stor del människor gått från att i första hand köpa dyra saker för att de är bra/bäst (med lite vikt lagd på prestige), till att enbart köpa dyra saker för att de är dyra och prestigefulla.
Större är bättre Ofta gubbar som ska kompensera. Gärna 5.7L Hemi V8:as osv
Har aldrig förstått detta - skitfula, groteskt ineffektiva och allmänt tramsiga (iom att de aldrig använda enligt ursprungligt syfte).
Det är ju lite OT här, men jag har en Amarok/RAM-faktor när jag bedömer småföretag. Stämmer lustigt nog skrämmande ofta. Småföretag med Amarok eller stor amerikansk pick-up går nästan alltid sämre än jämförbara företag utan. Skillnaden är större än vad som bara kan förklaras med direkta bilkostnader.
Jag är faktiskt förvånad att det är så många Leafs, kan vara att karossen inte är tillräckligt unik, men jag tycker mig inte se alls så många. Chockerande vad snabbt 3:an håller på att gå om S.Det är inte jättekonstigt. Det rullar nästa 5 000 Model S i Sverige, 4 300 Model 3 och 1 700 Model X. Fast det rullar bara 4 500 Nissan Leaf.
Folk köper såklart Tesla av olika anledningar. Vill man ha en elbil med riktigt lång räckvidd så är det Tesla som gäller.
Andra köper Tesla av teknikintresse, man vill ha det senaste. Vissa vill ha en bil med bra prestanda. Vissa köper bara för att det är Tesla. De kan ingenting om elbilar utan vill åt statusen.
Jag tror inte det är många som köper Tesla av miljöskäl. Däremot får man miljön på köpet och är glad för det.
Jag tror ganska få personer kan provköra en
Here's Why a Used Ford F-150 Raptor Is a Great Financial Decision
Here's Why the 2017 Ford F-150 Raptor Is Worth $65,000
Ford F-150 Raptor 3,5 Ecoboost (5992:-/mån in säljes i Växjö - Blocket
2020 Ford® F-150 Raptor Truck | Model Highlights | Ford.com
och inte känna ett visst habegär. Jag tar en röd tack!
Men visst, försök parkera den i ett parkeringsgarage eller förklara köpets logik för din tonårsdotter med klimatångest (men jag misstänker att hon inte skulle ha något emot att övningsköra i den)!
Så bred så den har tre LED i grillen pga USA-lagkrav.
Skall man kliva upp i kategorin "helt onödig" tycker jag vi får gå till F-650
The Ford F-650 Is a $150,000 Super Truck
eller
The Mercedes G63 AMG 6x6 Is the Ultimate $1.5 Million Pickup Truck
Jag har faktiskt varken kört F-150 Raptor eller Mustangen, men jag skulle verkligen inte utesluta att du kan ha fel.Då är väl en Mustang ungefär 3x roligare? Pickisen är ful, otymplig och snabb (för att vara en pickis), vilken jävla tramsbil - sorry.
Jag tror ganska få personer kan provköra en
Here's Why a Used Ford F-150 Raptor Is a Great Financial Decision
Here's Why the 2017 Ford F-150 Raptor Is Worth $65,000
Ford F-150 Raptor 3,5 Ecoboost (5992:-/mån in säljes i Växjö - Blocket
2020 Ford® F-150 Raptor Truck | Model Highlights | Ford.com
och inte känna ett visst habegär. Jag tar en röd tack! Man kan även få den med "B&O™ Sound System by Bang & Olufsen with HD Radio™ and SiriusXM Radio". Känns lite som kulturell Food Fusion!
Men visst, försök parkera den i ett parkeringsgarage eller förklara köpets logik för din tonårsdotter med klimatångest (men jag misstänker att hon inte skulle ha något emot att övningsköra i den)!
Så bred så den har tre LED i grillen pga USA-lagkrav.
Skall man kliva upp i kategorin "helt onödig" tycker jag vi får gå till F-650
The Ford F-650 Is a $150,000 Super Truck
eller
The Mercedes G63 AMG 6x6 Is the Ultimate $1.5 Million Pickup Truck
Jag har faktiskt varken kört F-150 Raptor eller Mustangen, men jag skulle verkligen inte utesluta att du kan ha fel.
åk till orten och se på farsan/morsan som jobbar röven av sig och tar lån för att sin idiotunge ska kunna köpa sina Gucci Flip Flops eller för att de ska kunna finansiera Teslan som ungen vill köra till skolan med och komma högre upp på den sociala stegen i skolan. (jag är själv 18 så har insikt i det här).
IONITY, svindyrt - men fick en kod av dem för att kunna ladda gratis en gång då det strulade brutalt mycket tidigare.Ser inte ut som att du är på en supercharger? Hur är laddpriset i jämförelse med Teslas priser?
Det där är väl ungefär som de som tar familjeplatserna och inte har barnen med sig. "Det är inte olagligt att stå här så då tänker jag minsann göra det". Visst. Men det gör dig till ett totalt rövhål.Typiskt Teslaägare.
Ska du ta upp platsen ladda bilfan. Än värre är någon som ställer sin S40 på en av platserna.
Typiskt Teslaägare.
Ska du ta upp platsen ladda bilfan. Än värre är någon som ställer sin S40 på en av platserna.
Må alla laddplatser vara upptagna när hen har dåligt med kräm! Synd bara att det händer så sällan.
Jag är inte den som är den hade personen kommit ut samtidigt så hade jag gladeligen framfört mina tankar på ett eller annat sätt
Jag tror inte du förstått riktigt hur det fungerar.Typiskt Teslaägare.
Ska du ta upp platsen ladda bilfan. Än värre är någon som ställer sin S40 på en av platserna.
Har kört en kollegas S90D tidigare och fick ut ungefär 45mil i motorvägsfart på sommaren. De nya är effektivare.Morning! Pga av eventuellt jobbyte med då tillhörande tjänstebil står vi i valet och kvalet att välja elbil och då i första hand en Tesla Model S. Model 3 är tyvärr uteslutet pga storlek och bagageutrymme. Ni som har en S hur lång räckvidd är det i realiteten om den körs som ”en vanlig ” bil med förbränningsmotor? Jag har självklart läst de olika angivna räckvidderna för de olika modellerna men hur korrelerar det med med ”sanningen”?
Allt gott!
Tack! Klarar jag mig 40-45mil i blandad körning skulle jag vara nöjd.Har kört en kollegas S90D tidigare och fick ut ungefär 45mil i motorvägsfart på sommaren. De nya är effektivare.
Värt att tänka på är att den drar betydlig mer i starkare vindar och sämre väder.Tack! Klarar jag mig 40-45mil i blandad körning skulle jag vara nöjd.
Vi kuskar ofta mellan Stockholm och Falun så klara jag mig ca. 32 mil på en ”full laddning” är jag good to go. Milen kuskas oftast med barn i bilen och kan jag eliminera risken för det totala kaos som oftast uppstår då de åter ska sätta sig i bilen är det mer än fördelaktigt.Värt att tänka på är att den drar betydlig mer i starkare vindar och sämre väder.