• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?


  • Totala väljare
    1,001
Har haft en 2020 ID.3 Max, och vi har en 24- 85x Enyaq och en 24-model 3 nu.

Om man inte behöver de större utrymmen parkeringssensorer/blinkersspak/förardisplay som finns i exv i en Enyaq(ja dörrarna fryser fast på även den om man inte behandlar med silikon) och så finns det inte överhuvudtaget något som är bättre på någon av dem jämfört med highland model 3 i alla fall, speciellt inte i icke GTX/RS versioner där interiören får ett rejält lyft. Enyaqen har dessutom fler fysiska knappar jämfört med ID.4. Inget som påverkar mig. Det enda jag gör är att byta låtar och höja/sänka volym 99%(av interaktionen med bilen så jag är kanske inte någon bra referens vad gäller det) av tiden. Med det sagt så hade jag mycket väl kunnat tänka mig en ID.7. Nej jag är ingen Tesla fanboy, har dock haft en del bilar de 6-7 åren så har helt ok med personliga referenser.

Jämfört med tidigare model 3 låter jag vara osagt.

Vi har haft en 2020 Tiguan i tre år tidigare som @das_heuer verkar komma ifrån.
Tack för utförligt svar!
 
Synd inte Renault r5 blev så billig som det utgav sig förs

Inte jättebilliga men ok privatleasingpriser på dem. Svårt att välja en sådan över exv en Cupra, eller!? Men klart rolig bil visuellt i alla fall.
Grym som andra/stads/inte köra allt för långa sträckor-bil

Hoppas dem säljer många, som jag förstått så sourcas det mesta ifrån frankrike

Plus att Harry kör med Panerai hexagon
 
Senast ändrad:
Inte jättebilliga men ok privatleasingpriser på dem. Svårt att välja en sådan över en exv en Cupra. Men klart rolig bil visuellt i alla fall

Plus att Harry kör med Panerai hexagon
Ca 28,000 EUR i Frankrike för stora batteriet. Det är absolut överkomligt. Synd att samma bil kostar nästan 100,000kr mer i Sverige...

Hade den gått för samma pris som i Frankrike så hade den nog sålt bra även här, stora batteriet för cirka 320tkr.
 
Inte jättebilliga men ok privatleasingpriser på dem. Svårt att välja en sådan över exv en Cupra, eller!? Men klart rolig bil visuellt i alla fall.
Grym som andra/stads/inte köra allt för långa sträckor-bil

Hoppas dem säljer många, som jag förstått så sourcas det mesta ifrån frankrike

Plus att Harry kör med Panerai hexagon
Inredningen och infotainmentsystemet verkar ljusår bättre än Cuprans. Men utrymmena är förstås mkt sämre. R5 känns som en typisk andrabil, Born går ju använda som huvudbil utan större problem.
 
Tillbaka
Topp