Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du testat sätta in två stolar där bak, får det ens plats? Jag är 1,72m och slår i huvudet i taket åt sidan i baksätet. Bakåtvända stolar sitter iofs åt andra hållet men det är inte direkt någon rymlig bil. Päronens C30 har mer huvudutrymme i baksätet för mig.Är det fullständigt hål i huvudet att välja Polestar som förmånsbil i stället för annan modell, troligt laddhybrid eller el-SUV förutsatt att jag kommer ha två bakvända bilbarnstolar i baksätet i några år framöver?
Kommer sällan behöva köra längre sträckor.
Nej jag ska ärligt erkänna att jag är komplett okunnig om bilar i allmänhet. Det är utseende samt acceleration som lockar med Polestar. Men jag inser motvilligt att det nog lugnt sagt inte är det mest praktiska valet.Har du testat sätta in två stolar där bak, får det ens plats? Jag är 1,72m och slår i huvudet i taket åt sidan i baksätet. Bakåtvända stolar sitter iofs åt andra hållet men det är inte direkt någon rymlig bil. Päronens C30 har mer huvudutrymme i baksätet för mig.
Jag har en unge i stol i baksätet på min P2 utan problem. Boka en provkörning och ta med stolarna dit, personalen på Polestar är sjukt trevliga och det var inga problem för oss att köra en runda med vår egen stol i bilen.Är det fullständigt hål i huvudet att välja Polestar som förmånsbil i stället för annan modell, troligt laddhybrid eller el-SUV förutsatt att jag kommer ha två bakvända bilbarnstolar i baksätet i några år framöver?
Kommer sällan behöva köra längre sträckor.
Japp den kom i våras som touring-modell om jag minns rätt.Det är ändå fan rätt bra. Är detta "faceliften"? Har den hunnit komma ut?
Det ska komma en nu under våren. Om den inte redan har kommit. Om det var ett år sedan är det inte rätt. https://www.m3.se/article/2594736/bmw-i5-2025.htmlJapp den kom i våras som touring-modell om jag minns rätt.
Är inga problem att få in två barnstolar där bak, men beror kanske på vilken barnstol ni har. De absolut största modellerna kanske kan bli lite trångt?Är det fullständigt hål i huvudet att välja Polestar som förmånsbil i stället för annan modell, troligt laddhybrid eller el-SUV förutsatt att jag kommer ha två bakvända bilbarnstolar i baksätet i några år framöver?
Kommer sällan behöva köra längre sträckor.
min är inte dumBrukar elbilar vara så här dumma?(...än.... peppar peppar)
Saknar bensintank lite. Min P2 laddas en gång i veckan, kör två ggr. Den startar förvärmd sträckan A-B. Kallstart B-A. När den är parkerad på plats B lägger bilen typ alltid på 1 % på batteriet efter den stannat. På plats A (när batteriet är lågt) drar den av 4-8 % inom ett dygn. De påstår att den skall vara smart och konstant försöka räkna rätt under färd.
Brukar elbilar vara så här dumma?
Varför skulle den då lägga på procent på plats B? Låter som att den är dum. Sedan vet jag inte om ett batteri skulle kunna gå från 10 till 18% bara för att batteriet blir varmt?Lite svårt att hänga med i svängarna men att tillgänglig kapacitet i batteriet sjunker när batteriet blir kallt är normalt. Och bilen är ju inte "dum" för det utan snarare smart, det är ju sant att räckvidden sjunker. Men du får tillbaka den igen när batteriet får upp värmen.
Den skillnaden i batteriprocent är dock rimlig mellan kallt och varmt batteri i sigVarför skulle den då lägga på procent på plats B? Låter som att den är dum. Sedan vet jag inte om ett batteri skulle kunna gå från 10 till 18% bara för att batteriet blir varmt?
Att tillgängliga energin fördubblas? Låter märkligt. Förklarar dock inte att det hela beror på vilken sträcka den körde. Med din logik borde den inte kunna visa 100% batteri när den är kall då?Den skillnaden i batteriprocent är dock rimlig mellan kallt och varmt batteri i sig
Tycker du ska som folk skrivit ta med båda stolarna och ungarna till Polstar och baxa in allt i P2 och se hur det funkar. Själv är jag allmänt mot klumpiga SUVar och tycker P2 låter som ett mycket roligare val om allt får plats.Nej jag ska ärligt erkänna att jag är komplett okunnig om bilar i allmänhet. Det är utseende samt acceleration som lockar med Polestar. Men jag inser motvilligt att det nog lugnt sagt inte är det mest praktiska valet.
Nej jag ska ärligt erkänna att jag är komplett okunnig om bilar i allmänhet. Det är utseende samt acceleration som lockar med Polestar. Men jag inser motvilligt att det nog lugnt sagt inte är det mest praktiska valet.
Det där låter uppriktigt helt sjuktSaknar bensintank lite. Min P2 laddas en gång i veckan, kör två ggr. Den startar förvärmd sträckan A-B. Kallstart B-A. När den är parkerad på plats B lägger bilen typ alltid på 1 % på batteriet efter den stannat. På plats A (när batteriet är lågt) drar den av 4-8 % inom ett dygn. De påstår att den skall vara smart och konstant försöka räkna rätt under färd.
Brukar elbilar vara så här dumma?
Tycker det är lite mer än det borde vara… Min har rullat 230 mil, så rätt fräsch.Det där låter uppriktigt helt sjukt
Aldrig sett det fenomenet på varken min eller frugans p2. Har du googlat något och sett om någon annan upplevt samma problem?!
Du har väl för övrigt en relativt ny p2 vill jag minnas?! Hör av dig till polestar och se vad fan de säger om saken. 1% kan jag köpa, men inte några 4-8%
Enig. Alldeles för mycket för att det ska vara rimligt. Möjligt att nån av våra lagt på eller dragit av någon enstaka procent, men inget jag minns. Hade definitivt reagerat om det var som du skriver ovan.Tycker det är lite mer ön det borde vara… Min har rullat 230 mil, så rätt fräsch.
Inte googlat, tänkte höra här först om det är normalt.
Har haft både bakåtvänd och framåtvänd bilbarnstol i vår model 3 highland. Inga problem allsBakåtvänd barnstol i Tesla Model 3? Funkar det hyfsat? Har det i min Model Y och det är helt okej plats i framsätet men funderar på att byta ner i storlek till Model 3 för vi har två stora familjebilar i dagsläget. Behöver dock fortfarande stol i Model 3 i så fall.
Precis, de uppdaterar i5 sedan och touring med nya komponenter i elsystemet från 1 mars. Ger som mest 47km extra räckvidd.Det ska komma en nu under våren. Om den inte redan har kommit. Om det var ett år sedan är det inte rätt. https://www.m3.se/article/2594736/bmw-i5-2025.html
Var förbi Hedin i Göteborg igår och fick känna och klämma lite på denna. Den ser ju trevlig ut i sin retro-stil, men har lite klena specar i övrigt. Å andra sidan ett ganska tilltalande pris för privatleasingen... Osäker på om jag vågar hoppar på en, får se efter provkörning...
Fransmännen kan ju när de verkligen vill och denna har en intressant egenskap i att vara tillverkad nästan helt med delar från Europa. Ovanligt. Men kanske en ganska viktig sak i dessa dagar.
Elbilar har ju kanske sin främsta styrka som pendlarfordon där man inte kör jättelångt och kan ladda "gratis" hemma. Så jag tror den bilen kan passa många.Var förbi Hedin i Göteborg igår och fick känna och klämma lite på denna. Den ser ju trevlig ut i sin retro-stil, men har lite klena specar i övrigt. Å andra sidan ett ganska tilltalande pris för privatleasingen... Osäker på om jag vågar hoppar på en, får se efter provkörning...
Fransmännen kan ju när de verkligen vill och denna har en intressant egenskap i att vara tillverkad nästan helt med delar från Europa. Ovanligt. Men kanske en ganska viktig sak i dessa dagar.
Var förbi Hedin i Göteborg igår och fick känna och klämma lite på denna. Den ser ju trevlig ut i sin retro-stil, men har lite klena specar i övrigt. Å andra sidan ett ganska tilltalande pris för privatleasingen... Osäker på om jag vågar hoppar på en, får se efter provkörning...
Fransmännen kan ju när de verkligen vill och denna har en intressant egenskap i att vara tillverkad nästan helt med delar från Europa. Ovanligt. Men kanske en ganska viktig sak i dessa dagar.
Renault 5 El ser det ut som.Vad heter den här modellen?
En kollega på jobbet talade väldigt varmt om sin Renault Zoe som han pendlar ett par mil till jobbet med. Hade själv nog utan problem klarat 90% av alla resor med en räckvidd på 10mil. Nu upptäckte jag dessutom att föreningen även satt upp en laddare på min extra p-plats som jag hyr för 80:- i månaden. Står bara där på sommaren när sommarbilen står i garaget. Nu har jag två laddare, så lite lockande med elbil är det.Elbilar har ju kanske sin främsta styrka som pendlarfordon där man inte kör jättelångt och kan ladda "gratis" hemma. Så jag tror den bilen kan passa många.
Sen har ju franska tillverkare lite motvind när det gäller kvalitetsryktet.Men idag är det nog inte sämre än tyskarna.
Renault 5 El ser det ut som.