• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?

• Totala väljare
    1,004
Man kan väl få tycka att Tesla suger get utan att försöka bli övertygad om att man har fel? Räcker ju med ett surt X för att förstöra förtroendet för ett varumärke….oavsett marknad. I jämförelse med etablerade märken är det väl rätt uppenbart att många Teslor är rätt sunkigt ihopskruvade…..trots en överlägsen programvara…..så dunvästar och musketörer……charge!!!
Fast inte orimligt att få sin kritik bemött om man väljer att dela med sig på tex ett forum?

”Tesla är sämst, punkt, färdigpratat, kommentarer på det, nej”.

Ge mig en enda elbil under 500 000 kr som har ventilerade säten, panoramatak, över 40 mil räckvidd, över 200 kW snabbladdning och eget laddnätverk som alltid fungerar….
Kostar dom under 500K? Såg inte ut så ovan? Har aldrig ägt/köpt elbil men ventilerade säten och panoramatak är väl standard nu för tiden?

Jag är/var som sagt genuint nyfiken för jag förstår inte, så uppskattar svar. Vad gäller kvalitet som någon annan kommenterade på har jag bara anekdotisk data från att ha 1) kört ett par gånger och 2) åkt bak ett par gånger (avbeställer alltid min Uber nu om det är en Tesla) och det har varit klappkasst verkligen. Model Y upplevs verkligen inte som så rymlig, däremot extremt obekväm både i säten och ljudnivå etc.

Sen ser dom ju ofta rätt risiga ut från fabrik i termer av otighta paneler etc. Men det kanske är en USA-grej.

Fast inte orimligt att få sin kritik bemött om man väljer att dela med sig på tex ett forum?

”Tesla är sämst, punkt, färdigpratat, kommentarer på det, nej”.
Vet inte om det är nödvändigt att besvara ALLA subjektiva åsikter. 99% av inläggen är ju positiva till Tesla, vi har våra T riddare här helt klar. Ett negativt inlägg kommer inte tippa vågskålen…… uppfriskande med lite självupplevd kritik mot märket….

Vet inte om det är nödvändigt att besvara ALLA subjektiva åsikter. 99% av inläggen är ju positiva till Tesla, vi har våra T riddare här helt klar. Ett negativt inlägg kommer inte tippa vågskålen…… uppfriskande med lite självupplevd kritik mot märket….
Visst är det så om det finns substans. Fascinerande vilka känslor de rör upp, tänker då främst inte hos de sk. ”Riddarna” då

Har haft en Tesla i ca 3 år. Personligen hatar jag skiten och kommer aldrig mer köpa en Tesla! 100% relaterat till helheten som bil, 0% relaterat till Musk eller politik!

Men trots att jag personligen aldrig mer kommer köpa en ny förstår jag ändå att andra gör det. Som redan påtalat finns det få, om ens någon bil, som ger lika mycket för pengarna. Riktigt välutrustade, bra laddnätverk, låg förbrukning, bra tekonologi, grym app, enorm körglädje osv.

Sen att jag avråder alla jag känner att köpa skiten är en annan femma… Förstår ändå att folk gör det

Tex anledningar som @alfgren skrivit på fg sida. Givetvis kommer inte det övertyga, få dig förstå att ändra din åsikt varför andra köper dem eller inte avbokar sin Uber.

Haha, okej… Som sagt så bad jag ju om det och uppskattar @alfgren et al som svarar och tillför något. Jag hade inte frågat om jag inte var intresserad av svar eller öppen för diskussion. Lugn och fin.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp