demondave
Silver
Har hamnat i kö en gång, i Tyskland under långhelg. Detta på 3,5år & 16000 mil
Har aldrig hamnat i kö. En gång väntade jag två minuter på att en bil skulle lämna så att jag slapp dela stolppar, det är det enda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har hamnat i kö en gång, i Tyskland under långhelg. Detta på 3,5år & 16000 mil
Med fru och tre ungar så är det kombi som gäller när det ska fraktas bilbarnstolar och barnvagnar och annat som tar stor plats, men jag får väl nöja mig med en SUV i motsvarande storlek
/ P
Har hamnat i kö en gång, i Tyskland under långhelg. Detta på 3,5år & 16000 mil
Finns en hel drös med laddhybrider som klarar dragkrok. Några av dessa är kombi. Nedan har jag listat laddhybrider som klarar att dra mer än 1500kg. Har även skrivit deras el-räckvidd.Tackar för alla svar. Skoda Enyaq ser inte alls dum ut. Id3 har inte riktigt bagageutrymme som en passat kombi tyvärr. Suvar och småbilar verkar det finnas en del att välja på men vanliga kombibilar verkar biltillverkarna ha missat att folk dvs jag vill ha
/ P
då bor du ute i bushen eller så gör du det på natten , det är kö varje gång jag är förbi stationen närmast oss
Bor i Göteborg, kör stockholm i snitt 2ggr per månad.då bor du ute i bushen eller så gör du det på natten , det är kö varje gång jag är förbi stationen närmast oss
Finns en hel drös med laddhybrider som klarar dragkrok. Några av dessa är kombi. Nedan har jag listat laddhybrider som klarar att dra mer än 1500kg. Har även skrivit deras el-räckvidd.
• Audi Q5 55, 4 mil, 1750kg
• Volvo XC90 T8, 4 mil, 2400kg
• Ford Explorer, 4 mil, 2500kg
• Porsche Cayenne, 4 mil, 3 000 kg
• Audi Q7, 4 mil, 3500kg
• Mitsubishi Outlander, 5 mil, 1500kg
• Skoda Supberb Combi iV, 5 mil, 1600kg
• Audi Q5 50, 5 mil, 1750kg
• Volvo XC40 T5, 5 mil, 1800kg
• Audi A7 Sportback, 5 mil, 2000kg
• Mercedes-Benz GLC 300e, 5 mil, 2000kg
• Volvo V60 T8, 5 mil, 2000kg
• Volvo S90 T8, 5 mil, 2100kg
• Volvo XC60 T8, 5 mil, 2100kg
• Volvo V90 T8, 5 mil, 2100 kg
• Volvo S60 T8, 5 mil, 2100kg
• Land Rover Range Rover, 5 mil, 2500kg
• Kia Optima SW, 6 mil, 1500 kg
• Volkswagen Passat GTE Sportscombi, 6 mil, 1600 kg
• BMW X3 xDrive30e, 6 mil, 2000 kg
• Audi A6 55, 6 mil, 2000 kg
• Toyota RAV4, 7 mil, 1500kg
• Volkswagen Passat GTE, 7 mil, 1600 kg
• Mercedes-Benz A250e, 8 mil, 1600kg
• BMW X5 xDrive45e, 10 mil, 2700kg
• Mercedes-Benz GLE 350de, 11 mil, 2700kg
Värt att tillägga är att det snabbt blir BE kort med hybridernas tjänstevikterFinns en hel drös med laddhybrider som klarar dragkrok. Några av dessa är kombi. Nedan har jag listat laddhybrider som klarar att dra mer än 1500kg. Har även skrivit deras el-räckvidd.
• Audi Q5 55, 4 mil, 1750kg
• Volvo XC90 T8, 4 mil, 2400kg
• Ford Explorer, 4 mil, 2500kg
• Porsche Cayenne, 4 mil, 3 000 kg
• Audi Q7, 4 mil, 3500kg
• Mitsubishi Outlander, 5 mil, 1500kg
• Skoda Supberb Combi iV, 5 mil, 1600kg
• Audi Q5 50, 5 mil, 1750kg
• Volvo XC40 T5, 5 mil, 1800kg
• Audi A7 Sportback, 5 mil, 2000kg
• Mercedes-Benz GLC 300e, 5 mil, 2000kg
• Volvo V60 T8, 5 mil, 2000kg
• Volvo S90 T8, 5 mil, 2100kg
• Volvo XC60 T8, 5 mil, 2100kg
• Volvo V90 T8, 5 mil, 2100 kg
• Volvo S60 T8, 5 mil, 2100kg
• Land Rover Range Rover, 5 mil, 2500kg
• Kia Optima SW, 6 mil, 1500 kg
• Volkswagen Passat GTE Sportscombi, 6 mil, 1600 kg
• BMW X3 xDrive30e, 6 mil, 2000 kg
• Audi A6 55, 6 mil, 2000 kg
• Toyota RAV4, 7 mil, 1500kg
• Volkswagen Passat GTE, 7 mil, 1600 kg
• Mercedes-Benz A250e, 8 mil, 1600kg
• BMW X5 xDrive45e, 10 mil, 2700kg
• Mercedes-Benz GLE 350de, 11 mil, 2700kg
BMW har väl bränt sig lite på i-modellerna som inte varit lönsammaSnart säger dom väl att man kan åka elbil på vintern också! Eller i Norrland. Eller dra släp
https://electrek.co/2020/06/30/tesl...vd1ax-2PnZO05F5qb9CPxxUunOyjoPE0qNFRxDHNofPdY
https://electrek.co/2020/06/30/tesl...vd1ax-2PnZO05F5qb9CPxxUunOyjoPE0qNFRxDHNofPdY
BMW har väl bränt sig lite på i-modellerna som inte varit lönsamma
LIte udda är det ju hur det växlar. BMW börjar med dedikerade elplattformar och går nu över till flexibla. Volkswagen började med flexibla (e-Golf, e-Up) och går nu över till dedikerade med IDx familjen. Man undrar ju vad som vinner till slut.i-modellerna har ju inte bara varit elbilar, det finns ju typ inget som liknar en vanlig bil i konstruktionen där. Men det var väl innan skateboardplattformstänket i elbilssvängen, har en känsla av att en elunik plattform inte nödvändigtvis skulle likna i3:ans kompositorgie, i alla fall inte om man vill göra den produktionsekonomisk.
LIte udda är det ju hur det växlar. BMW börjar med dedikerade elplattformar och går nu över till flexibla. Volkswagen började med flexibla (e-Golf, e-Up) och går nu över till dedikerade med IDx familjen. Man undrar ju vad som vinner till slut.
Rätt intressant graf från Auto Motor & Sport hittad på facebook.
Galet ändå, heeeeelt galet.
Samt att man med el har möjlighet att framställ drivmedlet på sjukt många olika sätt. Sol, vind, vatten, biobränsle, olja, gas, kol, kärnKraft osv.
Med bensin/diesel är man hyfsat låst till sitt drivmedel men med el kan det komma från vad man nu själv önskar.
Hade inte sett den innan men hatar den inte direkt efter att ha sett den men rätt löjlig o väldigt tydligt vilka man riktar in sig påÄr det någon mer än mig som hatar Polestars nuvarande kampanj?
Reklamen var lite töntig men är den verkligen för sen?Merca GLE ska ju klara typ 10 mil det är ju
Hade inte sett den innan men hatar den inte direkt efter att ha sett den men rätt löjlig o väldigt tydligt vilka man riktar in sig på
Synd att bilen är ful o kommer flera år försent.
har dock svårt att tro på att en bmw diesel drar 0.8l/mil i 120.
Eller så är M550D mycket törstig. Min Mustang drog runt 0.85 i 120(enligt färddatorn)
Merca GLE ska ju klara typ 10 mil det är ju
Hade inte sett den innan men hatar den inte direkt efter att ha sett den men rätt löjlig o väldigt tydligt vilka man riktar in sig på
Synd att bilen är ful o kommer flera år försent.
Reklamen var lite töntig men är den verkligen för sen?
För egen del är det nog den enda elbil jag kan tänka mig, även om jag inte sett den på riktigt än, men oaktat mitt personliga tyckande är det väl bara Polestar och Tesla som bygger bilar i den klassen? Semi-premium och mellanstor?
Men vilka är det Polestars reklam riktar in sig till? Puckon som hade svårt för matten på gymnasiet, fast de ser ut att vara 30?
Menar du vägen eller väggen?Fler som använt Bee som laddare på vägen?
Otroligt buggig och värdelös service. Flera gånger står det att den laddar i appen, men när man sen är tillbaka och kollar i bilen så har det inte laddats nånting.
Senaste försöket så laddades det 40 min enligt Bee appen, medan det stod ”pausad laddning” i Volvo appen. När jag var tillbaka vid bilen o kollade så hade exakt ingenting laddats
Typ varannan gång strular det med Bee, allra mest strul när man försöker aktivera via appen snarare är tagg. Verkar vara mkt strul med att få den att koppla på laddning ordentligt, om det beror på sladden som glappar, laddstationens uppkoppling eller nått annat vete fan...
bilen är en xc60 t8
Vilket är underbart ironiskt eftersom Polestars kunder kommer vara närmare 60 än 30. Så ser all dyr nybilsförsäljning ut.Men vilka är det Polestars reklam riktar in sig till? Puckon som hade svårt för matten på gymnasiet, fast de ser ut att vara 30?
Kan syftet vara att 60-åringen skall kännas sig som 30?Vilket är underbart ironiskt eftersom Polestars kunder kommer vara närmare 60 än 30. Så ser all dyr nybilsförsäljning ut.
Fortfarande skitful. Som en svensk BMW 5 GT och det är sannerligen ingen snäll liknelse.