Då passar jag på och ställer en fråga och utlovar kobidehlunch vid minst två tillfällen när jag är i Sthlm
för bra unikt.
Har carport 40 meter från huset, det sitter en dosa från Garo i dagsläget som ser till att ingen motorvärmare hinner arbeta tillräckligt länge tills en motor går varm. Det är en kabel draget från carport hem till oss så vi betalar för den elförbrukningen. Belysning i carport står samfälligheten för och går på en annan elcentral. Det sitter en 10 amp säkring på vår matning men enligt Midroc som gjort installationen på bygget är det 2,5 mm kabel så ska väl gå mata på mer ström.
även om det är tak på carporten samt sidoväggar så är den exponerad för kyla och fukt. Bilen vi ska skaffa är en E-tron och jag vill passa på och snälla dit en laddbox medan bidraget finns som halverar min kostnad. Jag uppskattar att kunna möjligheten till övervakning via app samt lite finesser så betalar gärna lite extra för det. För att krångla till det ännu mer så ska den som har platsen bredvid mig alltså min granne skaffa elbil också. Så vi undrar om det kanske är så smidigt att det finns en rejäl laddare som klarar 2 bilar med separat matning så förbrukningen belastas rätt. Ja du gör inte så enkelt men men.
du kan direkt kapa de laddboxar av lägre kvalité utan vi fokuserar på det som är bra Och beprövad. Ghorbonet / Ben