Den är ju inte ombyggd till dom nyare laddarna med dubbla kontakter, det är alla andra sedan länge. Vad jag hört just därför att den inte platsar i den geografiska strategin för hur superchargernätverket ska se ut numer, den byggdes för att sälja dom första Model S i Sverige typ. Det är för reseladdning nätverket byggs, inte för taxi och uberteslor på jobb. Undantaget SC Arlanda, men den är inte för privattrafiken i gengäld.
Du får helt enkelt lita på att det där är undantaget. Tesla bygger fortfarande ut nätverket, flera vettiga ställen på gång under året, som kan ses på kartan på hemsidan. Till exempel kommer jag under året ha Karlstad, Kristinehamn, Arboga och Enköping att välja på om jag ska till Sthlm, en sträcka på typ 25 mil. Strängnäs istället för Enköping om jag ska till södra delarna. Med en bil som tar sig typ 40 mil. Det är ett ruggigt bra sätt att glesa ut laddandet och göra det smidigt för mig som förare, behöver ju inte ens åka hemifrån toppladdad.
Kan till och med snabbladda i Puoltikasvaara om jag ska upp till stugan, den är svårslagen. Ionity tar slut i Sundsvall, 80 mil söderut. Superchargers i Karesuando och Abisko kommer under året