demondave
Silver
Antalet tesla-bilar är en låg procent l i jämförelse med andra bilar (el-hybrid-fossilt)
Det jag vill säga om det redan nu är kö på vissa stationer hur kommer det då se om det är 70-30 förhållande eller 50-50 (elektrifierat kontra fossilt)
Det finns runt 12 000 Teslabilar i Sverige kontra runt 82k hybrider utav totalt runt 119k elektrifierade fordon detta utav runt 5 miljoner registrerade personbilar totalt i sverige.
Säga vad man vill om att det är en superdupercharger station eller inte det kommer bli problem om utbyggnaden inte ökar och laddtiderna minskar
Hybrider ska hålla sig långt undan snabbladdare ändå med sin låga laddkapacitet, där snackar vi verkligen om att skapa kö. Hur många bensinbilar såg vi med tillhörande häst som räckviddsförlängare i bilismens barndom?
Om folk inte upplever att det är ett stort problem hos Tesla, och Tesla fortfarande bygger ut nätverket, så är det väl snarare så att det är fossilbilstillverkare som får se till att skärpa sig. Typ VAG, BMW, MB och liknande som gömmer sig bakom ionity, eller Volvo som mest verkar tro att Volvoägare inte åker långt. Folk som åker Tesla verkar i väldigt liten utsträckning uppleva det som ett problem. Men så har dom ju tillgång till ett bra nätverk och högre laddhastigheter än till exempel dom som fortfarande väntar på sin ID3, och lustigt nog har inte utvecklingen stannat av. Utrullningen av nästa generations superchargers har ju börjat, kommer väl till Sverige om nåt år. Senaste uppdateringen, till komboladdarna med CCS gick ju fort. Tanken är 250kw om jag minns rätt, ID3 maxar 135 typ. Mach E 115 eller 150 beroende på version.