Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fina ekipage! Du glömde sudda regnr på släpet, och det går att få fram på den vita; jag nämnder detta då du suddat andra regnummer.Släpvagn + norrländsk vinter är inga problem med varken MX eller M3. Det är nog inte många som drar släp lika många mil per år som jag gör, och jag är mycket nöjd med räckvidd och prestanda vid släpvagnsdragning!
Rätt kul att efter den senaste uppdateringen så är MX performance en 10-sekunders bil på 402 meter. Vilka fler SUVar gör tior på strippen?
Vad är det Tesla gör egentligen? Modifierar mjukvaran?Vilka andra bilar får märkbart bättre prestanda i en over the air-uppdatering efter leverans? Fick det i trean förra året, grym känsla när man precis hade vant sig vid prestandan
Är det en suv?Rätt kul att efter den senaste uppdateringen så är MX performance en 10-sekunders bil på 402 meter. Vilka fler SUVar gör tior på strippen?
Respect
Har inte Kia haft detta?Respect
Vad är det Tesla gör egentligen? Modifierar mjukvaran?
Jag tror de medvetet gör bilarna lite segare än de vet att de kan gå och sedan i takt med att tiden går så släpper de prestandauppdateringar för att göra bilägandet lite roligare. Iofs ganska smart!
Har inte Kia haft detta?
Jo det är ju trevligtVar mer att Musk själv svarar att de kommer införa förslaget
Tekniskt sett inget omöjligt. McLaren F1 som tillverkades från 1992-1998 har:Vilka andra bilar får märkbart bättre prestanda i en over the air-uppdatering efter leverans? Fick det i trean förra året, grym känsla när man precis hade vant sig vid prestandan
På Model 3 vill jag minnas att det var motorerna som höll en jämnare spec än förväntat, så att säkerhetsmarginalerna i mjukvaran kunde minskas. Vips gick det fortare! Man fick alltså plötsligt en bil med bättre prestanda än man köpt.
Uppdateringar, förbättringar och nya funktioner kommer hela tiden. Senaste uppdateringen, som inte kommit till min bil än, ska tydligen aktivera sidokamerorna tillsammans med backkameran när man väljer R. Smart!
Känns snarare som att dom låter befintliga kunder ta det av produktutvecklingen fortlöpande. Det kommer inte bara recalls med verkstadsbesök för buggfix.
Vad är det Tesla gör egentligen? Modifierar mjukvaran?
Jag tror de medvetet gör bilarna lite segare än de vet att de kan gå och sedan i takt med att tiden går så släpper de prestandauppdateringar för att göra bilägandet lite roligare. Iofs ganska smart!
Ingen fara utan bilen anses vara i ”avgascertifierat skick” (ja det heter fortfarande så på elbilar försäkringsmässigt) då åtgärden är en del av tillverkarens regelbundna mjukvarupaket på samma sätt som andra uppdateringar. Visst i teorin räknas försäkringspremie om ett par gånger per med hänsyn till framtida beräknad risk vilket tar i beaktan både skadestatistiken, förändringar på marknaden (dyrare eller billigare reservdelar mm) respektive eventuellt en sådan effektförändring som denna så teoretiskt kan priset på försäkringen gå upp i framtiden. Just effektskillnad i detta fall skulle jag dock säga gör marginell skillnad.Hur fungerar det rent försäkringsmässigt? Om de försäkrat en bil som plötsligt får 100hk till?
Skrev tidigare i år att jag skulle beställa en Tesla Model 3 Performance.
Sen släpptes Model Y
Ska bli skönt att slippa min Kia som lämnades in idag på lagning. 4100kr fattigare om dom inte lyckas ta det på garantin
Kommer tyvärr dröjagrattis, när är det leverans på en sådan?
Visst, men villkoren blir ju BÄTTRE efter? 60g gräns blir 70g. Eller tänker du på något annat?Ni som kanske håller koll på budget osv, vad tror ni om ”supermiljöbilspremien” inför 2021?
Jag är supertaggad på elbil, men har ärligt talat för mycket andra affärer ”i luften” för att kunna beställa något. Känns som om tiden håller på att rinna ut för att kunna få leverans av något under 2020. På trafikverkets hemsida står att man är garanterad om den nya bilen blir registrerad och i trafik uneer 2020.
Han tänker nog på att hela Bonus/Malus systemet ska ”utvärderas”. Chansen att det blir mer förmånligt är låg nu när försäljningen börjar få lite volym.Visst, men villkoren blir ju BÄTTRE efter? 60g gräns blir 70g. Eller tänker du på något annat?
Visst, men villkoren blir ju BÄTTRE efter? 60g gräns blir 70g. Eller tänker du på något annat?
Han tänker nog på att hela Bonus/Malus systemet ska ”utvärderas”. Chansen att det blir mer förmånligt är låg nu när försäljningen börjar få lite volym.
40mil avverkat, nu dags för frukost för både mig & bilen!
Ja absolut, hade 18% kvar när jag kom in, och har haft en snitthastighet på över 100km/h med 20”-are på40 mil är hur enkelt som helst i en M3a
Har kört 50 i en sträcka och det gick bra det också, körde dock försiktigt och det var fina förhållanden.
Hört att det är riktigt bra, men vassast i plug-in är väl Kia Niro?Någon som kör Ioniq plug in och vill dela med sig av sina erfarenheter? Har möjlighet till laddning via brf och kör mer än 95% av alla körsträckor <30km vilket gör att plug in borde passa rätt bra.
De verkar bra. Farsans mildhybrid-Niro fick jag ner till 3.7L/100km på en 60km resa. Så även milhybriderna drar ganska lite.Hört att det är riktigt bra, men vassast i plug-in är väl Kia Niro?
Hört att det är riktigt bra, men vassast i plug-in är väl Kia Niro?
Har kikat på båda men tycker ioniq ser något bättre ut. Mildhybrid=icke plug in?De verkar bra. Farsans mildhybrid-Niro fick jag ner till 3.7L/100km på en 60km resa. Så även milhybriderna drar ganska lite.
Det jag gillar är att Niro i övrigt är en vanlig bil. Den försöker inte stå ut med en massa konstiga designfeatures och femton olika skärmar osv. Utan det är en vanlig bil som också råkar gå på el ibland.
Ja icke plugin. Se det som att elmotorn hjälper den vanliga motorn. Medans plug in hybrider ofta kan köras på bara el om det gäller kortare sträckor.Har kikat på båda men tycker ioniq ser något bättre ut. Mildhybrid=icke plug in?