Om alla personbilar i Sverige skulle vara elbilar idag skulle det stå för 8% av Sveriges elproduktion. Redan idag exporterar vi mycket mer el än så.Känner mig inte mogen för 100 % el. Tror inte samhället är det heller om andelen elbilar ökar till 10 - 20 %.
Däremot kan det uppstå viss kapacitetsproblematik på vissa lokala platser i Sverige. Men det är många år kvar tills vi hamnar i ett sådant scenario. Sverige bygger redan idag ut elproduktionen samt satsar på att förnya och förstärka elnäten. Samhället kommer klara omställningen

till en Golf GTE av förra modellen. Har insett att jag nog klarar ca 75% av alla turer med enbart el om räckvidden är ca 5 mil och för första gången på länge känner jag inte något behov av en större kombi. Har aldrig kört Golf, men nog borde den vara rymlig nog för 186cm?
 till en Golf GTE av förra modellen. Har insett att jag nog klarar ca 75% av alla turer med enbart el om räckvidden är ca 5 mil och för första gången på länge känner jag inte något behov av en större kombi. Har aldrig kört Golf, men nog borde den vara rymlig nog för 186cm?