• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Ni som köper divers med DD.....wtf lixom?? Kan vi prata om detta helt bizzara beteende? Mår ni inte bra? Förstår ni inte? Behöver ni hjälp?
Hör av er......det det löser vi. Ni måste bara komma till insikt om hur fel det är!!!

Haha, tycker du ska ringa till Hamworthy barracks i Poole och idiotförklara hela bunten 😂

Har en RN 1983 inslagen som julklapp sedan en vecka tillbaks. Öppnas på julafton. Börjar bli lite otålig. Aldrig provat CWC förut. Rädd att den kan bäras större än önskvärt. Hur upplevs den? Bärs den mycket större än en Rolex sub? (4-5-siffrig). Något strap man behöver beställa pronto?

Har en RN 1983 inslagen som julklapp sedan en vecka tillbaks. Öppnas på julafton. Börjar bli lite otålig. Aldrig provat CWC förut. Rädd att den kan bäras större än önskvärt. Hur upplevs den? Bärs den mycket större än en Rolex sub? (4-5-siffrig). Något strap man behöver beställa pronto?

Kul julklapp! :D

Haft ett par submariners, och större tycker jag inte att RN bärs. Måtten är väldigt lika.
Avsaknaden av länk gör att den inte upplevs lika stor tycker jag.
Watchgecko/zuludivers Bond naton är grymma på. Och väldigt mjuka.

Roligare med bilder för snabb jämförelse. Olika vinklar, men men.

Min gamla 1680
5CC2DCFF-2035-4984-BDBD-675040C031A2.jpeg

Min RN 83
C4E05A90-B9D4-4896-8258-B96921634ACD.jpeg

Njanjo.....ett vanligt argument. Men både datum och DD dödar ju tavlan. Bara för att man har uselt närminne behöver man ju inte besudla sin klocka? Skriv det på handryggen.......Det är fel, de är fel att lägga sina brister på sin klocka....
En klocka med både datum OCH DD (Day & Date) DET är kriminellt på hög nivå.
Vem behöver dubbla datum?
🤔

Inte ägt Rolex sub men testat flera ggr på GTG, allt från 4 till 6 siffrigt. Tycker nog Cwc bär något större än 5 siffriga. Boetten är lite bulkigare och bär högre. Kronan sticker ut mera.

Så jo, lite större bär den

Det var en sen kväll för några veckor sedan då jag satt i fåtöljen, hinkade rom och fick feeling, och på den vägen är det..
D2890BEF-C534-46ED-8F9A-04B2CD8FC710.jpeg

Man blir ju nyfiken på hur dom kan få nya band att lukta gammal skyttegravsfot. Hela köket luktar gammal lump när man öppnar paketet.
Köpt för många? :p de med tryckta siffror var ballt. Hojta om du vill få mer pengar över till rom

Det var en sen kväll för några veckor sedan då jag satt i fåtöljen, hinkade rom och fick feeling, och på den vägen är det..
D2890BEF-C534-46ED-8F9A-04B2CD8FC710.jpeg

Man blir ju nyfiken på hur dom kan få nya band att lukta gammal skyttegravsfot. Hela köket luktar gammal lump när man öppnar paketet.
Det är väll trevligt med lite mob doft 😀

Sugen på att sälja ett av de gröna till vänster?

Någon som beställt klocka med custom dial printing innan? Hur lång tid tog leveransen?

EDIT: Fan... de är stängda till den 4:e.
Kommer inte vara hemma på 7 veckor efter julledigheten, så jag får stå ut helt enkelt... :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp