• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Nissenutz

Patek
2-Faktor
@Facegravy
IMG_20171030_211827.jpg
IMG_20171030_211841.jpg
IMG_20171030_211937.jpg
IMG_20171030_212012.jpg
IMG_20171030_212123.jpg
IMG_20171030_212130.jpg

Skx007
42mm diameter
46mm L2L
13,5mm hög

CWC-Rn-Diver
42mm diameter
47mm L2L
11,5mm hög

Jag upplever Cwc mindre tack vare höjden och att själva vridningen är mindre samt tavla. Storlek på urtavla gör jättemkt för hur stor jag upplever en klocka
 

Mark-IX

Cartier
Fem veckor? Helt sjukt. Vart satt den fast? Grattis hur som. Den där ska jag prova någon gång.

Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt vad som gjort att det dröjt. Det tog en vecka innan Cwc postade paketet. Sedan tror jag det fastnade på Heathrow i drygt en vecka, o sedan drygt en vecka i svenska tullen... Och detta har jag betalt 25 £ för! När jag beställer från Hong Kong på E-bay tar det 4-5 veckor...men då kostar det gratis! Känner nog att jag vill ha kompensation för detta...
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt vad som gjort att det dröjt. Det tog en vecka innan Cwc postade paketet. Sedan tror jag det fastnade på Heathrow i drygt en vecka, o sedan drygt en vecka i svenska tullen... Och detta har jag betalt 25 £ för! När jag beställer från Hong Kong på E-bay tar det 4-5 veckor...men då kostar det gratis! Känner nog att jag vill ha kompensation för detta...

En veckas ledtid från Silvermans/CWC låter inte helt onormalt, tyvärr. Lycka till att få något av Postnord :)
 

Mark-IX

Cartier
Fem veckor? Helt sjukt. Vart satt den fast? Grattis hur som. Den där ska jag prova någon gång.

Du är kung @Jaggis ....EFTER att jag beställt min GS och nästan INNAN jag hunnit få den levererad ....så har du hunnit beställa en
CWC 1980 Royal Navy Reissue och fått den levererad och nu tom hunnit lägga ut den till försäljning! :D
 
Senast ändrad:

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor

Du är kung @Jaggis ....EFTER att jag beställt min GS och nästan INNAN jag hunnit få den levererad ....så har du hunnit beställa en
CWC 1980 Royal Navy Reissue och fått den levererad och nu tom hunnit lägga ut den till försäljning! :D
https://klocksnack.se/threads/cwc-1980-royal-navy-reissue.82712/

Och då har jag haft denna ovanligt länge :) Tufft beslut att sälja. Det är sällan jag blir särskilt fäst vid något men stannar denna för länge så finns risken att jag bygger upp ett emotionellt värde.
 
Topp