• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Oscar900218

Cartier
Väldigt nöjd, känns dessutom bra att kunna posta sin första bild här i CWC-tråden:)
74177868-12AF-4FD3-A082-C84122C839CA.jpeg
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Hej och god forts.
Jag fick detta armband i julklapp. Men jag undrar hur jag ska använda det? När jag bildgooglat så ser det ut som att jag saknar en del.
Hur ser era ut?
IMG_2525.JPG
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hej och god forts.
Jag fick detta armband i julklapp. Men jag undrar hur jag ska använda det? När jag bildgooglat så ser det ut som att jag saknar en del.
Hur ser era ut?
IMG_2525.JPG
Nejdå det är komplett :) ta av öglan, trä på klockan på den "övre" remmen. På med öglan igen och sedan krokar du kroken på öglan.

Trä igenom handen sen sitter den :)

Googlade bild
IMG_20171227_122457.png
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Fick hem ett knippe nya band från BluShark idag. Riktigt trevliga måste jag säga. Bandet är väldigt likt originalet i utseende, styvhet och tjocklek. Även metallöglorna ser ut att vara identiska. Jag valde dock att ha alla metalldelar borstade.
Lite synd att bandet är en cm kortare, men på en 16,5 cm handled blir det i alla fall ca 2 cm tuckback så det funkar.
Spännet är däremot det som jag tycker lyfter hela bandet, tillsammans med dom fyrkantiga hålen. Snyggt utfört och lagom grovt. Inget flimsigt tjafs, men inte heller overbuilt i Paneraistyle. Nöjd så långt.
5535745A-3B0B-425A-BA8A-6A16D7651721.jpeg
864979C9-B2B1-4689-934D-D6DD69C15EBC.jpeg
7C26F7BB-9E0D-47B0-A26D-8205097BD9E4.jpeg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Hejsan!
Nu har den landat.
Lite bakgrund:
Jag har alltid uppskattat enkla, funktionella och robusta klockor. Har efter att ha avverkat ett gäng seikodykare och ett par microdykare sneglat mer och mer på typ field-watches. Och då gärna i lite nättare storlek.
Gillar det cleana utseendet och är lite trött på vridringar. Har kännt till CWC i flera år och diggat stuket på G10. Dock har jag inte riktigt gillat att den har snäpplock och ganska dålig wr. Jag är dessutom skruvkronefetishist så jag ville alltså ha en riktigt tålig allroundklocka i armystuk.
Och rätt som det var dök det upp precis den setup jag drömde om i den här tråden :eek:
Får rikta ett särskilt tack till @Mark-IX för fantastiskt snygga bilder och intryck av GS SAPPHIRE! Tack vare dom inläggen fick jag upp ögonen för denna som jag helt hade missat. :)
Nu föredrog jag varianten i rostfritt och har dessutom väldigt svårt att leva utan datum.
Tog även hem ett grönt CWC-nato.
Är ingen mästerfotograf och dessutom är har fokuseringen på min mobilkamera ballat ut...:banghead:

Här iallafall ett snabbt wristshot i väntan på lite bättre bilder:
20180111_162742.jpg


Är sjukt nöjd! Trots att den inte direkt är någon bjässe så känns den tung och gedigen. Väldigt "fältmässig":D

Tack för mig! :)
 
Topp