• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Desert camo. Rätt bra combo ändå måste jag säga. Inte riktigt bestämt än vilket band klockan ska levereras på men gillade faktiskt detta.

IMG_6123.JPG
Det är snyggt, men det krockar lite i mitt svaga sinne med ett ökenarmband på en dykarklocka. Jag har provat alla möjliga varianter men kommer alltid tillbaka till originalbandet eller ett olivgrönt.
Edit: jag gillar att det gröna matchar lumen lite grann.
E502FB7B-9C13-496C-98BA-2ACA7388E716.jpeg
 
Senast ändrad:

Johanw

Cartier
Var inne och fönstershoppa på CWCs hemsida när jag kom att tänka på en sak. Äger själv bl.a en SBS Divers och läser man är detta den som varit issued nu i 30 år. Till frågan, har någonsin en SBS issued dykt upp till salu? Sett massor av RN men aldrig en SBS. Är detta en graal?
 

Mark-IX

Cartier
Mitt första intryck av CWC GS SAPPHIRE BLACK PVD NO DATE, skruvad krona och skruvad bakboett, vattentät 200m. 10 års livslängd på batteriet. Ni hör ju redan att specen är riktigt schysst på denna lilla toolwatch!
IMG_4265.JPG

Detta är min andra CWC GS. Den första jag köpte var med sandfärgad tavla. Jag har alltså ingen erfarenhhet av den traditionellt chromade boetten med svart tavla. Den sandfärgade har legat i klocklådan sedan jag köpte den. Jag tycker den är fantastisk att titta på men på min arm tycker JAG att den försvinner helt. Kanske kommer jag lära mig att bära den nu när jag fått min nya svarta?
IMG_4228.JPG
...Pvd-varianten, som jag nu äntligen fått, har suttit på armen hela min vakna tid sedan jag fick den :) Jag är snubben som helst klär mig i svart så denna blev helt självklar från dag ett. Eftersom jag burit CWC-dykare i 1 1/2 år så känns denna klockan klart liten som klocka, men när jag ser mig i spegeln så känns den jättefin! Jag har fågelben till armar - ca 16 cm där klockan sitter. Är man inte klockintresserad så är dessa ur helt osynliga. I alla fall i min omgivning. Vilket passar mig bra. Själv sitter jag dock och glor på den hela tiden :D
IMG_4302.JPG

CWC levererar klockan på ett helsvart nato, 18mm, som verkar vara av väldigt bra kvalite. Men jag tycker detta är lite för blankt - både canvas och spänne. Kanske blir det bättre efter användning? Jag tycker även att klockan försvinner på svart band (vilket troligen är syftet med en militär klocka! :) ) Men eftersom jag varken är militär eller någon som helst ska vara osynlig så har jag valt Phoenix 18 mm admiralty grey med chromat spänne. Jag gillar denna kombo.
IMG_4261.JPG

Jag har ägt en CWC SBS i drygt ett år, och använt den flitigt! Trots detta ser den ut som ny. Mycket stryktålig alltså - inte ens hairlines syns. Så jag hoppas att denna GS har samma ytbehandling. (Denna klocka är alltså inget för dem som gillar patina. Patinan lär lysa med sin frånvaro ett bra tag ...om man inte tar fram hammare och sandpapper)
Tror denna kommer att fortsätta vara min EDC-watch ett bra tag framöver.. kanske så länge att jag glömmer av den en hel halvtimme innan jag måste titta på den igen :)
IMG_4258.JPG

Slutligen - Lumen har jag inte tänkt lika mycket på som när jag bär dykaren. Men visst fyller den sin funktion.
IMG_4297.JPG

Denna klocka rekommenderas!! om man gillar PVD - natoband och mindre boetter
 
Senast ändrad:

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Mitt första intryck av CWC GS SAPPHIRE BLACK PVD NO DATE, skruvad krona och skruvad bakboett, vattentät 200m. 10 års livslängd på batteriet. Ni hör ju redan att specen är riktigt schysst på denna lilla toolwatch!
IMG_4258.JPG

Detta är min andra CWC GS. Den första jag köpte var med sandfärgad tavla. Jag har alltså ingen erfarenhhet av den traditionellt chromade boetten med svart tavla. Den sandfärgade har legat i klocklådan sedan jag köpte den. Jag tycker den är fantastisk att titta på men på min arm tycker JAG att den försvinner helt. Kanske kommer jag lära mig att bära den nu när jag fått min nya svarta? ...Pvd-varianten, som jag nu äntligen fått, har suttit på armen hela min vakna tid sedan jag fick den :) Jag är snubben som helst klär mig i svart så denna blev helt självklar från dag ett. Eftersom jag burit CWC-dykare i 1 1/2 år så känns denna klockan klart liten som klocka, men när jag ser mig i spegeln så känns den jättefin! Jag har fågelben till armar - ca 16 cm där klockan sitter. Är man inte klockintresserad så är dessa ur helt osynliga. I alla fall i min omgivning. Vilket passar mig bra. Själv sitter jag dock och glor på den hela tiden :D
IMG_4228.JPG

CWC levererar klockan på ett helsvart nato, 18mm, som verkar vara av väldigt bra kvalite. Men jag tycker detta är lite för blankt - både canvas och spänne. Kanske blir det bättre efter användning? Jag tycker även att klockan försvinner på svart band (vilket troligen är syftet med en militär klocka! :) ) Men eftersom jag varken är militär eller någon som helst ska vara osynlig så har jag valt Phoenix 18 mm admiralty grey med chromat spänne. Jag gillar denna kombo.
IMG_4261.JPG

Jag har ägt en CWC SBS i drygt ett år, och använt den flitigt! Trots detta ser den ut som ny. Mycket stryktålig alltså - inte ens hairlines syns. Så jag hoppas att denna GS har samma ytbehandling. (Denna klocka är alltså inget för dem som gillar patina. Patinan lär lysa med sin frånvaro ett bra tag ...om man inte tar fram hammare och sandpapper)
Tror denna kommer att fortsätta vara min EDC-watch ett bra tag framöver.. kanske så länge att jag glömmer av den en hel halvtimme innan jag måste titta på den igen :)
IMG_4265.JPG

Rekommenderas!! om man gillar PVD - natoband och mindre boetter

Var är lumeshot och wristshot då? Har samma spinkiga handleder, hade varit intressant hur den bär :)
 
Topp