• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Har de den i produktsortimentet eller fixat själv? Eller en äldre modell?

Den som CWC kallar för MATTE CASE TOP & BEZEL är denna:
https://www.cwcwatch.com/collections/divers-watches/products/cwc-rn-divers-watch-matte
Och det är den du har va @Mark-IX?

Har för mig att dom tidigare skrev "brushed" när dom avsåg den finishen. Matte och beadblastat för mig har alltid varit synonymt med varandra men beadblastat har jag på senare tid sett omnämnas som "Super Matte".

Sjukt nöjd med denna som jobb-beater.
IMG_20171020_130139.jpg

Har de den i produktsortimentet eller fixat själv? Eller en äldre modell?
De de har nu är borstade på ovansidan, borstad bezel och polerade sidor.
Bästa kombon enl mig. Är allt matt blir det för tråkigt, allr polerat blir för blingigt

Edit: då jag förbokade min var den matta tänkt att vara helt matt. Fick ett mail från cwc att det blev fel från leverantören med polerade sidor i stället för helt matt. Nästa batch kan mycket väl bli helt matt så passa på nu...

Senast ändrad:
Okej, Cabot Watch Company - skicka en till mig också så lovar jag att skriva en fin recention här på KS! :D

Efter en månad har nu min svarta GS äntligen nått Sverige - bra jobbat posten!...kanske kan jag få den till jul ändå...fast jag som hade hoppats på en för tidig julklapp! Vi får se vad PostNord nu hittar på?
IMG_4192.jpg
Äntligen! Ser fram emot omdöme!

Okej, Cabot Watch Company - skicka en till mig också så lovar jag att skriva en fin recention här på KS! :D

Efter en månad har nu min svarta GS äntligen nått Sverige - bra jobbat posten!...kanske kan jag få den till jul ändå...fast jag som hade hoppats på en för tidig julklapp! Vi får se vad PostNord nu hittar på?
IMG_4192.jpg

Tycker ändå han var ärlig i sitt utlåtande.

Hoppas den kommer snart! :happyhappy: Jag hade en mk.1 med T-tavla en kortare tid under 2012 som var riktigt schysst, så jag tror att den här förbättrade versionen blir en keeper. Det jag verkligen gillar med CWC-dykarna är att boetten funkar så bra tillsammans med natoband. Jag upplever t.ex. att SKX007 på natoband gör klockhuvudet lite "vingligt" eftersom kontaktytan mot armen blir så liten.
Capture.PNG

Tillbaka
Topp