• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Kungligt!

IMG_5875.JPG
Sinnessjukt pris men vilken jäkla fräck klocka! :woot:

Senaste tillskottet. Non-issued. Nyservad och från 2012-13 enligt förra ägarn. Som bör vara bland dom sista tillverkade med tritium. Jämfört med min SBS med T-tavla & luminova med lupp och inte alls samma yta & färg. Så bör vara tritium på denna.

IMG_1934.JPG
Är ju enkelt att kolla, lägg den i totalt mörker i ett dygn och se om den fortfarande lyser. Gissningsvis är det luminova, i princip alla tillverkare slutade med tritium år 2000, är det en NOS-tavla så bör du märka stor skillnad mot visarna.
Tack alla! Mer bilder kommer! Jag är så jävla nöjd. Man kan tycka vad man vill om fakepatinan men jag tycker det ser svinbra ut.

IMG_5887.JPG
Cool! Synd med t-tavla dock, fattar inte varför de gör så. Bezeln och gamla loggan är riktigt nice.

Är ju enkelt att kolla, lägg den i totalt mörker i ett dygn och se om den fortfarande lyser. Gissningsvis är det luminova, i princip alla tillverkare slutade med tritium år 2000, är det en NOS-tavla så bör du märka stor skillnad mot visarna.

Konstigt bara att om dom slutade med tritium år 2000 så fortsatte man med T-tavlor i 14 år till innan man gick över till L-tavla? Ska testa tavlan. Lagt den i en mörk låda nu i ett dygn.

Konstigt bara att om dom slutade med tritium år 2000 så fortsatte man med T-tavlor i 14 år till innan man gick över till L-tavla? Ska testa tavlan. Lagt den i en mörk låda nu i ett dygn.

Från mörk låda laddade med mobilblixt och sen bild 1 min senare. En SBS garanterad Luminova 2013 och den andra påstådd 2012 med tritium. Bredvid varandra. Skulle båda haft luminova borde det inte vara denna skillnaden?

IMG_1938.JPG

Från mörk låda laddade med mobilblixt och sen bild 1 min senare. En SBS garanterad Luminova 2013 och den andra påstådd 2012 med tritium. Bredvid varandra. Skulle båda haft luminova borde det inte vara denna skillnaden?

IMG_1938.JPG
Jag har en T tavla från 2009. Den bör ha tritium för inte fasen lyser det mkt om den. Dessutom så hade vi väl kommit fram till att tritiumet ligger väldigt plant på tavlan och luminova har som en liten bulle. Eller? :)

Tillbaka
Topp