finnirgens
Silver
Jo, Silvermans har bla. Finns säkert på fler ställen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns inget tight bundband som passar till en fastbandstiftare? Jag tänker något i stil med Tudors, fast kanske i svart.
Nytt strap från Phoenix till min GS.
Snyggt!En bild till...
Snyggt!
Bästa beatern?
Dock skulle jag behöva hitta lämpligt band att använda vid t.ex. svetsning.Tveklöst!
Dock skulle jag behöva hitta lämpligt band att använda vid t.ex. svetsning.
Man har ogärna ett nylonband runt handleden om en loppa hamnar där. Funderat på lädernato men de är inte riktigt mig grej. Alternativ? Bomullsnato kanske?
Nja inte riktigt min smak. Och vad tusan är smock för material? Aldrig hört förut
Allt är bättre än lädernatoNja inte riktigt min smak. Och vad tusan är smock för material? Aldrig hört förut
Haha du har en poäng där men jag får nog klura ut något annat ändå. Bomullsnato är min troligaste åtgärdAllt är bättre än lädernato
Edit: smock är en form av militärjacka....
Dock skulle jag behöva hitta lämpligt band att använda vid t.ex. svetsning.
Man har ogärna ett nylonband runt handleden om en loppa hamnar där. Funderat på lädernato men de är inte riktigt mig grej. Alternativ? Bomullsnato kanske?
Haha jag befinner mig oftast på kontor också men det händer att man springer i verkstaden. Ska jag PM'a adressen?...eller så lånar du några av mina nato, så jag får schysst patina (patina som jag som kontorsråtta aldrig får uppleva).
Äsch, nylonnato fungerar kanon ju jag har haft samma band i över 3 år, använder klockan varje dag på jobbet och svetsar, slipar och kapar konstant.Dock skulle jag behöva hitta lämpligt band att använda vid t.ex. svetsning.
Kul kuriosa att CWC tagit upp min specialare i sitt sortiment! (även om det är en väldigt liten batch)
https://www.cwcwatch.com/collection...r-automatic-mk-2-with-date-matte-silver-bezel
...efter att jag lagt upp några bilder på insta, så har tydligen någon/några kunder hört av sig och vill ha
Har ni testat vridningen mellan mk I och mk II? Samma känsla, kvalitet, distinkthet?
Jag tycker den bärs ganska liten. Jämfört med andra klockor jag har i samma storlek så bärs de större.Är sugen på en CWC dykare men är rädd att den skulle kännas för stor för min handleder, tycker dock känslan skiljer rätt mycket mellan klocka och klocka och att det inte bara hänger på diametermåttet. Så ni som har/har haft klockan, känns den större eller mindre än de 41,5mm den har i diameter?