• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Det finns inget tight bundband som passar till en fastbandstiftare? Jag tänker något i stil med Tudors, fast kanske i svart.
6B2679D1-E33A-4FE8-982A-37930CC7BBCB.jpeg

Ett billigt, och inte så tight, från Ebay,
image.jpeg

Fast man vill ju ha det tight och välgjort, och helst sytt efter boetten såsom Tudors. Jag tänkte om någon tillverkare hade tänkt samma tanke och tagit tagit saken, men det kanske är en custombeställning som krävs då.

Dock skulle jag behöva hitta lämpligt band att använda vid t.ex. svetsning.

Man har ogärna ett nylonband runt handleden om en loppa hamnar där. Funderat på lädernato men de är inte riktigt mig grej. Alternativ? Bomullsnato kanske?

...eller så lånar du några av mina nato, så jag får schysst patina :D (patina som jag som kontorsråtta aldrig får uppleva).

Senast ändrad:
Dock skulle jag behöva hitta lämpligt band att använda vid t.ex. svetsning.

Man har ogärna ett nylonband runt handleden om en loppa hamnar där. Funderat på lädernato men de är inte riktigt mig grej. Alternativ? Bomullsnato kanske?
Äsch, nylonnato fungerar kanon ju :) jag har haft samma band i över 3 år, använder klockan varje dag på jobbet och svetsar, slipar och kapar konstant.

Efter att sett en annons på en 2012:a CN med T-dail Luminova på köp & sälj kom jag på att jag har inget år/nr bak på min. Jag har T-dail Tritium men säljarn sa den var från 2012 så måste verkligen varit sista Tritium klockorna som gick då. Åldern stämmer ganska bra med att batteribyte gjorde nov 2016.
Så vad jag kommit fram till är att det måste varit i samband med att dom plocka ihop sista delarna av blandad valör (T-tavla målad med Luminova) som de även började igen att märka baksidan med nr/år men utan C för civilian?

CWC.jpg

Är sugen på en CWC dykare men är rädd att den skulle kännas för stor för min handleder, tycker dock känslan skiljer rätt mycket mellan klocka och klocka och att det inte bara hänger på diametermåttet. Så ni som har/har haft klockan, känns den större eller mindre än de 41,5mm den har i diameter?

Är sugen på en CWC dykare men är rädd att den skulle kännas för stor för min handleder, tycker dock känslan skiljer rätt mycket mellan klocka och klocka och att det inte bara hänger på diametermåttet. Så ni som har/har haft klockan, känns den större eller mindre än de 41,5mm den har i diameter?
Jag tycker den bärs ganska liten. Jämfört med andra klockor jag har i samma storlek så bärs de större.

Tillbaka
Topp