• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Det finns inget tight bundband som passar till en fastbandstiftare? Jag tänker något i stil med Tudors, fast kanske i svart.
6B2679D1-E33A-4FE8-982A-37930CC7BBCB.jpeg
Singularstraps har ett för fastbandstiftare:)
http://www.singularstraps.se/products/skinnband

Jajjamen...har hängt med i drygt 6 år! Blir bara snyggare och snyggare - liksom uret :)

Yeah dom är grymma!
Du tar väldigt trevliga och inspirerande bilder oxå.
Mina 8111or har bara varit i tjänst ett knappt halvår men har blivit riktiga favoriter! Varvas med ett par Beckman 9014.
Ursäkta off topic.

Senast ändrad:
Yeah dom är grymma!
Du tar väldigt trevliga och inspirerande bilder.
Mina 8111or har bara varit i tjänst ett knappt halvår men har blivit riktiga favoriter! Varvas med ett par Beckman 9014.
Ursäkta off topic.

Tyvärr köpte jag mina 8111 en 1 storlek för små...så jag hade ett helvete ett par år, men nu är dom grymma! Varvar mina 8111 med ett par 8114, bara en 1/2 storlek för små :D. Bägge paren tillhör mina EDC-boots. Älskar dem! (Ursäkta boots-snacket här i CWC-tråden). Grattis till bra köp, glöm inte underhålla bootsen :)

Tyvärr köpte jag mina 8111 en 1 storlek för små...så jag hade ett helvete ett par år, men nu är dom grymma! Varvar mina 8111 med ett par 8114, bara en 1/2 storlek för små :D. Bägge paren tillhör mina EDC-boots. Älskar dem! (Ursäkta boots-snacket här i CWC-tråden). Grattis till bra köp, glöm inte underhålla bootsen :)

Hahaha! Tur att dom är väl tilltagna på längden iallafall... Jag sizade ner så mycket jag kunde utan att dom blev för korta och det tog någon vecka för dom att bli ok. Nu är dom de skönaste skor jag ägt!
Beckman är lite hårdare i lädret och tog lite längre tid att gå in. :)
Passar väldigt bra ihop med CWC iallafall. Bägge är rena designer utan trams med fokus på funktion och som du nämnde blir dom bara vackrare med användning.

Går igång på boots lika mycket som klockor. :happyhappy:

@Oscar900218 är den som äger den nu btw. Han kanske kan ge input.
För mig var kärleken intensiv och faktiskt betydligt mer långvarig än med många andra klockor. Förutom priset har jag inget negativt att säga.

Ingen som har klämt på deras reissue? Faux patina osv men ändå jefligt cool.
34AC472C-F43F-4363-8AD4-BFFA75627325.jpeg
52A33E64-957D-4CB7-B5A9-EA6EBDB96469.jpeg

Jag äger en sådan och jag är nöjd.:)Jag kan börja med att säga att klockans storlek tilltalar mig och att den är sann till originalet. Sen får väl folk tycka vad dem vill om fejkpatinan
men personligen så gillar jag det. Dock kan jag tycka det är lite märkligt att de satte ett t på tavlan när det inte är tritium:). Men jämfört med många andra märken jag haft genom åren så är nog denna en av mina absoluta favoriter. Skulle du gå i tankar att skaffa en och vill ha en input så får vi försöka ordna en träff :)

image.jpeg

Jag var och besökte Butiken idag! :) Fick känna den goa lukten av logiment/mobbförråd som väller ur alla paket härifrån. Klämde på de bägge mekaniska kronograferna. Dessa kändes mindre än väntat. Klämde även på ovan nämda 80-reissue-diver. Denna kändes alldeles för glossy för min smak. Blev ett par straps köpta :)
image.jpeg

Fick även med mig en katalog. :)
image.jpeg

Senast ändrad:
Jag äger en sådan och jag är nöjd.:)Jag kan börja med att säga att klockans storlek tilltalar mig och att den är sann till originalet. Sen får väl folk tycka vad dem vill om fejkpatinan
men personligen så gillar jag det. Dock kan jag tycka det är lite märkligt att de satte ett t på tavlan när det inte är tritium:). Men jämfört med många andra märken jag haft genom åren så är nog denna en av mina absoluta favoriter. Skulle du gå i tankar att skaffa en och vill ha en input så får vi försöka ordna en träff :)
Är den 42 eller mindre? Stort tack för dina intryck

Tillbaka
Topp