• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Nu missförstod jag dig en aning. Betala extra för att Silvermans ska bekräfta om en klocka är issued eller ej kostar förstås ingenting.

Issued exemplar tingar förstås ett betydligt högre pris än civilt införskaffade diton.
Vart kanske lite otydligt från min sida ;) däremot vet jag inte riktigt om jag skulle vara beredd på att betala extra alla gnr.. vill isf att den ska andas blod, svett och tårar. Issued kan ju också ha inneburit att någon plottrat kartor med bic-penna i stabsbaracken under sina månader.

Vart kanske lite otydligt från min sida ;) däremot vet jag inte riktigt om jag skulle vara beredd på att betala extra alla gnr.. vill isf att den ska andas blod, svett och tårar. Issued kan ju också ha inneburit att någon plottrat kartor med bic-penna i stabsbaracken under sina månader.

Underskatta inte stabsarbetets kärvhet! En kaffestänkt boett och ett stressvettsimpregnerat natoband kan också berätta en och annan historia ;)

De tar rätt lång tid på sig för att besvara sådana frågor. Jag fick svar efter två veckor om jag minns rätt.
Antar att de får ett och annat mail med liknande frågor och prion att svara är nog rätt låg.

Vilket år slutade dom använda cwc inom det militära? Hur kan det vara så ovanligt med green- samt sand dial av G10, typ 20-25 ex av vardera sort?

DSC_0080-03.jpeg

Det flimrade förbi information (och ett par bilder på individnummermärkt baklock) att även denna variant har varit issued. Oklart till vilka inom RN dock.
Gillar den också, mer gångbar än SBS:en som inte funkar till alla tillfällen.

Såg en på eBay. Har inte sett ngn issued med dag-datum av den varianten så jag undrar jag. Nån som satt på ett baklock från en issued nondate kanske.

Lite kul info jag fick från CWC är att under den tiden (1990) som min G10'a är issued så köpte Royal Navy (0552) in 20-30000 CWC-klockor. Det är ganska troligt att de klockorna sedan hamnade i "Desert Storm", då det var en större order än normalt.

Riktigt nöjd med både klockan och remmen, issued Falklands strap från Silvermans. Däremot är jag lite förvånad över att den marknadsförs som passande RN Diver när den snarare ser ut att passa G10 med 18 mm bandbreddd.

A6CA7407-FCAE-4922-84E3-0E91EA957AA6.jpeg
E99FED14-3C74-4372-96D8-ED53ACFA1706.jpeg
Finns det inga större remmar och vad gick den på? Har varit sugen på en passande Falklandsrem jag med .

Tillbaka
Topp