• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
IMG_20181022_182126.jpg

G10
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har tänkt många gånger att jag ska sälja den , men sen kommer jag på att dom är så jäkla svåra att hitta igen, så jag låter den ligga i lådan ett tag tills jag blir sugen igen!
Jag har ingen särskild koll på dessa dykare. Är de så svåra att få tag på? Är det någon särskild ni menar då, tex issued bla bla osv. :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har ingen särskild koll på dessa dykare. Är de så svåra att få tag på? Är det någon särskild ni menar då, tex issued bla bla osv. :)

Vad står sbs och rn för? Jag behöver lära mig en del här märker jag ..

Svåra i den mån att dom sällan dyker upp begagnade! Nya går dom ju alltid att köpa.

RN = royal navy diver
DSC_0051.jpg
DSC_0012.jpg

SBS = den svarta i pvd, special boat service. Typ Navy seals I england eller något. Är inte superinsatt i militärklassifikationer.
DSC_0026.jpg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Svåra i den mån att dom sällan dyker upp begagnade! Nya går dom ju alltid att köpa.

RN = royal navy diver
DSC_0051.jpg
DSC_0012.jpg

SBS = den svarta i pvd, special boat service. Typ Navy seals I england eller något. Är inte superinsatt i militärklassifikationer.
DSC_0026.jpg
Tror jag skrollade förbi en RN på Gripenbro.se för ett tag sen. .
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Tror den har legat på KS innan. Tycker dock att cwc ska vara quartz. Hade gärna haft en sbs istället dock. Älskar ju datum .
Så den har (kanske) legat på KS... Varför tycker du CWC ska vara quartz eg? Användes inte både automat och quartz i krig när det begav sig?
PS min G10 är ju quartz och jag är verkligen helnöjd med den ... Trodde jag inte att jag skulle bli, jag som gillar automatare mest.
 

Bilagor

  • DSC_0081-02.jpeg
    DSC_0081-02.jpeg
    383.3 KB · Visningar: 2

Fujoor

Patek
2-Faktor
Så den har (kanske) legat på KS... Varför tycker du CWC ska vara quartz eg? Användes inte både automat och quartz i krig när det begav sig?
PS min G10 är ju quartz och jag är verkligen helnöjd med den ... Trodde jag inte att jag skulle bli, jag som gillar automatare mest.
Kanske är en personlig preferens. Men quartz är ju stryktåligare och det är ju framförallt mer bekvämt. Jag tror batteriet håller i 5 år eller något. På min RN utan datum så har jag ju inte behövt ställa om tiden på 2 år.
 

Sigurd

Cartier
Sålde min SBS för, håll i er nu och greppa era ruttna tomater, den var för MÖP:ig!

Avgudar modellen men den svarta tacticool-looken blev too much.
Sneglar just nu på den helmatta day/date-varianten och lever farligt nu när lönen just dimpt ner :cigar:
 

Sigurd

Cartier
Är det någon mer än jag som anser att priserna på framför allt CWC:s dykare blivit helt orimliga? De lever på sitt militära arv men det har väl blivit mer ett instrument i marknadsföringen.
För fem år sen kunde man köpa t.ex en ny RN quartz för 3-4000:- vilket den väl är värd. Genomgående bra kvalité javisst, men vad får man egentligen mer än andra motsvarigheter tillverkade av samma material och komponenter?
 
Topp