• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
D880809D-E367-426D-A710-691232D1EF08.jpeg
DHL kom med paket idag!
Nu har 80 reissue fått sällskap av en 83 reissue. Jag tog nummer 55, mitt födelseår :)
Måste också berömma DHL - ett dygn från London till Fagersta.
 
Senast ändrad:

lulebon

Omega
Vad tycker ni om MN-strapen från CWC? Lite sugen på NOS bandet dom har men tänkte hur dom står sig mot t.ex Erika's. :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni om MN-strapen från CWC? Lite sugen på NOS bandet dom har men tänkte hur dom står sig mot t.ex Erika's. :)
Ingen riktig koll på vad mitt MN-strap är från. Köpte det av @Seikosthlm och vill minnas att det är NOS band från tiden då de användes. Vet att det inte är Erikas iaf, inga fancy stämplar och tjafs.
IMG_20180223_112046-01.jpeg

Bekvämt band men inte bättre än ett bra nato. Ursäkta val av klocka för bilden, tagen ur arkivet. Tänk på att du måste ha öppna ändar iom att Cwc har fasta bandstift.

Falklandbandet är istället den bättre kombon enligt mig.
IMG_20190118_080801-01.jpeg
 

lulebon

Omega
Inte provat. Såg ett när jag var där och såg schysst ut men inte klämt på det. Annars rekommenderar jag starkt deras Falkland strap ;)
Ser att det är många som verkar gilla Falkland strapen. Ser riktigt bra ut!:)

Ingen riktig koll på vad mitt MN-strap är från. Köpte det av @Seikosthlm och vill minnas att det är NOS band från tiden då de användes. Vet att det inte är Erikas iaf, inga fancy stämplar och tjafs.
IMG_20180223_112046-01.jpeg

Bekvämt band men inte bättre än ett bra nato. Ursäkta val av klocka för bilden, tagen ur arkivet. Tänk på att du måste ha öppna ändar iom att Cwc har fasta bandstift.

Falklandbandet är istället den bättre kombon enligt mig.
IMG_20190118_080801-01.jpeg
Det är just detaljen NOS jag har fastnat för. Gillar nato men tycker att det ser coolt ut med MN-strap när man vill känna sig lite hårdare. :cool:
Många som kör med Falkland, måste nog bli ett sånt också.
Hur mycket större upplevs klockan med ett MN? Jag har rätt små handleder och tycker den sitter bra med nato.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ser att det är många som verkar gilla Falkland strapen. Ser riktigt bra ut!:)


Det är just detaljen NOS jag har fastnat för. Gillar nato men tycker att det ser coolt ut med MN-strap när man vill känna sig lite hårdare. :cool:
Många som kör med Falkland, måste nog bli ett sånt också.
Hur mycket större upplevs klockan med ett MN? Jag har rätt små handleder och tycker den sitter bra med nato.
Blir ju lite högre men inte så det stör tycker jag. Jag har också små handleder.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Ingen riktig koll på vad mitt MN-strap är från. Köpte det av @Seikosthlm och vill minnas att det är NOS band från tiden då de användes. Vet att det inte är Erikas iaf, inga fancy stämplar och tjafs.
IMG_20180223_112046-01.jpeg

Bekvämt band men inte bättre än ett bra nato. Ursäkta val av klocka för bilden, tagen ur arkivet. Tänk på att du måste ha öppna ändar iom att Cwc har fasta bandstift.

Falklandbandet är istället den bättre kombon enligt mig.
IMG_20190118_080801-01.jpeg
Banden från CWC / Silvermans är mig veterligen äkta vara precis som de jag jag och @Quaker hade. Tiilverkade av NOS eller vintage fallskärmsdelar.
 

Quaker

Panerai
2-Faktor
Att bandet är 20-21mm är en bra början att det är real deal, och att det är gult/grönt alt. Rött/brunt.
Övriga färger är oftast nyproduktion.
Hårdvaran avslöjar också liksom utformningen på själva bandet och dess komplikationer.
 

lulebon

Omega
Att bandet är 20-21mm är en bra början att det är real deal, och att det är gult/grönt alt. Rött/brunt.
Övriga färger är oftast nyproduktion.
Hårdvaran avslöjar också liksom utformningen på själva bandet och dess komplikationer.
Antar att dom skriver att det är original om så är fallet. Om det inte framgår bör det väl vara nyproduktion?
Är spännet på dessa också från tiden man använde remmarna?
 
Topp