• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Jonas74

Omega
Det gäller att kunna navigera i storstadsdjungeln! :) Suunto Clipper som det har tipsats om tidigare i tråden.

IMG_2998.jpeg


IMG_2999.jpeg
 

Whiskwatch

Panerai
Lär väl inte vara svårare än att slänga dom i tvättmaskinen? Där passerar mina band löpande, är dock inte polis ;-)
Haha sant, men tänker en långkväll på avenyn och någon spyr ner en i bilen. Då vill man ju kanske snabbt kunna tvätta av och sprita in klockan när man är inne på stationen innan man ska ut igen 😅 får väl köpa några billiga och bara byta annars👍 Finns det gummi Natos förresten?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Det gick ju fort! Grattis!
Tack. Den är ett roligt tillskott. Suttit och chattat med han som tog fram referensen/färgkombon (cwc_matelot på instagram) och den gjordes från början (MK1) som en minnesklocka för hans bortgågne son. Känns ändå fint på något sätt att få bakgrundshistorien och alla tidigare varianter mm.
 
Senast ändrad:

vanman

Rolex
2-Faktor
Tack. Den är ett roligt tillskott. Suttit och chattat med han som tog fram referensen/färgkombon (cwc_matelot på instagram) och den gjordes från början (MK1) som en minnesklocka för hans bortgågne son. Känns ändå fint på något sätt att få bakgrundshistorien och alla tidigare varianter mm.
Har själv siktet inställt på en nodate destro subhunter när det kommer i lager, tror det blir perfekt då jag suktat efter vittavlad…
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Svårt det ska vara att få tag på en GS sapphire. Slut i butiken och inga till salu av privatpersoner. Hann snubbla in mot Bertucci-klockor en sväng men lutar återigen mer mot CWC.
Tjena kompis!

Jag har kanske en som jag ska sälja. Fint skick, uttagen under hösten, något extra band kan slängas med (då jag inte har andra klockor med samma bandbredd). Vet med säkerhet om den får stanna eller lämna under måndagen.

Hojta om det är intressant!
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Skitsnygg klocka! Blir det att behålla den ändå?
10000% 😂 Har nämligen typ tre klockor på väg in samtidigt (den här, en Seiko Speedtimer och en Tissot PRX) och tänkte att någon av dem måste lämna. På förhand kändes det som att det skulle bli denna, men efter att ha testat den på handleden så blir det inte så. Det här är magi och jag gillar den här stenhårt redan. Lika fantastisk som in RN Diver, men på ett helt annat sätt. :)
 

Seiko.

Omega
10000% 😂 Har nämligen typ tre klockor på väg in samtidigt (den här, en Seiko Speedtimer och en Tissot PRX) och tänkte att någon av dem måste lämna. På förhand kändes det som att det skulle bli denna, men efter att ha testat den på handleden så blir det inte så. Det här är magi och jag gillar den här stenhårt redan. Lika fantastisk som in RN Diver, men på ett helt annat sätt. :)
Smart beslut! Klart att en liten field watch måste stanna i samlingen
 
Topp