• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Watchie

Patek
2-Faktor
790 pund, ngn som ska pull the trigger ?
IMG_4317.png
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Var provtrycker ni era CWC Q dykare i 08 regionen? Har precis bytt batteri hos en urmarkare, men de ville inte provtrycka pga att de inte kan få fram reservdelar vid haveri?? Kändes lite mysko.....men så kan det vara......Klockan är från 2018 så det kan ju vara läge att se över mackningarna också....

Orkar ju inte skicka till UK...
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Var provtrycker ni era CWC Q dykare i 08 regionen? Har precis bytt batteri hos en urmarkare, men de ville inte provtrycka pga att de inte kan få fram reservdelar vid haveri?? Kändes lite mysko.....men så kan det vara......Klockan är från 2018 så det kan ju vara läge att se över mackningarna också....

Orkar ju inte skicka till UK...
Skumt. Jag provtryckte en gammal Casio hos Stjärnutmakarna. De kollade bara noga innan att det inte fanns några sprickor i glaset, jag antar att det kan splittras under tryck om det är skadat. Tror de tog 250kr.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Fratello listar vilka klockor man vill köpa inom en given budget. Man klämmer in en Royal Navy MK II automat utan datum på listan. Trevligt skrivet.

DC515C57-EA55-4D66-B602-BAD330E29DB1.jpeg

6CAC5ABD-C881-4A9E-B81E-6019CCE00B41.jpeg

E0BF02DB-81EA-484A-B38D-8FCEC2D68F5E.jpeg
Läste artikeln,vettiga val för budgeten, hade själv slängt ut 16570 o petat in en explorer 36mm, men rolig läsning o trevligt med cwc o g shock med i ”valen”…
 

Bech

Breitling
Sitter med musen på köpknappen på en RN300 quartz. Har redan en Mellor 72 men är riktigt sugen på en klocka som bara rullar och som jag kan simma med.
Har nästan bestämt mig för en polerad mk2 quartz. Tycker den specialaren de har ute nu (1980/1983) är trevlig också, men inte nästan dubbelt-så-dyr-trevlig. Sen tror jag att det kan bli för mycket av det goda med allt det gula. Men sen har den ju den gamla loggan som är snyggare imo..

Hur har ni som köpt resonerat mellan de olika varianterna av RN300?

Gillar den cleana bezeln på mk2:
80027_99728390-b65a-43f4-a8a4-e558bde1bce6_2048x.jpg

Antar att priset handlar runt 10 tusen på min handled.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Sitter med musen på köpknappen på en RN300 quartz. Har redan en Mellor 72 men är riktigt sugen på en klocka som bara rullar och som jag kan simma med.
Har nästan bestämt mig för en polerad mk2 quartz. Tycker den specialaren de har ute nu (1980/1983) är trevlig också, men inte nästan dubbelt-så-dyr-trevlig. Sen tror jag att det kan bli för mycket av det goda med allt det gula. Men sen har den ju den gamla loggan som är snyggare imo..

Hur har ni som köpt resonerat mellan de olika varianterna av RN300?

Gillar den cleana bezeln på mk2:
80027_99728390-b65a-43f4-a8a4-e558bde1bce6_2048x.jpg

Antar att priset handlar runt 10 tusen på min handled.
Jag har enbart köpt T-märkta då jag tycker de är coolare…
 

Bech

Breitling
Jag har enbart köpt T-märkta då jag tycker de är coolare…
Håller med om att lumen är snyggare. Och de har "äldre" och snyggare siffror och ibland den gamla loggan. Men har svårt att rättfärdiga det mycket högre priset.
Såg att du sålt en ovan, men du har haft flera alltså? Olika varianter eller var du bara tvungen att ha igen? :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Håller med om att lumen är snyggare. Och de har "äldre" och snyggare siffror och ibland den gamla loggan. Men har svårt att rättfärdiga det mycket högre priset.
Såg att du sålt en ovan, men du har haft flera alltså? Olika varianter eller var du bara tvungen att ha igen? :)
Äger flera fortfarande. Hade 6 som mest men det kändes som lite för många…
 
Senast ändrad:
Topp