• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Akiraa01

Breitling
Som de andra har sagt så är detta inget opolerat exemplar...
Ta och jämför lite med min som jag vet är opolerad.
Du bör se lite skillnader.
IMG_5004.JPG
54.jpg
42.jpg

Gud va snygg klocka wow. Det exakt den jag vill ha, med ingraverat rolex på insidan. Du vill inte sälja din eller känner någon som vill sälja :pompus:

Och tack för svaren. Det synd att folk som säljer sina klockor ska va oärliga ohederliga. Hade häromdagen en person jag skulle köpa en 98- av men länken va SEL från 2003. Och han påstod han inte visste om det, men han ca inte mycket för jag skulle fota siffrorna på insidan. Om han bara hade varit ärlig hade jag nog köpt den. Men för han va oärliga så vet jag inte vad mer som kunde va en lögn. Så jag tackade nej.
 

Rolesor

Breitling
Hej EXP II vänner!

Jag har nyligen blivit lycklig ägare till 16570 m polar tavlan från 2003. Lyckades komma över ett fullset som kändes bra. Gick från Breitling Superocean till denna som också blev min första Rolex. Nu till en fråga, när graverades Rolex in texten på innerringen?

Tack samtliga för många trevliga inlägg i tråden!
 

Rolesor

Breitling
Bild på inköpet, känns bra i alla håll och kanter men det är ni som är experter. Vad tycks?

Nu till problematiken när solen går ner tidigt ingen, vad ska man ha för vinterklocka?

Datejust 36?
 

Bilagor

  • DFF65343-920C-4D0E-8230-7E9E1A5B2676.jpeg
    DFF65343-920C-4D0E-8230-7E9E1A5B2676.jpeg
    122.5 KB · Visningar: 2

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hej EXP II vänner!

Jag har nyligen blivit lycklig ägare till 16570 m polar tavlan från 2003. Lyckades komma över ett fullset som kändes bra. Gick från Breitling Superocean till denna som också blev min första Rolex. Nu till en fråga, när graverades Rolex in texten på innerringen?

Tack samtliga för många trevliga inlägg i tråden!
I samband med 3186-verkets lansering. (2008 typ)
 

Akiraa01

Breitling
Om någon har en 16570 polar 8.5+/10 opolerad, fullt set. Års 92, 00-02 och 2008+. Får dem jätte gärna höra av sig. Bor i skåne :) // kan betala bra
 

Akiraa01

Breitling
kan ni hjälpa vad jag borde erbjuda för denna klockan? den är från 2001 och har både papper och box. service är nyligen gjort
klocksnack2.jpg
klocksnack3.jpg
klocksnack.jpg
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag tycker det verkar vara ett fantastiskt bra pris. Här på KS hade den säkert sålt snabbt om man lagt ut den för ynka 37.200 kr.
De är möjligt men kollar man på nyligen sålda låg det en ute för typ en månad sedan för 39,5 i betydligt bättre skick samt sel+ lugholes, så tycker inte att det är något dunder pris och skulle absolut inte betala mer än det om man inte bara bryr sig om att komma undan billigast möjliga och skiter i skicket.:)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Väntar på svar mina kära klockälskare
Känner mig lite osäker men en bit över 40k känns väl rimligt ca 45-46, tycker det är lite svårt att bedöma skicket på länken utifrån bilden.

Edit: vad kostar den? Lite svårt att sätta ett exakt pris då det kan variera några 1000 upp och ner.
 
Senast ändrad:

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
kan ni hjälpa vad jag borde erbjuda för denna klockan? den är från 2001 och har både papper och box. service är nyligen gjort
klocksnack2.jpg
klocksnack3.jpg
klocksnack.jpg
En lekmannauppskattning är 50-ish. SEL och lugholes, bra kombo. Ser opolerad ut men vad vet jag, jag är halvblind. Fullset är kul. Nyservad är suveränt. Sen att det är den bästa sportstålrolexen är naturligtvis positivt.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
En lekmannauppskattning är 50-ish. SEL och lugholes, bra kombo. Ser opolerad ut men vad vet jag, jag är halvblind. Fullset är kul. Nyservad är suveränt. Sen att det är den bästa sportstålrolexen är naturligtvis positivt.
Tycker du den ser opolerad ut? Tycker de är lite svårt att säga men tror inte den är opolerad.
 

Akiraa01

Breitling
En lekmannauppskattning är 50-ish. SEL och lugholes, bra kombo. Ser opolerad ut men vad vet jag, jag är halvblind. Fullset är kul. Nyservad är suveränt. Sen att det är den bästa sportstålrolexen är naturligtvis positivt.

Nice. Tack för svaret. Det kommer förhoppningsvis bli mitt första rolex äventyrs klocka. Jag tror den har blivit polerad fast jätte lite mycket horn kvar:)

Tack för svaret
 

Nilson

Breitling
Det är från Everest Bands, köpt här på KS. Jag var tvungen att prova när jag såg det :)
Det som jag har på min 16570 är gjort till den Daytona så man kanske kan få ännu bättre passform om man köper det här:
https://www.everestbands.com/collec...leather-strap-system-for-the-rolex-submariner
… Men som jag fattade en tabell någonstans på internet så är det samma band på de klockorna.

Edit: Konstigt länknamn, men den länkar till rätt band i alla fall :)
Tack för tipset!
 

Watchpeak

Omega
Hej!

Min 16570 har tappat lite färg på några av siffrorna i gmt ringen. Är det någon som har erfarenhet av att åtgärdat det? Har inte varit inne i någon butik än utan tänkte kunde starta här :)
 

Admm

KS Explorers Club
F39FA013-086E-4A03-BC29-FEF148EAA053.jpeg

Helnöjd med min 16570 jag haft i lite mer än 2 år nu!
Har däremot tänkt att köpa en till med 3186-verket, antingen vit eller svart, inte någon här som är sugen på att släppa en? :rolleyes:
 
Topp