• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

En liten Casiotrippel.
49716B21-74DB-4667-8932-6FCE955F943A.jpeg

2BF4E23E-2D23-481E-A25A-250A40060667.jpeg
 

OC_Peter

Omega
2-Faktor
Oh vilken härlig tråd med många härliga bilder.
Tycker det är svårt med favoritskap då dessa skiljer sig från varje tillfälle.
Måste ändå börja med en trio Citizen Prodiver Aqualand som var hårdvaluta när man dök på 90-talet, mycket roliga minnen och känns forfrande åtråvärda, inbillar mig fortfarande att dessa borde vara goda investeringar över tid.
IMG_20200423_192358[1].jpg
Från vänster Citizen Prodiver Aqualand C029 Titan, C023 Base Metall IB och till höger C022 Stainless.
De är väl nästan Vintage nu mer, men ska man gå riktigt vintage så ligger dessa bra till
IMG_20200423_193026[1].jpg

En liten Tudor Miss Lady i 18k följt av en fin Omega Officer och en Citizen (igen) Monaco.
Till sist just nu så får det bli en grupp mera moderna dykare från Tudor
IMG_20200423_192751[1].jpg

Tudor Pelagos Blue, Tudor North Flag och Tudor Pelagos LHD
Treor är kul, kommer fler senare.

Mvh
Peter
 
Senast ändrad:

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Här är min bästa trippel just nu :).

Datejusten för att det är en klassiker och en väldigt charmig klocka, Cartieren för att den är en designikon och väldigt skön att bära och sist men inte minst Omegan för att det är en riktigt välbyggt klocka med ett urverk som håller tiden väldigt bra, har ordentlig gångreserv och i detta utförande i titan är den lätt och skön att använda dagligen.

DSC_0155.JPG
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Här är min bästa trippel just nu :).

Datejusten för att det är en klassiker och en väldigt charmig klocka, Cartieren för att den är en designikon och väldigt skön att bära och sist men inte minst Omegan för att det är en riktigt välbyggt klocka med ett urverk som håller tiden väldigt bra, har ordentlig gångreserv och i detta utförande i titan är den lätt och skön att använda dagligen.

DSC_0155.JPG
Fin trea!
 

Puryeah

Panerai
Här är min bästa trippel just nu :).

Datejusten för att det är en klassiker och en väldigt charmig klocka, Cartieren för att den är en designikon och väldigt skön att bära och sist men inte minst Omegan för att det är en riktigt välbyggt klocka med ett urverk som håller tiden väldigt bra, har ordentlig gångreserv och i detta utförande i titan är den lätt och skön att använda dagligen.

DSC_0155.JPG


Mycket bra!
 
Topp