• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

MartinL

Omega
Gjorde inget annat än att skriva fakta. En intro inlägg, sen en när ett viktigt PM trillade in. Inga förhoppningar, inga riktkurser och slutat med råd att göra eget analys.Detta är exakt tanken med tråden, att dela tankar och fakta kring investeringar. Eller?

Har du nåt annat åsikt på ämnet, min bedömning av läget i marknaden eller bolaget? Dela gärna med dig istället för taskiga kommentar.

Jag gör bra för mig utan att behöva sälja nåt, men tack för påminnelsen. Nu minns jag varför diskuterar jag inte pengar.
Tack och hej för mig ;)
"tror det blir en ATH call idag med mycket mer att tjäna under 2020" Fakta?
 

klevis

Omega
2-Faktor
Jag piggybackar din fråga och ger min obefintliga expertis i ämnet.

Varför skulle man se ytterliggare tillväxt i ett "lyxbolag" som redan har ett P/E på styvt 30 med en ryktad lågkonjunktur runt hörnet?

Ja det är lite det jag undrar. Vissa företag skiter ju fullständigt i att det är lågkonjunktur, de har sitt klientel som spenderar pengar oavsett.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag piggybackar din fråga och ger min obefintliga expertis i ämnet.

Varför skulle man se ytterliggare tillväxt i ett "lyxbolag" som redan har ett P/E på styvt 30 med en ryktad lågkonjunktur runt hörnet?
Ingen åsikt i ämnet men läste detta:
upload_2019-12-9_11-40-24.png
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
SSAB växer som fan, kul att se :) Var tror ni aktien stabiliseras? Vissa säger 35-50.
8b5ada4dd68e79f26e3ba51a7dd009a9.png
35-50 var ett stort spann, men de ju dessutom skaplig utdelning. :)
Är det någon som är med i aktiespararna och dessutom kanske har deras program ”Hitta kursvinnare”?
Funderar på att köpa proversionen. Finns det kanske andra program som är bättre?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
35-50 var ett stort spann, men de ju dessutom skaplig utdelning. :)
Är det någon som är med i aktiespararna och dessutom kanske har deras program ”Hitta kursvinnare”?
Funderar på att köpa proversionen. Finns det kanske andra program som är bättre?
Ja det är ett rejält spann haha...
Är inte med i aktiespararna själv. Hobbysparar mest lite då och då bara för att det är skoj, och bra så klart :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag piggybackar din fråga och ger min obefintliga expertis i ämnet.
Varför skulle man se ytterliggare tillväxt i ett "lyxbolag" som redan har ett P/E på styvt 30 med en ryktad lågkonjunktur runt hörnet?
Min amatöranalys:

Många börser är upp tvåsiffrigt i år (Stockholm > 20, NYSE > 20 osv) och lågkonjunkturen kan komma i vår eller om 5 år, ingen vet.

Med köpet av Tiffanys borde både omsättning och vinster öka och man ska inte glömma att kunderna till LVHM ofta har det väldigt bra ställt. En eventuell lågkonjunktur kommer troligtvis inte att påverka deras inköp i någon större utsträckning.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har strulat en del i början på året men slutade på 30 % upp.
Nöjd med det och ska göra mer rätt nästa år. Att inte handla så många klockor är ett sätt att få mer pengar till aktier notch notch ;)
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Efter ca 10 år av allmänt ointresse för sparande och med en rätt pessimistisk syn på framtiden ska jag nu äntligen försöka ta tag i rodret och
börja bygga någon sorts hållbar ekonomi. Förhoppningsvis är det inte för sent. Har inte direkt något belopp att starta med så hoppas hitta lite bra tips
här i tråden för någon som börjar från noll. Börjar skumma igenom från sida ett och återkommer förhoppningsvis med eventuella frågor om det är ok :)
Fridens!
 

JB_XII

Rolex
Efter ca 10 år av allmänt ointresse för sparande och med en rätt pessimistisk syn på framtiden ska jag nu äntligen försöka ta tag i rodret och
börja bygga någon sorts hållbar ekonomi. Förhoppningsvis är det inte för sent. Har inte direkt något belopp att starta med så hoppas hitta lite bra tips
här i tråden för någon som börjar från noll. Börjar skumma igenom från sida ett och återkommer förhoppningsvis med eventuella frågor om det är ok :)
Fridens!

Fonder, kontinuerligt och tid är de bästa tipsen om man vill komma igång utan att leka börshaj.
Du kommer vara tacksam på äldre dar.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Min amatöranalys:

Många börser är upp tvåsiffrigt i år (Stockholm > 20, NYSE > 20 osv) och lågkonjunkturen kan komma i vår eller om 5 år, ingen vet.

Med köpet av Tiffanys borde både omsättning och vinster öka och man ska inte glömma att kunderna till LVHM ofta har det väldigt bra ställt. En eventuell lågkonjunktur kommer troligtvis inte att påverka deras inköp i någon större utsträckning.

Rika spenderar nog lika mycket under en lågkonjunktur bara för att visa att man fortfarande har råd. :)
 
Topp