M.U
Silver
Känns inte som ks är rätt forum om man vill sälja in sitt bolagNej. Du säljer in detta bolag ganska hårt. Mycket kapital bundet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns inte som ks är rätt forum om man vill sälja in sitt bolagNej. Du säljer in detta bolag ganska hårt. Mycket kapital bundet?
"tror det blir en ATH call idag med mycket mer att tjäna under 2020" Fakta?Gjorde inget annat än att skriva fakta. En intro inlägg, sen en när ett viktigt PM trillade in. Inga förhoppningar, inga riktkurser och slutat med råd att göra eget analys.Detta är exakt tanken med tråden, att dela tankar och fakta kring investeringar. Eller?
Har du nåt annat åsikt på ämnet, min bedömning av läget i marknaden eller bolaget? Dela gärna med dig istället för taskiga kommentar.
Jag gör bra för mig utan att behöva sälja nåt, men tack för påminnelsen. Nu minns jag varför diskuterar jag inte pengar.
Tack och hej för mig![]()
Vad tror ni om fortsatt tillväxt i följande aktie? https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/745862/lvmh-moet-hennessy-louis-vuitton
Jag piggybackar din fråga och ger min obefintliga expertis i ämnet.
Varför skulle man se ytterliggare tillväxt i ett "lyxbolag" som redan har ett P/E på styvt 30 med en ryktad lågkonjunktur runt hörnet?
Ingen åsikt i ämnet men läste detta:Jag piggybackar din fråga och ger min obefintliga expertis i ämnet.
Varför skulle man se ytterliggare tillväxt i ett "lyxbolag" som redan har ett P/E på styvt 30 med en ryktad lågkonjunktur runt hörnet?
SSAB växer som fan, kul att seVar tror ni aktien stabiliseras? Vissa säger 35-50.
![]()
Ingen åsikt i ämnet men läste detta:
![]()
35-50 var ett stort spann, men de ju dessutom skaplig utdelning.SSAB växer som fan, kul att seVar tror ni aktien stabiliseras? Vissa säger 35-50.
![]()
Ja det är ett rejält spann haha...35-50 var ett stort spann, men de ju dessutom skaplig utdelning.
Är det någon som är med i aktiespararna och dessutom kanske har deras program ”Hitta kursvinnare”?
Funderar på att köpa proversionen. Finns det kanske andra program som är bättre?
Min amatöranalys:Jag piggybackar din fråga och ger min obefintliga expertis i ämnet.
33,5% i år, galet bra år egentligenHur gick det för er i år?
Min egen portfölj steg drygt 40% och den diskretionära drygt 6%.
+37% totalt exklusive pensionssparande.Hur gick det för er i år?
Gick bra, portföljen upp över 100%.Hur gick det för er i år?
Efter ca 10 år av allmänt ointresse för sparande och med en rätt pessimistisk syn på framtiden ska jag nu äntligen försöka ta tag i rodret och
börja bygga någon sorts hållbar ekonomi. Förhoppningsvis är det inte för sent. Har inte direkt något belopp att starta med så hoppas hitta lite bra tips
här i tråden för någon som börjar från noll. Börjar skumma igenom från sida ett och återkommer förhoppningsvis med eventuella frågor om det är ok
Fridens!
Riktigt roligt år på börsen, upp 32% totalt! Svettigt att jaga index periodvisHur gick det för er i år?
Jag håller med och tipsar om Avanza global som har låg avgift. Spara kontinuerligt varje månad är ett annat ”standardtips”Fonder, kontinuerligt och tid är de bästa tipsen om man vill komma igång utan att leka börshaj.
Du kommer vara tacksam på äldre dar.
Min amatöranalys:
Många börser är upp tvåsiffrigt i år (Stockholm > 20, NYSE > 20 osv) och lågkonjunkturen kan komma i vår eller om 5 år, ingen vet.
Med köpet av Tiffanys borde både omsättning och vinster öka och man ska inte glömma att kunderna till LVHM ofta har det väldigt bra ställt. En eventuell lågkonjunktur kommer troligtvis inte att påverka deras inköp i någon större utsträckning.