Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Omöjligt att svara på. Pensionerna ser ut att gå ner nu med cirka 1.5% nästa år samt att det är ett politiskt system som är ett beslut ifrån att förändras. Förhoppningsvis får du löneökningar, kan sänka dina boendekostnader och spara en rejäl slant. Kan du spara säg 15-20% av din lön blir det enorma pengar på 25 år.Kanske inte en pensionstråd, men hur mycket $$ ska man ha skrapat ihop när man går i pension för att det ska bli drägligt. Vilket totalbelopp ska man ha på minpension.se Låt säga att man vill ha runt 45k/mån i pension. Låt säga att jag är 45 nu och kommer jobba i 25 år till med samma lönenivå som idag....typ.......min pensionssnubbe på SoP kunde inte klämma ur sig ett svar...
Magkänslan säger fortsatt rött av någon anledning... vet inte varför men.Trist börs idag, undrar hur resten utav veckan blir?
Hoppas jag har fel givetvis.Trist börs idag, undrar hur resten utav veckan blir?
Gillar Patricks vlog. Riktigt bra material och han verkar veta vad han talar om.För er som gillar lite historia, här är en genomgång av hur daytrading etc utvecklades för 20-30 år sedan:
Trist börs betyder köpläge dvs kul börsTrist börs idag, undrar hur resten utav veckan blir?
Precis, älska REATrist börs betyder köpläge dvs kul börs![]()
Håller för visso medTrist börs betyder köpläge dvs kul börs![]()
Men att kalla det rea när s&p har ett P/E på 26 är ändå att ta i?Precis, älska REA
vetefan om jag tycker detta är vettigt långsiktigt tbh...
Ja asså på lååång sikt lär det ju gå upp. Men känns som att vi nu bygger rätt mkt bubbla, som borde smälla en vacker dag.Börsen menar du? Tror nog den tuffar på tills mänskligheten utplånar sig själv eller kapitalismen störtas, och i båda fallen behöver man ju inte sina pengar längre. Win/win alltså.![]()
Älskvärdhttps://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...-aktieregler-att-folja-som-langsiktig-sparare Sund tant lyssna på det och tacka mig om 20 år.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...-aktieregler-att-folja-som-langsiktig-sparare Sund tant lyssna på det och tacka mig om 20 år.
Summan säger inte så mycket utan att veta hur mycket du har idag. Men oavsett hade jag skapat ett automatiskt månadsparande/veckosparande av det. Då kommer du inte pricka absoluta botten men inte heller riskera att pricka toppen.De senaste dagarna har varit trista. Är det läge att peta in mer nu eller hade ni avvaktat? Säg att 100kkr ska in, ska man gå all in på en dag eller dela upp det på dagar, veckor eller rentav månader?
Time in the market beats timing the market.De senaste dagarna har varit trista. Är det läge att peta in mer nu eller hade ni avvaktat? Säg att 100kkr ska in, ska man gå all in på en dag eller dela upp det på dagar, veckor eller rentav månader?
Sedan jag skrev ovanstående 2 oktober har Pinterest gått upp 50%. Grattis alla som hängde på! Min enda miss var att jag köpte en ganska liten post, allt för liten så här i efterhand!Nu rekommenderas Pinterest.
Det som betonas är den tydliga kopplingen mellan en mängd intressen som man ger uttryck för på siten, och inköp relaterade till intresset, vilket är bra för reklamintäkter.
Är det någon som använder Pinterest, eller kanske har en kvinna i sitt liv som gör det?
Tror du seriöst att Trump blir omvald?Tror det bottnar vid 1700, det nedgångar vi sett under oktober och inte minst denna vecka är resultatet av "senast var jag för sen så nu ska jag gå ur tidigt"-mentaliteten bland investerare. Paniksälj, helt enkelt. USA-val på tisdag, Donald vinner och därefter kan vi räkna med stimulanspaket och att börsen börjar vända upp sakta men säkert. Jag har inte sålt någonting den här månaden, snarare handlat ännu mer i de bolag jag tror på = billigt. Har dessutom mycket gaming och tech i min portfölj och jag kan inte se att de bolagen skulle påverkas särskilt negativt nu när vi tycks gå in i en fas två av smittspridningen. Jag tror visserligen inte att de cykliska bolagen kommer få jättestora problem heller, inte som sist åtminstone.
Vi är uppe på normala nivåer till årsskiftet![]()
Hur mycket vågar du satsa på att han inte blir det? En månadslön? En årslön?Tror du seriöst att Trump blir omvald?