Köpte nyss en hyggligt stor post under 42. Vi får se i framtiden om det var klokt eller ej.Bra drag i SBB idag![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte nyss en hyggligt stor post under 42. Vi får se i framtiden om det var klokt eller ej.Bra drag i SBB idag![]()
Bra drag i SBB idag![]()
Folk vill bara se världen brinna, för det är verkligen inget logiskt i något längre. Börjar seriöst ifrågasätta att ha aktier som långsiktigt sparande dagar som dessa.Upp 13% på en analys som säger den är i princip en bluff och helt sämst att investera i.
Ner 13% på en rapport som slår analytikernas estimat på i princip alla punketer
Det var svårt att gissa sig till haha
Ni har säkert hört det förr men blir man nervös när portföljen går ner 20-30% är nog inte börsen rätt ställe att ha sina pengar på.
Lika i CTM, bra rapport och guidening framåt. De bästa kvartalen är på G. Men sen så har vi blankarna som säljer som galningar och trycker ned kursen. Säkert sålt en halvmiljon aktier idag. Man undrar ju hur de tänker, men förmodligen så går de bara på algoritmer.Överlag väldigt fin rapport! Oavsett om blankarna har rätt eller inte är det fullkomligt vidrigt. Jag blir helt klart sugen på att investera utanför börsen när sånt här blir vanligare och vanligare.
Guidningen framåt var ju fin men rapporten missade ju estimaten ganska rejält så den reaktionen var väntad i detta klimat.Lika i CTM, bra rapport och guidening framåt. De bästa kvartalen är på G. Men sen så har vi blankarna som säljer som galningar och trycker ned kursen. Säkert sålt en halvmiljon aktier idag. Man undrar ju hur de tänker, men förmodligen så går de bara på algoritmer.
Upp 13% på en analys som säger den är i princip en bluff och helt sämst att investera i.
Ner 13% på en rapport som slår analytikernas estimat på i princip alla punketer
Det var svårt att gissa sig till haha
Och du menar att uppvärderingen är tveksamt gjord?SBB handlar egentligen bara om två saker: låg finansieringskostnad och uppvärderingar på deras fastigheter. Om du tittar på kassaflödet kan du se att det knappt växer, utan allt är uppvärderingar av fastigheterna. EPRA Eps växer t.ex. med 2,6 %. Skulle vi få högre avkastningskrav framgent tror jag att SBB kommer kollapsa. Det är väldigt hög risk i detta bolag. Med det sagt gör Ilja det bra, och står alla stjärnor rätt på himlen kommer det säkerligen vara en god investering.
Dagens nedgång var ju pga av att blankarna sålde och tryckte ned kursen. Hade inte spelat någon roll hur rapporten såg ut. Men jag är övertygad att kursen kommer vara bra mycket högre efter q1 och q2. Återköpen borde även starta inom kort. Sedan så är det väl en 4-5 miljoner aktier som ska återköpas också.Guidningen framåt var ju fin men rapporten missade ju estimaten ganska rejält så den reaktionen var väntad i detta klimat.
Ni har säkert hört det förr men blir man nervös när portföljen går ner 20-30% är nog inte börsen rätt ställe att ha sina pengar på.
Häromdagen tänkte jag mest på hur börsen skulle utvecklas vid en invasion. Nu när den är ett faktum är den primära oron hur Ukraina ska kunna försvara sig.
Självklart gillar ingen att se sitt kapital att minska men det jag menar är att om det påverkar ens liv så passa mycket att man mår dåligt är det bättre att hålla sig bort från börsen.Rätt lökig sak att säga, man kan bli nervös och ogilla läget utan att göra förhastade och dumdristiga beslut. Ingen gillar att ”förlora” stora pengar.
Man får lära sig att leva med svängningarna och zooma ut. Även detta kommer lösa sig, tiden får utvisa när.
Moskva börsen ner 30-35% bara idag. Undra hur Putin tänker där?
Självklart gillar ingen att se sitt kapital att minska men det jag menar är att om det påverkar ens liv så passa mycket att man mår dåligt är det bättre att hålla sig bort från börsen.
Sitter med en hel del torrt krut men tänker avvakta ett tag till för att se vart det tar vägen.Kanske. Folk som älskar pengar mår säkert sämre än andra, likaså de som är nervöst lagda och gillar att förstå allt som händer runt dom. Börsen är nog inget för någon med kontrollbehov.
Jag tror att det folk måste lära sig är börspsykologi vilket vi har gått minst en 7,5p kurs i sedan årsskiftet. Man måste hantera sitt psyke, göra väl avvägda beslut och vänta.