Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brister det så har vi förmodligen större problem än pengar på börsen.Jag köpte lite idag också. Ska köpa lite varannan dag tänkte jag. Nu får det bära eller brista. Hade tänkt att jag var klar men ligger rätt så likvid och det borde ju vara läge att köpa nu.
Och du menar att uppvärderingen är tveksamt gjord?
Annars är ju ett fastighetsbolags värde tätt kopplat till just detta.
kanske... men Inte om inflationen ökarRäntehöjningarna lär ju pausas iaf.
Vattenfall verkar läsa på KS o ta affärsmässiga beslut. Tråden ligger i framkant helt klart.En liten känslig grej om koppling till Ryssland som nära aldrig dras upp är att Sverige köper 30-40% av uranet därifrån vi brassar upp i våra kärnkraftverk. Antivind- och antisollobbyn som också ofta propagerar för ny kärnkraft drar inte upp den kopplingen så där jättetydligt.
Hur funkar det i övrigt med investeringar i Ryssland? Folk har stora pensionspengar i ryska fonder. Finns det historiskt någon sådan förändring att bryta/förbjuda handel med börser i fördömda länder?
Självklart såg du det komma. Måste ha missat dina tidigare inlägg om hur det skulle gå? Går inte att läsa dina tidigare inlägg. Det är få som trott att Ryssland skulle köra en invasion som det vore andra världskriget igen, oavsett vad underrättelsetjänsten pekat på. Det är lätt i efterhand, det är som alla andra som såg det komma med Apple, Bitcoin, Tesla och pandemin...Skönt man ligger tung med massa guld/silver/olja/kol/uran, detta var det många som såg komma långa vägar. BTFD på RSX snart också
Fråga, vad är smartast här. Investera månadssparet som vanligt nu i dagarna eller vänta 1-2v för att få börsen stt stabilisera sig. Egeeentligen spelar det ingen jätteroll tror jag för att jag ligger lång i mina positioner. Hur resonerar ni? Tack på förhand
Jag själv siktar på pension om 40 år.Jag köper precis som vanligt då jag inte är smart nog för att försöka tajma börsen.
Var väl dock lätt att se energi och guld stiga i detta scenario. Dock faller redan energi tillbaka pga mesiga sanktioner. Gas är nu billigare än förra veckan och olja är på samma pris som i förrgår. Lik förbannat är det sällan så lättSjälvklart såg du det komma. Måste ha missat dina tidigare inlägg om hur det skulle gå? Går inte att läsa dina tidigare inlägg. Det är få som trott att Ryssland skulle köra en invasion som det vore andra världskriget igen, oavsett vad underrättelsetjänsten pekat på. Det är lätt i efterhand, det är som alla andra som såg det komma med Apple, Bitcoin, Tesla och pandemin...
Lösningen är att bidra med några miljarder till en vinnande presidentkandidat i USA. Då tror jag att en helt ny värld av förutsedda händelser (insider-info) öppnar sig. Men jag har inga bevis, och inte medlen heller för den delenVar väl dock lätt att se energi och guld stiga i detta scenario. Dock faller redan energi tillbaka pga mesiga sanktioner. Gas är nu billigare än förra veckan och olja är på samma pris som i förrgår. Lik förbannat är det sällan så lätt
Det ar forhoppningsvis som sa att bade du och jag har tid pa oss innan pengarna pa borsen ska/maste konsumeras.Skönt med lite uppgång. Synd bara att det mesta är ifrån bottennivåer. Lång väg att vandra till +
Ja crypto är inte den hedge som många tror. De största följer ju Nasdaqs svängningar.Men jag måste nog säga att det inte är så dåligt i alla fall. Jag gick in på börsen under sommaren 2021, när allt var på ATH, och fick ju aldrig någon fart på mina investeringar; efter tre månader var jag på +-0 och sedan gick det neråt. Jag missade ju alla uppgångar från Coronanerstället, och jag är ledsen för alla som behöver pengarna nu, typ pensionering, men nu när allt har backat, ja då har jag ju möjlighet att vara med på ett rally. Så om jag backar lite, så är det inte så tokigt när jag tänker efter. Dock tycker jag krypto borde gå bättre
Rätt mkt tror jag. Tänkte köpa mer imorgon (givet att det nu faller). Risken är väl att detta blir väldigt utdraget, och eftersom det även kommer innebära ännu högre inflation finns klar risk för stagflation med stigande räntor och avkyld ekonomi. Det skulle vara katastrof för börsen.Hur mycket ner på börsen blir det i morgon tror ni?
Varför tror du börsen ska ner imorgon? Ser inga tecken på det i cryptohandeln just nu iaf.Hur mycket ner på börsen blir det i morgon tror ni?
Tror du inte att uteslutandet av ryska banker från Swift kommer att påverka morgondagen?Varför tror du börsen ska ner imorgon? Ser inga tecken på det i cryptohandeln just nu iaf.
Ingen aning. Skulle det vara negativt för svenska börsen menar du? Som det varit sista tiden så kan ju vad som helst ge en skjuts upp eller ner så vad jag tror är nog inget värt något alls. Är mer bekymrad över vad herrn ifråga gör när han blir pressad i ett hörn ekonomiskt.Tror du inte att uteslutandet av ryska banker från Swift kommer att påverka morgondagen?
Ja, men logiskt. Putin måste eskalera eftersom det inte gåt enligt plan.Detta är oroväckande
Logiskt(vet inte om logiskt är rätt ordval) eller ej om det skulle hända ( vilket jag verkligen inte hoppas) då är vi alla körda och då menar jag inte bara pengamässigtJa, men logiskt. Putin måste eskalera eftersom det inte gåt enligt plan.
Kommer påverka hela världsekonomin när ett så stort land i princip blir utestängt från global ekonomi. Nu verkar väl inte alla banker inkluderas så kke fortfarande går att köpa energi från Ryssland men det blir nog mkt svårt och dessutom har ryssarna sprängt en gasledning i Ukraina. Överhängande risk för mkt höga energipriser vilket pressar företagen, men det kommer också innebära stora problem för alla som är beroende av olika varor från Ryssland. Många företag kan få produktionsproblem tex pga det. Sedan höga energikostnader på det…Ingen aning. Skulle det vara negativt för svenska börsen menar du? Som det varit sista tiden så kan ju vad som helst ge en skjuts upp eller ner så vad jag tror är nog inget värt något alls. Är mer bekymrad över vad herrn ifråga gör när han blir pressad i ett hörn ekonomiskt.