Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha this, min mor blev helt förskräkt när jag bytte Nato.Har känslan av att icke-klockintressade mer uppmärksammar bandet än klockan. Får i princip bara kommentarer när jag bytt band. Samt förundran när jag svarar att jag bytt det själv.
Har dock fått frågan om min klocka var sönder när jag hade en enhandare (Alpha Sundial). Kollega som trodde minut och sekundvisare hade trillat av![]()
hahahahah "kolla min mya svindyra rolle!!!, lönehöjning vad är det för skit !!!"Jag är chefen så alla smörar och lyssnar glatt![]()
Här har vi skillnaden mellan svensk jante och amerikansk motivation. I USA blir man motiverad av att se vad man kan nå genom att arbeta hårt och klättra på stegen. I Sverige blir man istället avundsjuk och tycker man ska få allt gratis.hahahahah "kolla min mya svindyra rolle!!!, lönehöjning vad är det för skit !!!"
Såklart, har du Rolex är du med stor sannolikhet knarklangare eller porrskådis. Iaf swinger!Bar under en lång period lite billigare schweizare typ certina. Fick mycket komplimanger och frågor om dom klockorna. Sen jag började bära lite dyrare klockor är det 99% insatta klockmänniskor som kommenterar vad jag har på armen. Det känns som att svensson ibland känner sig obekväm i närheten av en rolex.
Kanske var tur så att du inte blev rånad hahaPå mitt förra jobb, på ett förorts-gymnasium i norra Stockholm, fick jag dagligen kommentarer från eleverna om min Rolle (Oyster Perpetual Date i guld/stål, ano 1988). De trodde den var falsk.
Önska jag hade en sån kusin hahaMin kusin brukar alltid kommentera på alla kalas och när vi träffas på stan om jag köpt ny klocka och att den är snygg, fast hon sett den minst 10 gånger![]()
Hände mig i dag med. En kollega uppmärksammade min Rolex och direkt, inför alla säger "Hmm. Den är inte äkta ändå väl?"En bekant frågade "Är den äkta?" och så givetvis "Vad kostade den?".
Hände mig i dag med. En kollega uppmärksammade min Rolex och direkt, inför alla säger "Hmm. Den är inte äkta ändå väl?"
För fan håll käften.![]()