• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Har känslan av att icke-klockintressade mer uppmärksammar bandet än klockan. Får i princip bara kommentarer när jag bytt band. Samt förundran när jag svarar att jag bytt det själv.
Har dock fått frågan om min klocka var sönder när jag hade en enhandare (Alpha Sundial). Kollega som trodde minut och sekundvisare hade trillat av :D
 
  • Like
Reactions: Kai

tissoter

Audemars
Har känslan av att icke-klockintressade mer uppmärksammar bandet än klockan. Får i princip bara kommentarer när jag bytt band. Samt förundran när jag svarar att jag bytt det själv.
Har dock fått frågan om min klocka var sönder när jag hade en enhandare (Alpha Sundial). Kollega som trodde minut och sekundvisare hade trillat av :D
Haha this, min mor blev helt förskräkt när jag bytte Nato.
-hade du sönder din klocka nu?
 
Nästan aldrig från folk som inte känner till mitt intresse. Fått ett "Den där är inte äkta va?" av en arbetskollega när jag bar min Breitling Aerospace EVO, annars inget vad jag kan komma ihåg iaf.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Fått en fråga om min SMPc - "Fin klocka, är det en Panerai?" :banghead: Kul att han försökte lufta sitt klockkunnande men det var väl ungefär så långt man kunde komma med likheterna...
 
Bar under en lång period lite billigare schweizare typ certina. Fick mycket komplimanger och frågor om dom klockorna. Sen jag började bära lite dyrare klockor är det 99% insatta klockmänniskor som kommenterar vad jag har på armen. Det känns som att svensson ibland känner sig obekväm i närheten av en rolex.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Bar under en lång period lite billigare schweizare typ certina. Fick mycket komplimanger och frågor om dom klockorna. Sen jag började bära lite dyrare klockor är det 99% insatta klockmänniskor som kommenterar vad jag har på armen. Det känns som att svensson ibland känner sig obekväm i närheten av en rolex.
Såklart, har du Rolex är du med stor sannolikhet knarklangare eller porrskådis. Iaf swinger!
 

matage

Omega
Kyparen på grands veranda uppmärksammade min Rootbeer i söndags med ett sorgset uttryck och berättade hur mycket han ångrade att han inte slog till på en för 4-5 år sen.
Han erbjöd mig att få betala notan med den men nobbade snabbt när min pappa erbjöd samma deal med sin Quartz-Tag :)
 

mouqvist

Rolex
Får inte ha klocka på jobbet, endast på lunchen eller vid möten utanför produktionen. Det blir inte mycket air time för mina klockor (de är iofs inte märkvärdiga), men det spelar ingen roll då endast få är klockintresserade. Någon enstaka kommentar har man fått när man bar finare klockor (Breitling, Omega), men det var flera år sedan.
 
På mitt förra jobb, på ett förorts-gymnasium i norra Stockholm, fick jag dagligen kommentarer från eleverna om min Rolle (Oyster Perpetual Date i guld/stål, ano 1988). De trodde den var falsk.
 

Joseph

Cartier
Enda gången jag fått kommentar från en främling var när en äldre herre uppmärksammade Min Frederique Constant och sa att den var snygg. Om man såg att det var en FC tvekar jag på, han gillade nog bara designen men gjorde min dag oavsett


upload_2016-6-9_14-23-50.png
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Fick så brutalt många kommentarer när jag bar min Tissot som en kille på forumet köpte. Sedan när jag köpte min 114060 har jag inte fått en enda kommentar!
 
Står ibland i butiken när jag inte bakar på jobbet och då åker ofta min Omega PO på. Fått 7-8 kommentarer i år i alla fall. Själv beundrar, ger komplimanger, och frågar jag varenda person med klocka nästan :chicken: Mina kollegor är sjukt trötta på mig...
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt sällan, har inget märkvärdigt heller för den delen. Men fick en kommentar om min orient black Ray för ett tag sen... är det där en typ Rolex kopia? .... suck.
 

ChumpTime

Panerai
Endast när jag hade Apple Watch när det fortfarande var nytt. Och den gången jag hade en sån här innan den pajade (efter max 6h användning)
mao77.jpg
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Får ofta kommentar/ kompling kring vilka klockor jag använder, det beror på att jag byter ofta mellan läder/stålband så det är mer "noteringar" att man bytt än en "kompling".. Jobbar tyvärr på ett kontor där det finns väldigt få personer som inte ens använder klockor
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Bär 70% av tiden 14060m
20% av tiden smp

10% av tiden fatboy cwc g10.... Och det är den jag får mest kommentarer på, jag förstår dom, den är mysig på något vis och liknar inte så mycket annat kommersiellt vanligt :)
Mvh Robin
 
Topp