• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Middag med jobbet.
VD:n och en kollega frågade nästan i mun på varandra vad min Daytona everose kostade...

Det slutade med en massa klocksnack, fast åt det tråkiga hållet. Bara en massa babbel om hur dyra vissa klockor är, och att det inte är värt, prioriteringar, osv., osv.

Buh
 
Klockintresset på jobbet är på det hela taget grymt stort och bara i mitt rum sitter det en Omega PO, en Seadweller och GMT Master II - och vi är bara fyra i rummet :) I övrigt ser man IWC, Rolex, Omega och Tudor väldigt ofta

Det innebär att vi kommenterar och diskuterar dagligen - underbart :)
 
Middag med jobbet.
VD:n och en kollega frågade nästan i mun på varandra vad min Daytona everose kostade...

Det slutade med en massa klocksnack, fast åt det tråkiga hållet. Bara en massa babbel om hur dyra vissa klockor är, och att det inte är värt, prioriteringar, osv., osv.

Buh
Se det positivt; att byta jobb är det absolut snabbaste sättet att klättra på lönestegen!
 
Nu är det väl lite halvt off-topic men några här ju redan varit inne på det: Vilka reaktioner brukar ni få när ni kommenterar andras klockor? I min erfarenhet beror det ofta på vilken klocka man kommenterar, var i världen man gör det och hur "seriös" klocknörds-klocka man själv bär.

Kul annekdot, jag hade lite samarbetssvårigheter med en kollega (han verkade inte riktigt tycka om mig, jag var ny) men en dag kommenterade jag hans Tudor Pelagos som riktigt trevlig. Sen började vi prata klockor och har haft en utmärkt relation. Tudor... Bringing people together :D
 
Har sprungit runt på jobbet med Breitling och diverse vackra Longines utan att någon kommenterat alls. Idag kom en kommentar men på en helt annan klocka.
Fick kommentaren 'Fan, vilken cool klocka'!'
Detta är vad jag hade på mig.
1465572716268-1151728466.jpg
74 sek från Ebay... Men cool är den iofs.
 
Har aldrig fått någon kommentar på klockan jag haft på mig, men hände en gång att en kollega ställde en klockrelaterad fråga eftersom han antog att jag hade koll iom min klocka...
 
I dag åt vi lunch på Hermans på Söder. Kommenterade/berömde en grannes fina vintagekronograf. Han såg glad ut. (Kanske någon här?)
 
Jag får en del kommentarer av och till fastän jag bara har skräpklockor :D Har dock en Breitling och det är nog en av få klockor jag har som knappt kommenterats :p
 
Nu är det väl lite halvt off-topic men några här ju redan varit inne på det: Vilka reaktioner brukar ni få när ni kommenterar andras klockor? I min erfarenhet beror det ofta på vilken klocka man kommenterar, var i världen man gör det och hur "seriös" klocknörds-klocka man själv bär.

Kul annekdot, jag hade lite samarbetssvårigheter med en kollega (han verkade inte riktigt tycka om mig, jag var ny) men en dag kommenterade jag hans Tudor Pelagos som riktigt trevlig. Sen började vi prata klockor och har haft en utmärkt relation. Tudor... Bringing people together :D

Haha, härligt! Det påminner mig om en händelse för ett tag sedan. Jag är relativt ny hos min nuvarande arbetsgivare och har en del kontakt med fackliga representanter. En dag skulle jag ta upp en känslig fråga med ett förbund/representant. Innan jag hann det märkte representanten att vi körde likadan klocka. Vi bytte några meningar om det innan han var professionell nog att bryta av och återgå till frågan. Resten av samtalet gick för övrigt bra och kan tänkas att jag vann några poäng pga. klockan, haha.
 
Haha, härligt! Det påminner mig om en händelse för ett tag sedan. Jag är relativt ny hos min nuvarande arbetsgivare och har en del kontakt med fackliga representanter. En dag skulle jag ta upp en känslig fråga med ett förbund/representant. Innan jag hann det märkte representanten att vi körde likadan klocka. Vi bytte några meningar om det innan han var professionell nog att bryta av och återgå till frågan. Resten av samtalet gick för övrigt bra och kan tänkas att jag vann några poäng pga. klockan, haha.
Vad var det för klocka då?
 
Jag bär nästan alltid min Sinn 104 under mina dagliga bravader i Uppsala. De enda som någonsin kommenterat min klocka är utbytesstudenter och de flesta av dom tyskar. Tills i lördags, då en kille såg att jag hade en Sinn och ville testa. Mycket trevligt. Det va den första människan jag träffat förutom min broder som hört talas om Sinn under året jag ägt klockan. Klockintresset i 20årsåldern och på studenter verkar vara ytterst svagt tråkigt nog.
 
Jag bär nästan alltid min Sinn 104 under mina dagliga bravader i Uppsala. De enda som någonsin kommenterat min klocka är utbytesstudenter och de flesta av dom tyskar. Tills i lördags, då en kille såg att jag hade en Sinn och ville testa. Mycket trevligt. Det va den första människan jag träffat förutom min broder som hört talas om Sinn under året jag ägt klockan. Klockintresset i 20årsåldern och på studenter verkar vara ytterst svagt tråkigt nog.
@regnguden är student har jag för mig och älskar klockor :)
 
Jag bär nästan alltid min Sinn 104 under mina dagliga bravader i Uppsala. De enda som någonsin kommenterat min klocka är utbytesstudenter och de flesta av dom tyskar. Tills i lördags, då en kille såg att jag hade en Sinn och ville testa. Mycket trevligt. Det va den första människan jag träffat förutom min broder som hört talas om Sinn under året jag ägt klockan. Klockintresset i 20årsåldern och på studenter verkar vara ytterst svagt tråkigt nog.
Låter trist, men till hösten får du förstärkning, för då sätter jag mig på Ångström :)
 
Tillbaka
Topp