• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Syftade han inte på mängden inlägg senaste månaderna (i andra trådar) där folk fått/ärvt/sett klockor och frågat om de är äkta? Så förstod jag det.
Vilka skojare som finns här nu för tiden, 20 snabba inlägg och de tror att de kan lura oss med fake ärvda klockor.
Tror inte att någon köper den för 8,5 heller, någon försöker rädda ansiktet med ytterligare en lögn.
 

mouqvist

Rolex
Syftade han inte på mängden inlägg senaste månaderna (i andra trådar) där folk fått/ärvt/sett klockor och frågat om de är äkta? Så förstod jag det.
Jo. Syftade i allmänhet på senaste trenden, helt nya medlemmar som ”ärvt” klockor till höger och vänster och försöker kolla ifall det ska gå att lura en mindre medveten köpare.

Men, efter ett snabbt googlande ser man att klockan sålts för betydligt mindre pengar. Man kan inte hänvisa till pågående överprisade annonser och auktioner och ha dessa som referens. Dessa klockor säljes inte, att referera till dem är löjligt och som jag ser det en lögn. Inte schysst mot folk som inte har koll. För att inte snacka om bs:et om vad som är fel, batteri eller urverk, det är som bäddat för att lura någon stackare. Over and out för min del.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Sån jävla bra lördagsunderhållning

8c8.gif
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo. Syftade i allmänhet på senaste trenden, helt nya medlemmar som ”ärvt” klockor till höger och vänster och försöker kolla ifall det ska gå att lura en mindre medveten köpare.

Men, efter ett snabbt googlande ser man att klockan sålts för betydligt mindre pengar. Man kan inte hänvisa till pågående överprisade annonser och auktioner och ha dessa som referens. Dessa klockor säljes inte, att referera till dem är löjligt och som jag ser det en lögn. Inte schysst mot folk som inte har koll. För att inte snacka om bs:et om vad som är fel, batteri eller urverk, det är som bäddat för att lura någon stackare. Over and out för min del.
Liiite otur med svenska då mao då du skrev något helt annat? Lite självinsikt tack!
 

filipj

Breitling
Jo. Syftade i allmänhet på senaste trenden, helt nya medlemmar som ”ärvt” klockor till höger och vänster och försöker kolla ifall det ska gå att lura en mindre medveten köpare.

Men, efter ett snabbt googlande ser man att klockan sålts för betydligt mindre pengar. Man kan inte hänvisa till pågående överprisade annonser och auktioner och ha dessa som referens. Dessa klockor säljes inte, att referera till dem är löjligt och som jag ser det en lögn. Inte schysst mot folk som inte har koll. För att inte snacka om bs:et om vad som är fel, batteri eller urverk, det är som bäddat för att lura någon stackare. Over and out för min del.

Är det inte rimligt att personer generellt som ärver klockor som i grunden inte har ett intresse väljer att registrera sig för att:
1. Få mer information
2. Få en sund värdering över vad verket kan tänkas värderas till?

Du är osammanhängande, spridd och i mina okvalificerade ögon inkompetent i ämnet. Vad exakt menar du att "du har koll" på? Väntar fortfarande på återkoppling på vad som är falskt.
 
Är det inte rimligt att personer generellt som ärver klockor som i grunden inte har ett intresse väljer att registrera sig för att:
1. Få mer information
2. Få en sund värdering över vad verket kan tänkas värderas till?

Du är osammanhängande, spridd och i mina okvalificerade ögon inkompetent i ämnet. Vad exakt menar du att "du har koll" på? Väntar fortfarande på återkoppling på vad som är falskt.

Detta e ett ett entusiastforum, gå till Kaplans el liknande för värdering eller fråga snällt... :banghead:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Detta e ett ett entusiastforum, gå till Kaplans el liknande för värdering... :banghead:

Ok, så du vill förbjuda att man efterfrågar värderingar? Gäller det samtliga eller bara de med få poster? Om du läser värderingstrådarna så är det både en och annan forumräv som har ställt frågan om värde på en klocka och till och med ärvda sådana i vissa fall.

Oklart också på vilket sätt det påstådda entusiastepitetet skulle stå i konflikt med att nybörjare frågar efter värde. Om något så borde det ju i sådana fall vara det motsatta.
 
Ok, så du vill förbjuda att man efterfrågar värderingar? Gäller det samtliga eller bara de med få poster? Om du läser värderingstrådarna så är det både en och annan forumräv som har ställt frågan om värde på en klocka och till och med ärvda sådana i vissa fall.

Oklart också på vilket sätt det påstådda entusiastepitetet skulle stå i konflikt med att nybörjare frågar efter värde. Om något så borde det ju i sådana fall vara det motsatta.

Tycker det e fel att sätta ur en annons för värdering och ha taskig attityd... Bättre fråga snällt, eller?!
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Verkar som att pajasen är igång. Märkligt jammen.
Känns som om vissa "pajasar" ligger och väntar på att någon med riktig kunskap ska fälla ett utlåtande om en klocka oftast annonserad av en nyare medlem och sedan ryggar dom påståendet och drevar tills nykomlingen får ett utbrott. Sedan använder man det utbrottet som någon jävla måttstock för hur den påhoppade individen är som person, dvs otacksam, ny, säljkåt och defensiv för att dom på ett aggressivt sätt oftast 20 mot 1 minsann fått sanningar förklarade för sig av världsmästare på klockor.
Jag ska inte spä på detta, men att @gabban ägde ut @mouqvist totalt i minst prisvärda tråden är ett faktum. Ändå fortsätter detta mönster om och om igen.

Vetefan vad jag egentligen ville ha sagt med detta, tappade både poängen och lusten lite.
 

Moreno

Cartier
Känns som om vissa "pajasar" ligger och väntar på att någon med riktig kunskap ska fälla ett utlåtande om en klocka oftast annonserad av en nyare medlem och sedan ryggar dom påståendet och drevar tills nykomlingen får ett utbrott. Sedan använder man det utbrottet som någon jävla måttstock för hur den påhoppade individen är som person, dvs otacksam, ny, säljkåt och defensiv för att dom på ett aggressivt sätt oftast 20 mot 1 minsann fått sanningar förklarade för sig av världsmästare på klockor.
Jag ska inte spä på detta, men att @gabban ägde ut @mouqvist totalt i minst prisvärda tråden är ett faktum. Ändå fortsätter detta mönster om och om igen.

Vetefan vad jag egentligen ville ha sagt med detta, tappade både poängen och lusten lite.
Stämmer mycket väl, tyvärr är det lite av trådens karaktär. Mest tillsägelser på returpolicy och dylikt, men stackars en ovetande nykomling som inte vet att den doppat snabeln i piraya-vatten så fort denne att ut en annons. Alla är ju inte sådana, några finns det verkligen som biter men flesta är snälla ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fy fan vilken sandlådenivå det är i den här tråden, min pappa är mycket starkare än din pappa osv! Tycker admin kan låsa den här tråden också som dom gjorde på den vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu! Är synd iof, för om alla skulle sköta sig och bete sig som vuxna människor så skulle trådarna vara mycket effektiva, funktionella och tillföra mycket för medlemmarna här på KS. Men som det är nu så är det mest pajkastning och bara sorgligt och läsa för alla KS-medlemmar, och tillför forumet bara negativ energi och jag känner personligen att man tappar lustan att hänga här...
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Fy fan vilken sandlådenivå det är i den här tråden, min pappa är mycket starkare än din pappa osv! Tycker admin kan låsa den här tråden också som dom gjorde på den vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu! Är synd iof, för om alla skulle sköta sig och bete sig som vuxna människor så skulle trådarna vara mycket effektiva och tillföra mycket för medlemmarna här på KS. Men som det är nu så är det mest pajkastning och bara sorgligt och läsa för alla KS-medlemmar, och tillför forumet bara negativ energi och jag känner personligen att man tappar lustan att hänga här...


Anmäl inläggen med dålig ton :) Så får vi hoppas den funktionen fyller sitt syfte och kanske kan sålla lite. Annars håller jag med dig till fullo, dock fyller denna tråd en funktion emellanåt. personligt gnabb och orelevanta diskussioner kan tas i Pm tycker jag :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp