• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

davestoni

Panerai
Nu kanske du tycker att jag är en surgubbe @davestoni , men din klocka är väl inget annat än en kronograf med panda-tavla? Att kalla den Paul Newman och Daytona blir lite tramsigt.
https://klocksnack.se/threads/alpha-paul-newman-daytona.97351/

Edit: Du har tydligen beskrivit klockan korrekt. Skämskudde på mig och tramskudde på Alpha.
Man kan väl kalla den en Paul Newman homage, så tycker rubriken är rimlig.
Googla modellen så ser du att den säljs som Alpha Paul Newman daytona. Dock kan jag hålla med dig till viss del :)
Jag tycker jag har döpt annonsen helt korrekt men självklart lägger jag till ”homage” i titeln för att göra det tydligare.
 
  • Like
Reactions: kmg

larsha7

Breitling
@vaniljglass jag kan svara här istället för PM så alla ser vad jag skriver om du vill, det kanske är viktigt för dig?
Jag anser, med tanke på att den inte görs länge (16600), samt att det är få klockor till salu vid detta tillfälle så ser jag möjligheten att sälja den till detta priset.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@vaniljglass jag kan svara här istället för PM så alla ser vad jag skriver om du vill, det kanske är viktigt för dig?
Jag anser, med tanke på att den inte görs länge (16600), samt att det är få klockor till salu vid detta tillfälle så ser jag möjligheten att sälja den till detta priset.
Jag ska nog lägga ut min SMP för 35000. Den görs ju inte längre.

???
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det behöver han inte svara på och det är inte det som tråden är till för
Sandlådediskussionerna har framförallt uppkommit när det ska diskuteras priser. Igår tyckte vi som administrera forumet att det vore enklare att inte diskutera priser i denna tråd. Vi har dock mött relativt stark kritik av det beslutet. Således ändrar vi oss! Vi håller med att prisdiskussioner är bra i teorin samt att KS sitter på extremt mycket kunnande som eventuellt inte skulle komma fram.

Tolka hur man vill, jag är bara nyfiken på varför något helt plötsligt är typ 15k dyrare. Kanske finns en förklaring som jag inte är medveten om.
@vaniljglass jag kan svara här istället för PM så alla ser vad jag skriver om du vill, det kanske är viktigt för dig?
Jag anser, med tanke på att den inte görs länge (16600), samt att det är få klockor till salu vid detta tillfälle så ser jag möjligheten att sälja den till detta priset.
Alright, men då vet vi att det bara var ett försök att få orimligt mycket betalt och tjäna deg.

Lycka till. :)
 

Ninen79

Audemars

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
@Dalomo är din Breitling https://klocksnack.se/threads/breitling-avenger-ii-seawolf.97428/ som du har till salu samma som denna: https://klocksnack.se/threads/stor-prisbump-breitling-avenger-ii-seawolf.88909/

Borde inte du då skriva i din annons att det är bortslipat på bezel vid 45 min markeringen?
Om det samma klocka så har den varit uppe på diskussion tidigare:
https://klocksnack.se/threads/frågor-och-funderingar-på-annonser-utlagda-på-köp-sälj-2-1-uppdaterad.87711/page-16#post-2231420
Det är samma klocka. Bilderna är dock ganska bra tagna för att dölja skadan
 

Mauritz

Rolex
@vaniljglass jag kan svara här istället för PM så alla ser vad jag skriver om du vill, det kanske är viktigt för dig?
Jag anser, med tanke på att den inte görs länge (16600), samt att det är få klockor till salu vid detta tillfälle så ser jag möjligheten att sälja den till detta priset.
Jag hade inte köpt den till detta pris men det är ändå upp till säljaren att sätta vilket pris som helst, lika mycket är det upp köpare att betala det utsatta priset.
Skall man ifrågasätta priser man anser är för höga på K/S så kan man hitta hur mycket som helst.
Lycka till med försäljningen.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag hade inte köpt den till detta pris men det är ändå upp till säljaren att sätta vilket pris som helst, lika mycket är det upp köpare att betala det utsatta priset.
Skall man ifrågasätta priser man anser är för höga på K/S så kan man hitta hur mycket som helst.
Lycka till med försäljningen.
Som sagt bara lite nyfiken varför den var 15k+ dyrare än liknande ex som sålts här..
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Känns ju lite konstigt att man ”inte tänkt” på den dingen. Men abslout om du säger så :)
Visst har jag noterat den. Men när jag nu plockar fram klockan efter inte använt den på några veckor och tar några bilder så, som ni själva ser, märker man inte dingen direkt. Har verkligen inte haft för avsikt att dölja nåt utan knäppte bilderna rakt av och tänkte då inte på det. Köparen har såklart även tid att inspektera klockan. Hur som, annonsen är uppdaterad.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp