Knappast någon som blir "lurad"Man kan väl kalla den en Paul Newman homage, så tycker rubriken är rimlig.
Men att få in både "Paul Newman" och "Daytona" i rubriken så tycker jag ändå att det är mer fräckt än en vanlig homage.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Knappast någon som blir "lurad"Man kan väl kalla den en Paul Newman homage, så tycker rubriken är rimlig.
Jag håller med digTrams deluxe!
Men jag får väl backa och istället berömma en korrekt beskrivning.
Nu kanske du tycker att jag är en surgubbe @davestoni , men din klocka är väl inget annat än en kronograf med panda-tavla? Att kalla den Paul Newman och Daytona blir lite tramsigt.
https://klocksnack.se/threads/alpha-paul-newman-daytona.97351/
Edit: Du har tydligen beskrivit klockan korrekt. Skämskudde på mig och tramskudde på Alpha.
Man kan väl kalla den en Paul Newman homage, så tycker rubriken är rimlig.
Jag tycker jag har döpt annonsen helt korrekt men självklart lägger jag till ”homage” i titeln för att göra det tydligare.Googla modellen så ser du att den säljs som Alpha Paul Newman daytona. Dock kan jag hålla med dig till viss del
Inte du som gjort fel egentligen eftersom klockan verkar kallas så.Jag tycker jag har döpt annonsen helt korrekt men självklart lägger jag till ”homage” i titeln för att göra det tydligare.
Helt kloka ordInte du som gjort fel egentligen eftersom klockan verkar kallas så.
Alpha som ska dras i örat.
Det behöver han inte svara på och det är inte det som tråden är till för
Jag ska nog lägga ut min SMP för 35000. Den görs ju inte längre.@vaniljglass jag kan svara här istället för PM så alla ser vad jag skriver om du vill, det kanske är viktigt för dig?
Jag anser, med tanke på att den inte görs länge (16600), samt att det är få klockor till salu vid detta tillfälle så ser jag möjligheten att sälja den till detta priset.
Sandlådediskussionerna har framförallt uppkommit när det ska diskuteras priser. Igår tyckte vi som administrera forumet att det vore enklare att inte diskutera priser i denna tråd. Vi har dock mött relativt stark kritik av det beslutet. Således ändrar vi oss! Vi håller med att prisdiskussioner är bra i teorin samt att KS sitter på extremt mycket kunnande som eventuellt inte skulle komma fram.Det behöver han inte svara på och det är inte det som tråden är till för
Alright, men då vet vi att det bara var ett försök att få orimligt mycket betalt och tjäna deg.@vaniljglass jag kan svara här istället för PM så alla ser vad jag skriver om du vill, det kanske är viktigt för dig?
Jag anser, med tanke på att den inte görs länge (16600), samt att det är få klockor till salu vid detta tillfälle så ser jag möjligheten att sälja den till detta priset.
LW är ju dyra. Sen är ju dom handlare med.Jag gick enligt de klockor som ligger ute i Sverige på Chrono24 vilket i skrivande stund är 2st. En för 67k och en för 72k
Slut på diskussionen, här är länken för er som är intresserade!
https://www.chrono24.se/search/inde...+16600&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1
Lämnar du 6 månaders garanti på din klocka som de där?Jag gick enligt de klockor som ligger ute i Sverige på Chrono24 vilket i skrivande stund är 2st. En för 67k och en för 72k
Slut på diskussionen, här är länken för er som är intresserade!
https://www.chrono24.se/search/inde...+16600&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1
Dålig jämförelse dåNej, det gör jag inte tyvärr! @davestoni
Det är samma klocka. Bilderna är dock ganska bra tagna för att dölja skadan@Dalomo är din Breitling https://klocksnack.se/threads/breitling-avenger-ii-seawolf.97428/ som du har till salu samma som denna: https://klocksnack.se/threads/stor-prisbump-breitling-avenger-ii-seawolf.88909/
Borde inte du då skriva i din annons att det är bortslipat på bezel vid 45 min markeringen?
Om det samma klocka så har den varit uppe på diskussion tidigare:
https://klocksnack.se/threads/frågor-och-funderingar-på-annonser-utlagda-på-köp-sälj-2-1-uppdaterad.87711/page-16#post-2231420
Bilderna visar klockan men tagna för att försöka få det att se ut som en reflektion.Det är samma klocka. Bilderna är dock ganska bra tagna för att dölja skadan
Kom detta aldrig på tal när du köpte klockan?Inte alls meningen att försöka dölja nåt och medvetet ta bilder från nån speciell vinkel. Kom igen, allt är inte av ondo. Helt enkelt en miss, inte tänkt på märket. Uppdaterar annonsen.
@Ninen79 @Pojken från Götet.
Jag hade inte köpt den till detta pris men det är ändå upp till säljaren att sätta vilket pris som helst, lika mycket är det upp köpare att betala det utsatta priset.@vaniljglass jag kan svara här istället för PM så alla ser vad jag skriver om du vill, det kanske är viktigt för dig?
Känns ju lite konstigt att man ”inte tänkt” på den dingen. Men abslout om du säger såInte alls meningen att försöka dölja nåt och medvetet ta bilder från nån speciell vinkel. Kom igen, allt är inte av ondo. Helt enkelt en miss, inte tänkt på märket. Uppdaterar annonsen.
Som sagt bara lite nyfiken varför den var 15k+ dyrare än liknande ex som sålts här..Jag hade inte köpt den till detta pris men det är ändå upp till säljaren att sätta vilket pris som helst, lika mycket är det upp köpare att betala det utsatta priset.
Skall man ifrågasätta priser man anser är för höga på K/S så kan man hitta hur mycket som helst.
Lycka till med försäljningen.
Är det en skada på insidan av 15 också?Inte alls meningen att försöka dölja nåt och medvetet ta bilder från nån speciell vinkel. Kom igen, allt är inte av ondo. Helt enkelt en miss, inte tänkt på märket. Uppdaterar annonsen.
Visst har jag noterat den. Men när jag nu plockar fram klockan efter inte använt den på några veckor och tar några bilder så, som ni själva ser, märker man inte dingen direkt. Har verkligen inte haft för avsikt att dölja nåt utan knäppte bilderna rakt av och tänkte då inte på det. Köparen har såklart även tid att inspektera klockan. Hur som, annonsen är uppdaterad.Känns ju lite konstigt att man ”inte tänkt” på den dingen. Men abslout om du säger så
Här var det noggrann syning. Inte vad jag vet mer än spår av användning.Är det en skada på insidan av 15 också?
Konstigt, men klockan har ju legat uppe här 3 ggr utan att skadan beskrivits. Antingen ljuger alla eller så är skadan möjlig att missa.Känns ju lite konstigt att man ”inte tänkt” på den dingen. Men abslout om du säger så