• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Oops 😉

Bilagor

• Screenshot_20220825-214848_PostNord.jpg
    Screenshot_20220825-214848_PostNord.jpg
    53.4 KB · Visningar: 51
Grattis!
Hur känns det att ha en ficklampa på armen? 😀
Någon skillnad du märker för övrigt?

Haha, ficklampan är faktiskt ganska praktisk när man ska leta borttappade nappar mitt i natten 🙂

Men funkade innan också med enbart skärmen som ljus på 6X.

Mina positiva intryck efter några dagar är:

• De nya urtavlorna från Garmin är riktigt bra, betydligt bättre än till 6an
  • Batteriet ger mig över 32 dagar i smartwatchläge jämfört med 23 dagar på min gamla 6X
  • Kartor, Navigering är otroligt mycket snabbare och enklare att hantera. Snabbare processor.
  • Gillar utseendet på den nya bezeln utan skruvarna.
  • Känns lättare

Negativa intryckt:

• Touchscreenen är bra vid hantering av kartor men aktiveras av minsta touch i vanlig användning. Den aktiverades tex i dushen av vattenstrålen vilket inte är önskvärt. Stängt av förutom vid aktiviteter.
  • Ringen med solceller är väl inte supersnyggt i mitt tycke.

Är väldigt nöjd överlag 👍

Är det någon som har programversion 23.00 tillsammans med Fenix 6 som märkt av någon försämring med pulsmätningen på handleden efter uppdatering av programvara? Har själv märkt av att den visar drygt 30% fel de första minuterna samt att den tar några minuter att få den att visa rätt efter träningspass. Den har tidigare varit så tillförlitlig att jag inte brytt mig om att använda pulsbälte.

Hur har ni det med väderinformationen? Min stämmer ganska dåligt. Det kan vara 20° och molnigt ute men klockan visar tex 14° och klart (vilket kan ha stämt 4timmar tidigare)
I inställningar har jag sagt att den ska använda telefonens plats (har testat fast plats oxå) jag har testat att ändra till openwather men det förstår jag inte riktigt för där får jag inget värde med den APIn jag använder (default)
Det kvittar om jag kör original faces eller tredjepart

Min är för det mesta väldigt nära sanningen. Just nu visar den 9°C och klarblå himmel och enligt termometern är det 9,3°C och man får väl säga att den är spot on med vädret också. :)
PSX_20220902_083057.jpg
PSX_20220902_083023.jpg
PSX_20220902_083300.jpg

Hur har ni det med väderinformationen? Min stämmer ganska dåligt. Det kan vara 20° och molnigt ute men klockan visar tex 14° och klart (vilket kan ha stämt 4timmar tidigare)
I inställningar har jag sagt att den ska använda telefonens plats (har testat fast plats oxå) jag har testat att ändra till openwather men det förstår jag inte riktigt för där får jag inget värde med den APIn jag använder (default)
Det kvittar om jag kör original faces eller tredjepart
Kolla så garmin connect appen har fulla behörigheter.

Finns även en inställning "ta bort behörighet om appen är oanvänd" se till att denna inte är markerad.

Detta hjälpte på min Fenix6

Råkade beställa fel "skyddsskal" på Amazon till min 6s, fick till en 6X. Är det någon som är intresserad så dra ett PM så tar vi detaljerna där

Kanske något partiskt forum men om jag vill uppgradera min apple watch till en ny träningsklocka är det en garmin eller polar man borde sikta på och i så fall varför? Något annat märke man borde kika på också?

Kanske något partiskt forum men om jag vill uppgradera min apple watch till en ny träningsklocka är det en garmin eller polar man borde sikta på och i så fall varför? Något annat märke man borde kika på också?
Kanske vänta och se vad apple har att erbjuda nu på onsdag. Apple watch 8 pro kanske ?

Då jag själv precis lämnat Apple Watchen och köpt en garmin Fenix 6s pro skulle jag säga att det enda jag saknar (mest troligast för att jag är van vid det) är Siri och skärmen (färgåtergivning). Utöver det tycker jag att Garmin vinner på allt annat.
Sen om du ska ha polar eller Garmin, inte en susning. Men vänta o se vad Apple presenterar i veckan (tror jag det är)

Har tyckt att en knapp på min Fenix 5:a varit svampig och inte velat klicka som den ska.
Sist jag tvättade av den lesdsnade jag och gick ut i garaget och tog tryckluft och blåste av den ordentligt medan den var blöt. Inte rakt in i knappen utan snarare från sidan.
Nu klickar alla knappar som nya. Blir väl avlagringar i dem misstänker jag, från damm och svett.
Ett tips för den som råkar ut för samma sak tänker jag.

Finns det något intresse i tråden för en 7X solar sapphire black titanium ? 🙂

EDIT Ångrade mig :D

Senast ändrad:
Nu måste vi få lite liv i tråden.
Vad kör ni för Watch face? Just nu testar jag Alfa-Zulu (gratis) men de jag kör mest är Infocal reloaded (gratis), SHN A_tcxD (betal) & Quatro (betal)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    448.4 KB · Visningar: 28
Instämmer till fullo!

Jag har testat en uppsjö av WF men det jag fastnat för nu ett tag är Quatro (betal).

20221003_105537.jpg

På andra plats kommer Chariot B-shock (gratis).

20220505_215313.jpg

Det finns ju en uppsjö WF men jag vill gärna ha ett med veckor och då blir urvalet mindre.

Som bonus kör jag ibland med Philips test pattern (gratis) mest för att det är kul 🙂

20220516_105734.jpg

Instämmer till fullo!

Jag har testat en uppsjö av WF men det jag fastnat för nu ett tag är Quatro (betal).

20221003_105537.jpg

På andra plats kommer Chariot B-shock (gratis).

20220505_215313.jpg

Det finns ju en uppsjö WF men jag vill gärna ha ett med veckor och då blir urvalet mindre.

Som bonus kör jag ibland med Philips test pattern (gratis) mest för att det är kul 🙂

20220516_105734.jpg
Quatro är riktigt trevlig. B-shock har jag oxå installerad.
Testa skytracker, det är en betal men man kan testa den i ett eller två dygn. Kör även en som heter Lagom (betal) som är trevlig

Jag gillar den oxå men den skulle haft lite mer alternativ. Vill tex ha ikoner för sms, alarm DnD, alarm samt kanske väder i form av temp och vind. Finns några i Connect appen som blir liknande men är inte helt nöjd med dem
Jo håller med, tycker Garmin kunde ge lite mer alternativ till fonter på sina standard tavlor 🙂

Letar fortfarande efter en bra analog tavla. Någon som har tips på det ? 🙂

Tillbaka
Topp