• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Hej

Funderar på o slå till på en begagnad fenix 5s. Men råder lite osäkerhet kring batteristatusen. Ser på nätet att jag kan köpa ett nytt för under 200kr och isåfall få en ok klocka, med bra batteritid. Hittar flertalet videos kring utbytandet men ställer ändå frågan här i detta forum om de är någon som testat på byte av batteri själva?

Har annars en vivioactive idag som tyvärr börjar ge med sig därav som ja vill byta denna.

/A

Hej

Funderar på o slå till på en begagnad fenix 5s. Men råder lite osäkerhet kring batteristatusen. Ser på nätet att jag kan köpa ett nytt för under 200kr och isåfall få en ok klocka, med bra batteritid. Hittar flertalet videos kring utbytandet men ställer ändå frågan här i detta forum om de är någon som testat på byte av batteri själva?

Har annars en vivioactive idag som tyvärr börjar ge med sig därav som ja vill byta denna.

/A
Varför inte köpa en 6 eller 7?

Det bör inte vara så stora prisskillnader.

Såg det fanns en Fenix 6 PRO i min närhet, noll koll på prisbilden för dessa? Och hur bärs de storleksmässigt? 🙂

Har själv använt X modeller under flera år, tar aldrig av mig klockan och för min del är storleken inga problem. Visst undrade jag vad det var för klump jag hade på armen i början men jag vande mig otroligt snabbt

Såg det fanns en Fenix 6 PRO i min närhet, noll koll på prisbilden för dessa? Och hur bärs de storleksmässigt? 🙂

Storleken är ”samma”.

S = Small. Runt 42mm
= Medium. Runt 47mm
X = Stor. Runt 51mm

Det skiljer lite på olika Fenix, 6,7 och 8. Men den stora skillnaden inom åldersklassen är storlek på batteri och skärm. Mellan åldersklasserna (6, 7 och 8) skiljer sig det lite. Men jag skulle inte påstå så jättemycket i funktioner.

Beskriv vad du vill ha för funktioner på klocka. Gärna vill ha och måste ha. Och ge en budget så får du ett korrekt svar.

Fortsätter att ta död på klockintresset.

• + Morgonrapporten
  • + Pulsmätning
  • + Notiser (dock väldigt begränsat)
  • + Batteritiden
  • + Diskret utseende
  • + Ficklampa
  • - Kan inte hänga i G-Shocktråden

IMG_0065.jpeg

Storleken är ”samma”.

S = Small. Runt 42mm
= Medium. Runt 47mm
X = Stor. Runt 51mm

Det skiljer lite på olika Fenix, 6,7 och 8. Men den stora skillnaden inom åldersklassen är storlek på batteri och skärm. Mellan åldersklasserna (6, 7 och 8) skiljer sig det lite. Men jag skulle inte påstå så jättemycket i funktioner.

Beskriv vad du vill ha för funktioner på klocka. Gärna vill ha och måste ha. Och ge en budget så får du ett korrekt svar.

Funktioner jag skulle kunna använda för:
  • styrketräning och löpning
  • notiser sms eller samtal (fördel om det går att svara i pga kommande skidsemester)
  • vattwntöt
  • lätt, inte alltför tjock. Helst 20/22mm bandbredd.
  • Max 2k

Tänkt att köpa en Garmin. Kan inte bestämma mig vad jag skall ha dock.
Vill ha för träning, golf och hälsosystemet/sömn.
Är nya Fenix 8 värt det över t.ex. en Epix pro? Eller skall man helt enkelt nöja sig med en venu3? Tips mottages gärna.
Jag vill rekommendera Epix 2, jag har sapphire versionen. En riktigt bra multisport klocka. Jag har spelat mycket golf och det enda du inte har är att kunna dra runt dig med fingret på kartan. Men du kan hoppa runt mot alla layups och flytta runt pinnen.

Också super vid löpning, cykla eller ute på tur för den delen.

Tillbaka
Topp