• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Om man känner att ett titanarmband vore smutt. Tror att priset är anständigt. Jag gick på ett i a f. Klockmagasinet.
Screenshot_20250111_102902_Samsung Internet.jpg

Som klockintresserad vill jag nog ha ett original som det står Garmin på i detta fall. Oklart om det är värt det dock.
Förstår inte riktigt poängen med metalband till Garmin. Den gör klockan tyngre och är inte speciellt snygg heller.

Förstår inte riktigt poängen med metalband till Garmin. Den gör klockan tyngre och är inte speciellt snygg heller.

Håller med. Klockan ser enorm med den
Bild från nätet
1736598589204.png

Hahaha, succé låter det som 😂

Jag har också varit lite skeptisk, inte minst med en boett i komposit. Egentligen är det rätt konstigt, det kan jag hålla med om.
Men det blir mer av en klocka tänker jag. Sen om den får stanna, det återstår att se.

Om man känner att ett titanarmband vore smutt. Tror att priset är anständigt. Jag gick på ett i a f. Klockmagasinet.
Screenshot_20250111_102902_Samsung Internet.jpg

Som klockintresserad vill jag nog ha ett original som det står Garmin på i detta fall. Oklart om det är värt det dock.
Körde med titanarmband ett tag och var frälst, tills jag hittade nylonbanden 😀
Men, titan är ju tuffare, snyggare och här ska det va original som du skriver.
Provade det ventilerade original men tyckte aldrig om det. Tyckte heller inte om kopian utan mest det släta originaltitanbandet.

https://klocksnack.se/threads/garmintråden-∆.158395/post-4681365

https://klocksnack.se/threads/garmintråden-∆.158395/post-4597156

Edit: har kvar bandet minus 1-2 länk om någon är intresserad.

Körde med titanarmband ett tag och var frälst, tills jag hittade nylonbanden 😀
Men, titan är ju tuffare, snyggare och här ska det va original som du skriver.
Provade det ventilerade original men tyckte aldrig om det. Tyckte heller inte om kopian utan mest det släta originaltitanbandet.

https://klocksnack.se/threads/garmintråden-∆.158395/post-4681365

https://klocksnack.se/threads/garmintråden-∆.158395/post-4597156

Edit: har kvar bandet minus 1-2 länk om någon är intresserad.
Jag är intresserad!

Söker lite tips/input angående ev. ny träningsklocka (cyklar, springer och kör längd). Har idag en Garmin Instinct men är sugen på att uppgradera, jag har kikat lite på Forerunner 265. Förutom Garmin har jag även kikat på en Coros Pace 3 men inte helt övertygad.

Det jag ser som plus är bättre hr-mätning och vassare gps. Lull-lull som Garmin Pay, spotify och lite roligare menyer får också räknas in som positivt.

Är det värt uppgraderingen? Borde jag titta en prisklass upp?

Söker lite tips/input angående ev. ny träningsklocka (cyklar, springer och kör längd). Har idag en Garmin Instinct men är sugen på att uppgradera, jag har kikat lite på Forerunner 265. Förutom Garmin har jag även kikat på en Coros Pace 3 men inte helt övertygad.

Det jag ser som plus är bättre hr-mätning och vassare gps. Lull-lull som Garmin Pay, spotify och lite roligare menyer får också räknas in som positivt.

Är det värt uppgraderingen? Borde jag titta en prisklass upp?
Om du har den första instinct så är det en bra uppgradering. Epix var på rea nyss hos power för 4500 det hade varit också en bra uppgradering. Om du vill ha bättre HR så kör på pulsband. Stor skillnad vid cykling eller intervall löpning

Om du har den första instinct så är det en bra uppgradering. Epix var på rea nyss hos power för 4500 det hade varit också en bra uppgradering. Om du vill ha bättre HR så kör på pulsband. Stor skillnad vid cykling eller intervall löpning
Yes, första generationen. Kört pulsband en del idag men ganska skönt att slippa hela tiden.

Ska kika på Epix med, tack!

Kanske kan vara bra att veta för den som vill gå Hemsut-vägen.
Mitt gröna band, en modell som kanske bara jag av oss köpt(?), där pajade kardborren. Den sprack upp.
Den andra modellen ("NO24"), den som flera av oss gått på, den ser smartare ut och drabbas förhoppningsvis inte av samma problem.
20241211_174718.jpg
20250115_122417.jpg
20250115_122410.jpg

Med det sagt köper jag ingen ersättare av det gröna bandet. Det blir en reklamation och ett annat grönt band istället.

Mitt gröna band, en modell som kanske bara jag av oss köpt(?), där pajade kardborren. Den sprack upp.
Den andra modellen ("NO24"), den som flera av oss gått på, den ser smartare ut och drabbas förhoppningsvis inte av samma problem.
20241211_174718.jpg
20250115_122417.jpg
20250115_122410.jpg

Med det sagt köper jag ingen ersättare av det gröna bandet. Det blir en reklamation och ett annat grönt band istället.
Garmin original ftw 😀

20241211_174718.jpg
20250115_122417.jpg
20250115_122410.jpg

Trist. Har 3 olika Hemsut band och alla håller riktigt högt kvalitet. Har en liknande som din modell i mörk camo som jag har på min Instinct. Håller riktigt bra.
1000022409.jpg
1000022404.jpg

20241211_174718.jpg
20250115_122417.jpg
20250115_122410.jpg

Tråkigt kanske ett måndags ex

Tråkigt kanske ett måndags ex
Kan hända. Kardborren sitter fast som fasen, och visst har jag tryckt fast änden på det ordentligt när jag satt på mig klockan. Vill inte att änden ska sticka ut. Så det blir rätt hög belastning när man drar loss det. Men det är ju konstruerat så, så då ska det ju också funka.
Bara att hoppas att de accepterar returen utan knot. Det är inte superenkelt att reklamera en Amazonprodukt. Returnera är enkelt, men reklamera är lite knivigare.

Kan hända. Kardborren sitter fast som fasen, och visst har jag tryckt fast änden på det ordentligt när jag satt på mig klockan. Vill inte att änden ska sticka ut. Så det blir rätt hög belastning när man drar loss det. Men det är ju konstruerat så, så då ska det ju också funka.
Bara att hoppas att de accepterar returen utan knot. Det är inte superenkelt att reklamera en Amazonprodukt. Returnera är enkelt, men reklamera är lite knivigare.
Bra info gällande reklamation. Hoppas det löser sig

Har det bara lossnat en liten bit så kan du klippa av den och bränna lite med en tändare så att det blir snyggt. Om det strular med reklamationen.

BAM!
Så blev det en riktig klocka av min Garmin också! 😂
(Bortse från den där skräpiga texten som dök upp helt plötsligt utan förvarning 😬)
20250115_165322.jpg
20250115_165323.jpg
20250115_165329.jpg
20250115_165331.jpg

Första intrycket: märkbart tyngre än innan, fast inte tung i egentlig mening. Känns lite mer som en vanlig klocka kan man väl säga. Cool länk också. Ser lite stiff ut, men länkarna kan vika sig en bra bit mer än 90° per styck, så den smiter om handleden väldigt väl.
Och så är jag svag för den väldigt markant infrästa loggan på spännet. Går igång lite på det faktiskt. 😂

Den lär nog inte sitta på varje dag, men kul som omväxling.

Ja. Har man 2x så är det inte värt. Men mot 2an så är det lite mer. Dual band chip. Längre batteri. Lux mätare och ficklampa.
Enda saken ja skulle vilja ha ifrån 3an, är att aktiverar man lampan via dubbel tryck så kunde man även ändra ljus styrkan. Hoppas det kommer via en uppdatering men de tvekar jag på.

Tillbaka
Topp